Merrie krijgt nu al buikje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Merrie krijgt nu al buikje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 09:38

[naam verwijderd] is sinds 29 april dus drachtig, snel gerekend een 3,5 maand dus...
en ze dijt uit....
Nu al? Kan dat?

[naam verwijderd] is altijd erg slank, met zo'n opgetrokken buikje. Beest is ook zo energiek...Ik voer ze niet anders dan voorheen, en de groei moet toch ook al eens klaar zijn (ze is 5)...
Toch, nu wordt ze steviger, krijgt zowaar een ienieminie buikje....Zou dat nu al met dat veulentje te maken hebben? Dat kan toch niet?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:35

Ja dat kan. Sommige merries worden direct al iets dieper en als je een beetje een opgetrokken merrie hebt dan zie je dat al heel snel. Leuk toch Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:43

nee. pas vanaf 6 a 7 maanden kun je een klein buikje waar nemen. wel kan het zijn dat haar hormonen ervoor zorgen dat ze wat steviger wordt.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:35

het kan niet zijn dat de buik al echt van het veulen is, dat zie je vaak pas de laatste maanden, maar er is natuurlijk al wel veel in haar lichaam aan het veranderen, dus idd misschien door de hormonen als het niet door de voeding komt.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 02:33

Ik kan bij mijn zwarte merrie na een week of 3 al zien of ze drachtig is. Ze wordt wat voller. Maar dat komt dan echt nog niet door de omvang van het veulen...
Ook kan ik het dan al aan haar uier zien.

Tot nu toe heb ik het nog altijd goed gehad bij het scannen op drachtigheid. Kon van te voren al zeggen of ze drachtig was of niet.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 17:03

mijn merrie is nu een maand of 2 drachtig en ik kan ook zien dat ze steviger van buik is dan voorheen.
maar ja dat kan ook door het goede hooi komen haha