Zadelproef voor fjorden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:15

Hahaha die Viv nou maak je me echt aan het lachen... L2 niveau *LOL* *LOL* *LOL* Ze zien het NET als je in de verkeerde galop zit, maar daar heb je 't ook echt mee gehad bij die zadelproef.
Er zit een S van hand veranderen in, 2x een gebroken lijn in draf, 2x grote volte bij E en B in galop, en het moeilijkste (jeetje wat moesten we zweten *LOL* ) is van hand veranderen in galop en op de diagonaal in draf.

Het hele proefje stelt geen moer voor, een achterstevoren zittende gek kan het nog sturen Haha!
De "buitenrit" is rondjes rijden in een weiland, en daar heeft de gemiddelde fjordeneigenaar de handjes aan vol want de meesten zijn niet opgevoed en peren er dus vantussen.
Aan de teugel hebben ze bij het stamboek wel eens van gehoord (vaag), maar over de rug lopen, verzameling etc. dat zouden ook scheldwoorden kunnen zijn, daar hebben ze geen benul van.

Het belangrijkste dat ze bij de Ibop weten te melden, is dat je paard een NEUSRIEM om moet, anders word je gediskwalificeerd.... Frusty

Een paard dat niet een B kan halen voor een zadelproef van het fjordenstamboek, die kun je beter ehhhhhh.... Haha! (niet voor publicatie op I-net geschikt) --> maak zelf het verhaaltje af en kleur de plaatjes in.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:08

Als je alleen voor werkwilligheid geen hoog cijfer haalt, krijg je geen D-cerificaat. Dus er moet toch wat meer aan de hand geweest zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:09

Dan moet je toch een B of anders C gehaald hebben?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:19

Madelein, lees nog even het stukje over het gewenste dressuurniveau voor de Ibop erboven, en probeer dan je ogen droog te houden....
Is prima wat er gedaan wordt met Iboppen ed. maar nou niet gaan doen of het dressuurmatig nou zoveel voorstelt, is echt niet op L2niveau.... Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar de meeste Fjorden kunnen ook helemaal geen dressuurproef op L2niveau lopen (OF hun ruiters...)

Ik snap trouwens niet waarom je het zo op de man moet spelen (meteen commentaar op mij persoonlijk, dus bv over 'showblokjes'), terwijl ik alleen zeg dat die proef dressuurmatig echt niet zoveel voorstelt, en qua buitenrit ook niet.
Het stamboek doet net of het zoveel voorstelt, maar uit ervaring kan ik inmiddels zeggen dat dat echt wel meevalt.

Het negatieve over stamboekmensen? Ik zeg dat ze dressuurmatig niks van je verwachten, en daar gaat het bij die Ibop ook niet om. Waarom mag je dat dan niet zeggen? Is toch gewoon de waarheid? Er lopen echt wel mensen bij het stamboek die dressuurmatig wel wat van een paard snappen, maar er lopen er ook een paar bij die het liefst alleen maar het gewicht van de remwagen opvoeren en die ik nog nooit iets zinnigs over dressuur heb horen zeggen....

Al met al werkt je bericht weer mooi vooroordeelbevestigend. Vaak zie je dat Fjordenmensen heel aardig en meegaand zijn, TOT iemand een keer iets negatiefs over de Fjord in het algemeen, het stamboek, een keuring of wat voor Fjordachtigs ook, zegt.... Dan worden ze nijdig. En waarom???? Wie het snapt, mag het me uitleggen.
Dat je ergens fanatiek mee bezig bent, wil toch niet zeggen dat een ander daar geen (terechte) kritiek op mag hebben?

Misschien is voor een iemand het Ibopdressuurproefje dus nog een hele opgave (des te knapper als ze het dan toch doen), maar om er dan meteen L2-niveau van te maken..... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:59

Absurd..... Ik zou zeggen dat een paard dat geen werkwilligheid heeft, met vier poten stijf gaat staan ofzo. Die zou dus ook geen goede cijfers voor z'n gangen kunnen halen, want pers daar maar eens een goede middendraf of galop uit, en hijs dat maar eens over een hindernis heen, hoe onbenullig laag dan ook.....
Balen zeg. En gaat ze het dit jaar gewoon weer opnieuw proberen ofzo? (Week van te voren elke dag een schep haver erin in de hoop dat íe dan wat vuriger overkomt ofzo?)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers