Merriebrok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Merriebrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 07:47

Ik voer Camilla nu dus merriebrok, maar wanneer moet ik daar weer mee ophouden? Verward

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:00

Ik blijf het voeren tot het veulen gespeend is of als de merrie genoeg heeft aan het gras in de wei.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:28

Juist na de bevalling heeft de merrie de merriebrok hard nodig.. Het veulen zit dan wel niet meer in haar baarmoeder, maar moet nog zeker gevoed worden..
Als het veulen ca 2 maanden is gaat het nog meer drinken (ook omdat het dan een stuk groter is) en dan zie je vaak dat merries in beginnen te vallen.

Ik zou de brok (in redelijk hoge hoeveelheden) geven tot het veulen is afgespeend (ook kijken naar hoeveel hij drinkt) en daarna subiet overstappen op onderhoudsbrok (om de melkproductie te stoppen)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:24

wanneer je wilt. na driemanden kan het zeker wel hoor, maar je kunt over gaan wanneer je maar wilt. merrie brok is zeker goed voor een veulentje dat nog gevormd wordt. daarna werkt het goed voor de melkproductie en zitten er goede stoffen in, maar je kunt ook je veulentje veulen brok voeren.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:14

bonanza krijgt het zolang het veulen erbij is, verder krijgt ze nu ook zeewier dat stimuleert de melkproductie Lachen


Gr. Maaike