Maaike gaat nu "veranderen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Maaike gaat nu "veranderen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 17:19

Maaike, onze fries, krijgt een steeds groter uier. Ze is 10 juli uitgerekend. Vorig jaar kwam het veulen 12 dagen te vroeg. Het eerste veulen weten we niet. Dat was een hengstveulen, die woont nu in Engeland. Het merrieveulen van vorig jaar is een merrie-veulen , nu dus enter, en die hebben we nog.
Maaike wilde niet makkelijk drachtig worden (wel vaker het proleem bij friezen), maar uiteindelijk is het 10 augustus toch gelukt Haha!
Drie weken geleden begon het uier al te groeie. Vorig jaar deed ze dat ook, toen werden we al zenuwachtig. We kenden haar nog niet, en ze deed alles anders dan onze KWPN-er!!
Nu wachten we rustig af. De camera staat klaar. We verwachten dat ze ongeveer 28 juni kan veulenen. Van Honeybee heb ik een lijstje meegekregen Knipoog wanneer het haar het beste itkomt, ze wil het natuurlijk meemaken!!!!!
Ik hoop voor haar dat Maaike ons de tijd gunt om te bellen........ Schijnheilig
Vorig jaar kwam het veulen in het begin van de avond.
We worden toch wel een beetje nerveus.....

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:36

Ohhh! Haha! spannend zeg! En als het er is gelijk laten weten he!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Maaike gaat nu "veranderen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:37

Spannend zeg...
Ik zit ook te wachten... Nelly is 10 juli ook uitegeteld!

warren schreef:
...Het merrieveulen van vorig jaar is een merrie-veulen , nu dus enter, en die hebben we nog......

Vond het wel een grappig zinnetje! Haha!

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:02

Hoi

Ja das idd vaker zo dat friezen niet snel drachtig willen worden. En meestal is het zo dat als ze een keer 12dagen te vroeg is dat ze dat elk jaar zo doen. Mijn merrie had vorig jaar een week te vroeg geveulend en dit jaar weer. en daarvoor weet ik het niet! *LOL*
dus reken er maar op dat ze het weer ongeveer 12 dagen van te voren doet! veel suc6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Groetjes Corine! Tong uitsteken Lachen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:06

O ik zou niet meer kunnen slapen van opwinding!!!

Ik heb mijn merrietje ook drachtig, veulen komt dan volgend jaar, maar soms denk ik wel...waar ben ik aan begonnen.....ik ben namelijk NU AL zenuwachtig!

Met wat voor letter moeten de Friese veulentjes dit jaar ook al weer beginnen?

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 21:19

Friese veulens moeten dit jaar met "G" , "H" of "" I" beginnen.

we zijn al druk namen aan het verzinnen..........denk maar gerust mee!!!


Verder hebben we de camera nu dus steeds aan, maar het gaat denk ik echt nog wel een weekje duren. Spannend he!

Off-topic:
Welke merrie heb jij nu drachtig?Je hebt er toch twee,of zit ik mis?
Gefeliciteerd iig. Welke hengst?

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Re: Maaike gaat nu "veranderen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 21:22

Ethelate"]

[quote="warren schreef:
...Het merrieveulen van vorig jaar is een merrie-veulen , nu dus enter, en die hebben we nog......

Vond het wel een grappig zinnetje! Haha!
[/quote]



ja, ik denk soms sneller dan ik tiep. Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 01:48

Inderdaad... Ik heb Maaike vanavond nog even ingefluisterd dat ze volgende week vrijdag of zaterdag heel erg haar best mag doen! Dan ben ik namelijk vrij! Haha! Ik ben nu al heel erg nieuwschierig naar haar toekomstige veulen.
Ik kan jullie overigens meedelen dat ze momenteel echt op knappen staat en behoorlijk is gegroeid! Ik rijd haar nu dan ook al een maand niet meer.. Ben benieuwd hoeveel energie ze zal hebben als ik er na de komst van het veulen weer op zal stappen Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 08:44

Off topic voor Warren, [naam verwijderd] (v. balzflug) is drachtig van Rubiquil (Rubinstein x Roemer), sinds 29 april.
Ik loop al behoorlijk op de zaken vooruit, droom er al elke week een nacht van. Volgend jaar is het jaar van de W, ik heb de namen ook al bedacht....

G H I...ik ga meedenken! Ik zat vroeger op een school die heette de Hjerre Gjerrit ..da's wel super fries natuurlijk...misschien iets voor een hengstveulentje?