Vivaldi welsh hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Vivaldi welsh hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 21:34

Kent iemand deze hengst? Hij staat in IJsselsteijn geloof ik. En heeft iemand ervaringen met deze hengst?

Susan wordt dit jaar weer gedekt en Henri wilde graag deze hengst erop. Of weet iemand nog een betere Welsh A hengst?
Dit jaar was ze gedekt door japhet (zo schrijf je het toch Verward ) maar ze is schijnzwanger (dierenarts heeft er tot aan zijn oksel ingezeten, maar voelde geen veulen en ze zou dan nu ook al een maand overdragen). Maar omdat Japhet nu weer terug is naar zijn eigenaren kan hij Susan niet meer dekken (zo zat het ongeveer geloof ik?)

Dus, iemand nog ideeën over welke hengst?

Afbeelding
Dit is Susan, ze heeft iets te weinig front en een doorgezakte rug (door de vele veulens waarschijnlijk, had ze al toen 2 jaar geleden op de boerderij kwam), maar wel hele goede bewegingen.

Alvast bedankt

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 06:40

Hoi, ik ken Gulden Hoef's Vivaldi wel. Hij is op dit moment kampioen van Nederland en komt onder meer uit dezelfde lijn als Boreas Ubbo, de hengst van Lageveld (Bertus). De oma van Vivaldi is Boreas Kyra, haar volle zus Boreas Leone is de moeder van Ubbo.

Vivaldi is boven alles een heel goede draver. Als jonge hengst had hij wat te ronde ribben, wat dan uitkwam in wat weinig diepte. Op oudere leeftijd is dat wat beter geworden. Ook mocht Vivaldi iets zwaarder beenwerk hebben. Vivaldi heeft al een goedgekeurde zoon, Duffelt's Picasso, die ook weer uit dezelfde lijn komt (Boreas Thamar is de oma, die op haar beurt dezelfde moeder heeft als Boreas Kyra en Boreas Leone).

In het algemeen is Vivaldi wel een goeie hengst. Hoe hij precies bij Hofke's Susan past weet ik niet. In ieder geval heeft Susan voldoende massa om het tekort van Vivaldi te compenseren. Overigens de Susan die ik me herinner had niet zo'n heel doorgezakte rug. Haar moeder had wel een heel lange rug. Aan vaderskant, via Rowfant Chamois/Twyford Nutkin/Twyford Gurkha komen wel iets meer doorgezakte ruggen voor, maar dat valt anders wel mee.

Overigens is Japhet niet terug naar de eigenaar (Marianne Spruyt in Rhoon bij Rotterdam), maar is verhuurd aan Droste in Agelo. Wij hebben daar op het moment een merrie staan. Het was wel even rijden, maar we geloven dat het de moeite waard is.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:01

bij kuijf waar ik heb gestaan staat een zoon van hem pentuim heet hij leuk beesie om te zien hoor.