Michelangelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Michelangelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 21:26

Hoi!
Een kennis van mij HAD een michelangelo. Maar dat werd op een gegeven moment zo'n mega-etter!
-----of dat eventueel aan haar lag of niet heb ik t nu niet over----
Nu hoor ik dus wel vaker dat michelangelo etters fokt.

Klopt dat?? Wat is jullie ervaring met afstammelingen van michelangelo??

Ik vraag dit omdat ik misschien geintereseerd ben in een paard (Zeoliet x Michelangelo)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 21:29

op mn werk hebben we een michelangelo staan. op zich een heel gaaf beest, zwart met een leuk koppie en wat witte voetjes. hele leuke uitstraling.
alleen jammer dat ie bij ons staat omdat ie eerst altijd onwijs staakte als ie aan t werk moest. tegenwoordig gaat t al beter door t trainen, maar t blijft een heel moeilijk paard. kan met poetsen ook niet stilstaan trouwens.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:03

Ik ken geen nakomelingen van hem. maar dit is hem iig.

Afbeelding

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:42

ik ken iemand en hij heeft ook een Michelangelo en het is
een schat van een beest!!
Zelf heb ik een Michellino dit is een nakomeling van Michelangelo
en hij doet geen vlieg kwaad. Schijnheilig
Wel zegt men (ik weet niet of het waar is) dat de nakomelingen van
Michelangelo wat schrikkerig zijn aangelegd, en als ik kijk naar
mijn eigen beessie dan wil ik dat best geloven!
Maar 1 ding is heel belangrijk niet alleen vaderskant speelt een rol,
een misschien nog wel grotere rol speelt ook moederskant, dus als
de moeder een gigantisch kreng is, dan bestaat de kans dat het
veulen ook niet zo'n lieverdje word. Extreme duivel
En niet te vergeten de opvoeding!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 09:05

Ik heb zelf een Michelangelo X Ramiro. Het probleem met deze paarden is dat ze een heel gevoelige ruiter nodig hebben met veel geduld die toch doortastend op kan treden. Bij de meeste ruiters ontbreek dat en daar worden de paarden op afgerekend. hetzelfde geldt voor de nakomelingen van Jazz. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat dergelijken paarden voor de amateurs vaakt ehoog gegrepen zijn.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:37

Ik ken drie Michelangelo's. Alledrie totaal verschillend van karakter, dus de moeder heeft inderdaad heel veel invloed. Wat ze wel gemeen hebben is dat het heel gevoelige dieren zijn. Eentje heeft een heel bijzonder eigen karakter en is ook alleen te berijden door mensen die met dat karakter kunnen omgaan. De tweede staat nu ergens in het midden van het land, deze is heel bang en schrikkerig, maar wel weer heel lief. Moest eveneens bereden worden door een ervaren ruiter. De derde ken ik maar pas, deze liep Z2 en heeft dus al ontzettend veel gezien en is al heel wat gewend. Heel lief paard wil echt voor je werken. Hij is nu aangekocht door een betrekkelijk onervaren amazone, maar het gaat prima samen tot nu toe. Men zegt dat ie ook buiten ontzettend braaf is.

Wil je meer weten stuur dan maar een pbtje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:53

Ken 2 Michelangelo's, een hele donkere vos, en een zwarte. Allebei moeilijke paarden, vaak niet cooperatief en hebben een zeer consequente ruiter nodig (hadden deze paarden neit moet ik erbij zeggen). MAar dan kunnen het hele fijne paarden zijn.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:44

Een kennis van mij heeft ook een Michelangelo, hele lieve merrie maar ze hebben idd een gevoelige en consequente ruiter nodig. Ik had ook wel eens het idee dat ze een beetje kon reageren in een opwelling. Idd de moeder heeft meer invloed dan de vader.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Michelangelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:45

carlijn83 schreef:
Hoi!
Een kennis van mij HAD een michelangelo. Maar dat werd op een gegeven moment zo'n mega-etter!
-----of dat eventueel aan haar lag of niet heb ik t nu niet over----
Nu hoor ik dus wel vaker dat michelangelo etters fokt.

Klopt dat?? Wat is jullie ervaring met afstammelingen van michelangelo??

Ik vraag dit omdat ik misschien geintereseerd ben in een paard (Zeoliet x Michelangelo)


Een paard kan in de handen van iemand die er kwa karakter helemaal niet bij past, kompleet onhandelbaar worden. Zo ken ik een dame die elk rustig, tevreden, lui en laconiek paard binnen 3 maanden gegarandeerd in de komplete stress jaagt! Serieus.
Zelf, ik heb altijd van die rustige dieren, ik ben zelf o zo relaxed met ze bezig...heb ook niet een echte wedstrijdmentaliteit zelf, ben gewoon niet fel. Mijn paarden zijn dan ook bijzonder braaf, allemaal, zonder uitzondering. ik heb mijn vorige paard dan ook verkocht omdat we gewoon letterlijk niet meer vooruitkwamen. hij laconiek, ik niet fanatiek...was bijzonder slaapverwekkend om naar ons te kijken Slapen !

Wat betreft de Zeoliet x Michelangelo... Ik ken Zeoliet-nakomelingen als heel braaf. Koele dieren die wel wat tijd nodig hebben om lichamelijk sterk te worden, laat rijp dus. Michelangelo is toch duits bloed?
Gezien de bloedvoering hoef je volgens mij geen kikker te verwachten die rare dingen uitspookt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:57

Ja, klopt. Michelangelo is een Pasteur xx. Zijn moeder is een trakehener Miami v.m. Matador.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:22


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 22:44

hoihoi,

Ik heb ook een michelangelo!!
En rijd hem nu op z-niveau
heb hem gekregen toen is 2 was en in het begin was het super lastig. maar dat bleek later vooral omdat ik niet begreep hoe je met zo'n paard om moet gaan! je moet hem niet beledigen> het is trakhener en erg gevoelig. Maar ik weet wel dat michelangelo's super kunnen lopen. en heb je ze eenmaal voor je gewonnen, dan doen ze alles voor je!!

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 23:08

bij ons op stal is voor een paar weken terug ook een
Michelangelo gebracht, meisje kon er niet meer mee overweg
en dit paard past ook precies in het rijtje thuis.
Het zijn inderdaad zeer gevoelig types die je absoluut in hun waarde
moet laten anders gebruiken ze alles wat ze maar tegen je kunnen
gebruiken ook tegen je. (en daar had dat meisje dus last van)
Je kunt ze al met je stem straffen en dan hoef je alleen nog
maar een zware stem op te zetten!!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:03

Ik heb ook een michelangelo!
Michelangelo x Purioso is het.
Het is een ontzettend lief beest, en zal geen vlieg expres kwaad doen.
1 groot nadeel: het is een ontzettende zeikerd.. Hij schrikt overal van, kijkt overal naar, dat soort dingen. Je moet met geduld met hem omgaan anders schier ie gelijk in de stress!
Maar hij is ontzettend lief en slim (soms TE slim zelfs... dan gaat ie met je mee lopen denken!)

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 14:43

Ook ik heb een Michelangelo en ja, ook die van mij is ontzettend moeilijk. Ik ben een jaartje gestopt om even wat rust in de tent te krijgen. Gelukkig pakt ze het nu wel goed op... maar wat een draak kan het zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:02

Uit de verhalen heb ik gehoord dat het hele fijne paarden zijn, tot Z nivo, daarna doen ze het niet meer. Maar!!!! daar stopt ook natuurlijk vaak de rijkunst van de ruiter, dus..........wat ik al vaker zeg, vaker een ruiterprobleem dan een paard probleem

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:06

Die Michelangelo van mn werk gaat inmiddels echt onwijs goed, is echt een veel leuker paard geworden ook. Hij wordt hier in zn waarde gelaten en krijgt veel aandacht, precies wat ie nodig heeft. Inmiddels wordt ie getraind op M/Z niveau en dat doet ie helemaal super

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:29

Ik ken een michelangelo merrie. KOn ook zo staken. Bijvoorbeeld als we buiten gingen rijden wilde ze vaak omdraaien en als ze dat niet lukte, dan reageerde ze zich af op mijn paard door hem te slaan, zonder aanleiding. Bij het dressuur kon ze haar kop omhoog doen en ineens de andere kant opdraaien. Nu moet ik wel zeggen dat haar amazone toen niet erg consequent was hoor. Maar het was toch geen gemakkelijk paard. Een andere michelangelo die ik ken kon ook behoorlijk explosief zijn. Toch zijn het goede dressuurpaarden die met een gevoelige ruiter het ver kunnen brengen. En mooi qua type zijn ze meestal ook.