Wel of niet drachtig, wat denken jullie???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Wel of niet drachtig, wat denken jullie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 17:47

Vanmiddag is de da geweest om Evien te scannen.

Eigenlijk is de uitkomst van de scan een klein beetje twijfelachtig... Scheve mond
Volgens de da is ze qua "voelen" absoluut drachtig, maar op het scherm van de echo was maar iets heel kleins te zien wat eigenlijk niet helemaal klopte met het aantal dagen....
Volgens de da kan het zo zijn dat de eisprong toch later is geweest en dat het sperma van de hengst goed bewaard is gebleven en dat ze daardoor later is bevrucht, of het vruchtje is te klein, of het is geen vruchtje maar een cyste.....
Erg spannend dus allemaal, zeker nu het met Mika ook allemaal nog niet echt goed gaat wat betreft drachtig worden... Huilen Huilen

Mika is nu aan "de pil" en moet begin volgende week hengstig worden gespoten....Dit is zo'n beetje de laatste kans, want anders word het veel te laat in het jaar vind ik.
Wanneer de da volgende week komt om Mika te spuiten wordt Evien nog een keer gescant, hopelijk is ze toch drachtig....Het geeft me wel een beetje hoop dat ze zo "drachtig aanvoelde".... Verward Haha! Haha!

Wat denken jullie? Hebben jullie eerder zoiets meegemaakt??

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:45

een andere veearts laten kijken lijkt me een goed idee...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:16

Hoi Mika ik heb zoiets ook gehad bij mijn paardje was wel wat te zien maar de da vond het wat "troebel", waarschijlijk aan het afstoten, dus adviseerde met een paar weken nog eens te scannen, en toen was het dus weg helaas! Het zou dus kunnen dat het vruchtje aan het afsterven is komt (helaas) wel vaker voor. Groetjes Linda

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:20

Ohh ben jij ook zo aan het twijfelen? Fleur was (volgens mij) hengstig maar nu staat ze weer bij de hengst, blijkt ze helemaal niet hengstig te zijn! morgen wordt ze gescant om te kijken of ze toch drachtig is!
Ik zou haar maar nog een keer laten scannen. Ik hoop het voor je! DUIMEN!!!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:21

Ooooh lastig he? Die moeilijk drachtig wordende merries. Hier nog zoeen.
Niet drachtig, niet hengstig, wel jus d'orange piesen, de hengst vermoorden Haha!
Dan weer veel later als alle tellingen compleet in de soep zijn geraakt en iedereen met Verward staat wordt ze weer hengstig....
Ik heb verder geen handige ervaringen voor je, maar leef wel mee Haha!