even een oude herinering jus de pomme

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

even een oude herinering jus de pomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 17:41

jus de pomme is al een tijd overleden door een zware operatie en daaronder is ie gestorven!
ik vond et altijd een prachtig paard!!!

hier ff wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wiepke!hier ff wat jonger!

zeer zonde!

maar jha zo zie je maar weer dat een hengstenleven zo voorbij kan zijn
!!!! Verdrietig Pling [/img]

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:12

Is maar 6 jaar geleden hoor, dus dat dat valt reuze mee..

Ik kan je wel ff een foto laten zien van Wiepke jong...

Afbeelding


Maar weer ff ontopic! *LOL*

Jus was een super hengst... Vreselijk verlies, maar zo gaat het leven... Handen aan de ploeg en de blik vooruit...

Liefs,
Frederike

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 19:33

tsja erg haha leuke foto van wiepke!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:36

ja... wie wat bewaart die heeft wat!! Pling

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 19:50

haa zo is et maar net!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:28

Ik rijd nu ook een Jus de Pomme, maar die vind ik er best wel veel op lijken qua kleur en blik in zn ogen... Lovers Kwijl Jus de Pomme is echt een keimooi paard Lovers

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 20:39

jha echt wel!

boemel

Berichten: 8388
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 21:27

Bij ons op stal staat ook een Jus de Pommes afstammeling. Ik geloof dat hij nu 5 jaar oud is. Ik vind hem om stal echt een boerenknol om te zien, echt super lomp. In beweging is hij beter, maar hij is wat overbouwd en vrij zwaar te rijden. Maar o wat kan hij springen. 1.40m. is echt niets voor hem, dat lijkt wel een huppeltje.

Zijn karakter op stal is echt super, een lief en speels paard. Onder het zadel is hij heel rustig, maar snel zwaar op het bit.

Hij is wel echt een karakterpaard.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:34

Grappig dat sommigen van jullie hem 'keimooi' vinden...

Die hengst stond indertijd bekend als oerlelijk, die lelijke paarden gaf die toevallig wel konden presteren. Om de prestaties bracht je de merrie naar Jus de Pomme, niet omdat het zo'n plaatje was! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:54

Onze stalhouder heeft er veel mee gefokt en zijn paarden voeren bijna allemaal wel jus de pommes in de bloedlijnen. QenQ is AES goedgekeurd en springt nu op internationaal niveau met een noorse ruiter. En dat is een jus de pommes. en die heeft inderdaad ook niet zo'n mooi hoofd.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 23:26

Ik ken ook een Jus de Pomme nakomeling, maar die vond ik dus niet bepaald mooi. Hij was wel supergroot!
En hij was erg goed. Knipoog

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 07:55

Jus zelf was wel erg mooi, maar hij fokte inderdaad geen luxe paarden, maar allemaal kunnen ze lopen en super springen...


ENNE... een goed paard heeft geen afstamming en geen kleur...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 08:57

er ia niks mis met zijn hoofd vind ik!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:10

Dees schreef:
Grappig dat sommigen van jullie hem 'keimooi' vinden...

Die hengst stond indertijd bekend als oerlelijk, die lelijke paarden gaf die toevallig wel konden presteren. Om de prestaties bracht je de merrie naar Jus de Pomme, niet omdat het zo'n plaatje was! Haha!


haha ik heb een een verslag gelezen van KWPN over de hengst Nimmedor toe op de keuring. Nou er bleef niet veel over al zeiden ze wel dat als hij meer getraind was misschien wel veel kon presteren Verward . Ze moesten eens weten toen in d´r tijd wat die hengst betekend voor de nederlandse sport en paarden Haha! .

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:14

Prisca"]
[quote="[naam verwijderd] schreef:
Grappig dat sommigen van jullie hem 'keimooi' vinden...

Die hengst stond indertijd bekend als oerlelijk, die lelijke paarden gaf die toevallig wel konden presteren. Om de prestaties bracht je de merrie naar Jus de Pomme, niet omdat het zo'n plaatje was! Haha!


haha ik heb een een verslag gelezen van KWPN over de hengst Nimmedor toe op de keuring. Nou er bleef niet veel over al zeiden ze wel dat als hij meer getraind was misschien wel veel kon presteren Verward . Ze moesten eens weten toen in d´r tijd wat die hengst betekend voor de nederlandse sport en paarden Haha! .
[/quote]

De knuppel in het hoenderhok!
Ik vind die Nimmerdor-nakomelingen helemaal niet zo mooi...rare bolle korte lijfen....vind er niets aan, het laat mij volledig koud....
Dat de Nimmerdor-prestaties dar zijn, tja, daar kan niemand om heen, super hengst kwa prestaties, maar die paarden zijn zo SAAI om te zien, kwa exterieur...

Weer een gegeven dat mooi en prestatie niet hand in hand hoeven gaan....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:40

haha bedoel ook niet de bouw maar wat zijn nakomelingen op dit moment doen in de sport. Uit dat rapport kwam het het geen opvallende hengst was terwijl er in dat jaargang genoeg waren die super volgens hun waren maar waarvan ik de namen niet eens ken Verward . Wel grappig

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:08

stoere foto,s van jus hoor.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:59

Het komt vaker voor dat je van de verrichtingskampioenen vijf jaar later nooit meer wat hoort... en dat de mindere goden ineens ontzettend goed blijken te presteren of juist heel goede nakomelingen blijken te geven.

Tja, Jus de Pommes, wat een drama was dat toen hij overleed. Zonde dat hij er niet meer is!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:59

als Nimmerdor nakomelingen niet mooi waren, waarom zijn er dan zoveel goede paarden met nimmerdor bloed, op de keuringen en niet alleen in de sport...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 14:44

Justje... was toen der tijd echt lelijk, hij had hamsterwangen, zwaar overbouwd... zn voorzijde stond stond lager dan zn achterzijde! Ik heb ooit eens een plakboek gemaakt over springen en kranteknipsels... en in de krant van dinsdag 31 december 1996!!!!! stond een pagina over hem!die heb ik er uitgehaald en ingeplakt! ik was meteen weg van hem.. de manier hoe hij daar beschreven werd! Super gewoon!

Ik heb jaren later, toen het paard van mijn nicht met een jus op de weide stond, heb ik dat paard eens bestudeerd, hij was ook flink overbouwd, maar aangezien dat bij de real Jus de Pommes nog een beetje is rechtgetrokken/bijgegroeid... verwachtte de eigenaar dat dat bij deze jaarling ook zou gebeuren! Ik heb hem toen als 4 jarige pas weer gezien, onder het zadel en in de springtuin.... nou geweldig! Ik heb met open mond staan kijken! Wat een super besst is dat geworden! Nog niet moeders mooiste maar hij kan zeker springen en lopen!!! Kwijl

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:55

vanda's schreef:
als Nimmerdor nakomelingen niet mooi waren, waarom zijn er dan zoveel goede paarden met nimmerdor bloed, op de keuringen en niet alleen in de sport...


Wat wel mooi is en wat niet mooi is, is een kwestie van smaak...
Een mooi paard is niet altijd een prestatiepaard, een prestatiepaard is ook niet altijd mooi....
Ik houd dus niet van 'model Nimmerdor'.... mag toch?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 16:58

jha tuurlijk mag dat ook!
maar jha de meeste mensen houden van goed bloed en dan gaat et meestal ook wel een beetje om et uiterlijk maar niet veel! Tong uitsteken

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:33

boemel schreef:
Zijn karakter op stal is echt super, een lief en speels paard. Onder het zadel is hij heel rustig, maar snel zwaar op het bit.

Hij is wel echt een karakterpaard.


Grappig, er staat (verbetering: stond Verdrietig ) ook een bij ons op stal en die was ook zo...alleen kon hij onder het zadel nogal eens van die rare bokkesprongen maken uit speelsigheid Haha!

Hier even een fototje van hem: (alleen is hij heel slank gebouwd:)
Afbeelding