Volgend jaar een Fjappaloosa??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Volgend jaar een Fjappaloosa??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:10

Mijn oudste fjord Donja is nogal kieskeurig (als ik haar zo mag vermenselijken) over de hengst die haar moeten dekken.
Toen ik haar nog verzorgde was het heel erg. Als ze een hengst niet moest, dan liet ze zich niet dekken, al was ze nog zo hengstig, of ze werd er niet drachtig van (meerdere keren gebeurd). Vond ze een hengst wel leuk, dan werd ze koste wat het kost drachtig (ontsnapt naar de hengst toe, e.d.) Maar OK, ik was van dit probleem op de hoogte. Ze heeft twee keer een veulen gehad van mijn arabier (prachtige veulens trouwens), want die vond ze wel leuk. Twee jaar geleden heb ik haar naar Olhsen Junior gebracht (hij stond toen in drenthe), wonder boven wonder vond ze deze hengst leuk en ze liet zich dan ook vaak dekken. Vorig jaar is uit deze combinatie Werlia geboren, een prachtig merrieveulen.
Maar Olhsen Junior was verhuist naar de andere kant van het land en dus heb ik haar naar Orsta gebracht, 3 hengstigheden achter elkaar gedekt, niet drachtig, dan Bjorkmann maar proberen, ook niet. Al met al, dit jaar dus geen veulen van haar.
Werd ze 8 weken geleden weer hengstig, wilde ze perse naar mijn twee jarige appaloosa hengst. Hij is wel een stuk groter, maar Donja veulent erg makkelijk (als ze maar eenmaal drachtig is), dus ik dacht, we proberen het gewoon. Hij heeft haar 1x gedekt, daarna had ik door omstandigheden geen tijd meer om haar door hem te laten dekken.
afgelopen vrijdag was de dierenarts er toch en heb ik een echo laten maken. Mevrouw is drachtig, een prachtig vruchtje van 8 weken oud!!!
Dus over 9 maanden een Fjappaloosa in de wei?
Ik ben benieuwd wat voor kleur het heeft, zal het een gestippelde fjord worden of een appaloosa met aalstreep en zebrastrepen??

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:13

hihi, wat grapsig dat ze dr eigen "man"uitkiest, op zich ook wel logisch he Knipoog

Op de manege hadden we ook een Fjappaloosa, die is nu van een meisje op mijn club:
Afbeelding


suc6 ermee Lachen


Kuss Maaike

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 15:54

Ik ben echt erg benieuwd wat er uitkomt, maar ja, nog 9 maanden geduld he? Toch wel vervelend af en toe, dat het zo lang duurt bij die paarden!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:32

heyy

ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt!!! Zit er papieren bij de hengst??

LINDA

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 10:45

zowel bij de merrie (fjordenstamboek) als bij de hengst (NAS) zit volledig papier. Maar ik denk niet dat er bij het veulen eventueel papier aangevraagd kan worden..... Nieuw stamboek dan maar... Haha! Schijnheilig

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:12

hihi dat is echt wel spannend.