Wie kent de volgende (KWPN) hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Wie kent de volgende (KWPN) hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 15:14

Eens in de zoveel tijd kijk ik de papieren van onze paarden door.
Jopie is Aram X Nassau, en Nassau zegt mij helemaal niets (sowieso zeggen de namen van hengsten mij niet zo heel erg veel)
Iemand enig idee wie/wat Nassau is/was?
Het gaat hier om een oude hengst. Joops moeder (zijn dochter dus) is namelijk al uit 1976.
Nassau is een Sable Skinflint xx (does that ring a bell?) zoon. Zijn moeder is Wijk H 3604 Holst (ik neem aan dat het hier om een Holsteiner merrie gaat).
Sacha (Joops moeder) nassau x Cartoonist xx. Cartoonist is een heel invloedrijke hengst, die naam kom je namelijk vaak tegen. Haar moederlijn is volgens mij verder tuiger oid. Iemand bekend met Epigoon (hengst)?

Dan nog over Herc's papier. Daar staat als vadersmoeder Solied op. Ik heb zelf geen idee wat dat is. Hercules had behoorlijk wat tuigerbloed, maar in zijn papier komt ik juist voornamelijk Engels Volbloed tegen (Candyboy v. Lucky Boy xx) en verder Pericles xx etc.
Wel staat Huzaar (v. Amor) erin, met als levensnummer 1392SGLDT (ik denk dat gld voor gelders staat?).
Hercules moederlijn is niet zo stokoud als die van Jopie, zijn moeder is nl. uit '84 (wat natuurlijk niets zegt over de rest).
Vooral zijn moeder (Solied x Jurriaan) vind ik interessant, ik wil nl. heel graag weten of ik gelijk heb met mijn tuiger-idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:25

ik ga vanavond mijn groene boekje voor je uitspitten, daar staat het vast wel in allemaal.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:31

stuur een mailtje naar het KWPN, die hebben meestal wel wat gegevens van hun hengsten, krijg je zo gratis thuisgestuurd.
is niet erg veel, maar vaak wel foto en samenvatting/conclusie keuringsrapport.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:08

SGLDT staat idd voor Gelders bloed.
Huzaar heeft via de moederlijn Van Wittenstein in zich. Dit is heel mooi bloed. Huzaar is 50% Gelders. Amor is holstein.

Afbeelding

Epigoon
Afbeelding
Epigoon is ook een halve gelderse hengst. Ook weer een zoon van Amor uit Orchidé van Wittenstein. De merrie Orchidé is een L'invasion. Dit is een S.F. hengst. De moeder van Orchidé is Iris van Wittenstein. De moeder hiervan is Lady Reveil van Wittenstein.

Lady Reveil van Wittenstein.
Afbeelding

Hoe loopt die Tuigerlijn verder?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 16:27

De moederlijn van Hercules is als volgt:
Cilla (Solied x Jurriaan)
Solied is van Pericles xx (engels volbloed) x Amor (moeder is Lollipop, moedersmoeder is Heresta, zegt mij allemaal niet zoveel, maar meer past er niet op t papier)
Jurriaan is Compromise xx X ?? (moeder is Finia, papier houdt weer op)
grootmoeder is Jurriaan x Kodario (zegt mij weer niets), uit de merrie Karanta (papier houdt op)
Candyboy (Hercules vader) heeft een Huzaar x Frappant moeder (merrie is Fiana, papier houdt weer op).

Bij Jopie zit er ook wel wat tuigerbloed in, van Epigoon dus en misschien ook uit de moederlijn van Aram (Nimmerdor X Uppercut xx X Parool). Parool lijkt mij iig een Nederlandse hengst en zou dus best een tuigerachtige kunnen zijn.
In principe klopt mijn idee dus wel dat Hercules beduidend meer tuigerbloed had dan Joop.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:40

Jurriaan

Afbeelding

De moeder van Jurriaan is de kroonmerrie Finia.

Pericles
Afbeelding

Aram
Afbeelding

Een van Aram zijn bekendste zonen is De Sjiem.

HugoBoss

Berichten: 42
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:52

Ik heb Nassau op mijn site staan want hij is namelijk een van de kandidaten om Jenna d'r merrie (chinouc) te dekken...kijk eens op www.friezen.50megs.com (laat je niet misleiden door de naam maar dat is een lang verhaal)
Ook kan je kijken op www.gebrvanmanen.nl daar staat hij namelijk op stal...
En natuurlijk op www.kwpn.nl
Op mijn site staat dus van die twee sites samen de info....

Ik hoop dat je er wat aan hebt