Meinoedske is DRACHTIG

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Meinoedske is DRACHTIG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 10:57

o mijn geluk kan niet meer op jongens.
werst mijn fries meinoedske afgelopen zaterdag nog ster op de keuring, horen we vanmorgen dat ze mooi drachtig is.
het was wel al groot maar het is ook de 23ste dag.
ik ben zo dolgelukkig joh.
wordt ik ook een beetje oma want ik heb haar zelf gefokt haha
ik hoop dat meinke, meinoedske's moeder het ook allemaal mee mag maken, die is helemaal gek van veulentjes.
hopelijk gaat het de rest van de 10 maanden allemaal goed en is er volgend jaar weer een fries bokt veulentje.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 11:31

jamylover schreef:
Gefeliciteerd!!!!!!!!!
Wie is de gelukkige vader? :p

ze is drachtig van Piter Tong uitsteken

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 16:10

warren schreef:
Goed zo!!!
een drachtige STERMERRIE !
Ga je nu al bijna naast je schoenen lopen!
Van harte gegund hoor!
Ik ken Piter niet, maar het wordt met zo'n moeder iig een prachtig veulen. Duurt lang he?

Ja gaaf he, ik ben echt in de wolken joh:-)
Nee naast mijn schoenen lopen doe ik hopelijk niet maar ik ben zo trots als een pauw dat kan ik je wel vertellen.
Piter is echt zo'n stoere hengst, mooi ouderwets type en een super sportpaard.

hij is z dressuur en zz mendressuur en meinoedske is na 5 wedstrijden L1 met 8 winstpunten dus dat moet toch wel een leuk veulen worden he Knipoog

8 mei is ze uitegerekend en ja dat duurt nog zo lang boehoe.
Afbeelding Papa Piter Tong uitsteken

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Paardenkrant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 11:17

Fries schreef:
Hoi daar,

er staat vandaag een mini-verslagje over in de paardenkrant, met fouten! Meinoedske staat gelukkig wel vermeld, maar onze merrie was ook ster geworden met een tweede premie en die zijn ze natuurlijk weer vergeten. En dat terwijl er in totaal maar vier ster werden. Ik heb met de paardenkrant gebeld, en volgens hen gaan ze er in de volgende krant meer aandacht aan besteden. En terecht! 20 regels over de eerste Friese fokdag van het jaar, is natuurlijk een beetje weinig. So looking forward!

ja ik zat die van jou ook al te zoeken?
maar dit is gewoon een algemeen verslag. het stuk van het friese stamboek komt altijd later, net zoals er nu een appart stuk over de shetlanders al in stond, die werden trouwens ook niet in dat algemene stuk genoemd.
toen meinoedske enter was was ze reserve kampioen van de enters, de enige met een 1e premie en toen stond er dus ook in dat er maar 1 enter een 1e had.
ach zolang het maar gecorrigeerd wordt he, je hebt toch wel een foto geeist he Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Minimaal een foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 12:20

Fries schreef:
Ja, ik heb natuurlijk minimaal een foto geƫist, incl. een halve pagina tekst (grinnik). Maar ik moet eventjes kwijt, dat ik toch het idee heb, dat er helemaal geen verslaggever aanwezig was. Degene die over het artikel van aanstaande vrijdag gaat, had het erover dat ze de jury voor de uitslagen had gebeld. Eigenlijk ook een beetje makkelijk.

Trouwens over hypocriet gesproken: volgens Mulder en Mandemaker (volgens de paardenkrant) was het niveau omhooggegaan. Maar vorig jaar deelden ze in Vrouwenpolder nog wel een aantal eerste premies uit tussen de 3-jarigen en ouder, terwijl er dit jaar alleen maar tweede premies gegeven werden. Plus dat er meer ster verklaard werden vorig jaar.

Maar ja, wij zijn al lang dik tevreden, want die Ster kunnen ze ons niet meer afpakken. Thekla is trouwens ook drachtig, maar dan van Wobke. Trouwens wel jammer dat er geen kampioenskeuring was voor 3-jaar en ouder (bij gebrek aan eerste premies). Ik vond trouwens die rubrieken 7A en 7B lang zo slecht niet. Er kwam best wel veel kwaliteit in de baan, zelf had ik er wel meer dan 2 voor sterwaardig aangezien, en jij? Bertus bracht Meinoedske toch voor voor jullie? Hij had er wel een aantal goede bijzitten zeg.


Ja zomaar alleen een stukje over onze friezen haha
Nou ik vond dat er zeker bij de veulens veel mooie goedbewegende heren bijliepen, de merrieveulens heb ik niet gezien.
ik weet nog wel vorig jaar was er bij ons ook maar 1 2e premie en ster.
eigenlijk van de zotte he.
hoeveel mochten er bij jullie terugkomen voor premering?
bij ons slechts 5 van de 12.
nee wij laten onze friezen altijd door jan kers voorbrengen, maar nu heeft hij het niet zelf gedaan maar een van zjn lopers, die het meestal ook doen hoor Knipoog


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 18:30

haha, foutje bedankt dus.
ik heb hem wel hoor.
en het staat erin. alleen barslechte foto's Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers