Balzflug afstammelingen: ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Balzflug afstammelingen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 17:02

Zelf heb ik een zwarte Balzflug merrie die erg fel op haar vader lijkt qua uiterlijk. Qua karakter heeft ze veel gemeen met andere Balzflug afstammelingen bij ons op stal: ze is lief, aanhankelijk en heel gemakkelijk in de omgang, maar heeft veel temperament en staat redelijk fel vooruit bij het rijden. In het begin was ze soms ook vrij nerveus en eigengereid, dat maakte haar niet altijd makkelijk te rijden, maar dat is er geleidelijk aan af gegaan omdat ze mij meer en meer gaan vertrouwen is. Mijn lesgeefster heeft ook meerdere Balzflug afstammelingen gereden en haar ervaring met deze paarden heeft mij enorm geholpen.
Veel Balzfluggen blijken dezelfde trekjes te vertonen, daarom ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met deze paarden zijn? Herkennen jullie bepaalde karaktertrekjes en hoe gaan jullie er mee om?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Joke

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:13

Ik rij regelmatig een Balzflugje... 6 jaar merrie, zwart, ongelovelijk eenkennig en heet... geef je teveel druk op teugel dan kanje het shaken! Ze is vrij klein gebleven, 1.52m terwijl paps 1.72 (volgens mij)is en haar mams is 1.68m! Ze is heel heet, en heel erg leergierig, ze is ook zéér intelligent!

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

IK HEB ER TWEE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:31

he hallo ik heb twee afstammelingen van balzflug. een 4jr ruin die is super braaf maar was tijdens het rijden soms wat nukkig maar is gelukkig zo gruwelijk slim dat hij vrij snel in de gaten had dat ik dat niet pikte van hem nu loopt hij super springt de wissels al kan wijken etc echt fijn paard nu,en super mooi van type.
en ik heb net een 3jr GITZWARTE HENGST erbij gekocht. ook dus van balzflug. hij lijkt zo super braaf maar het is natuurlijk maar afwachten wat hij gaat doen als hij moet gaan werken maar dat zal de tijd uitwijzen..... gr linda

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:56

[naam verwijderd] is een Balzflug (zie profiel). Ze was toen ik haar net kocht erg ril en bijzonder voorwaarts...sensibel.
Nu na een klein jaartje rustig aan en gewoon blijven doen, is ze erg braaf en mak, ze wil me graag een plezier doen, wil erg graag van mij horen hoe braaf ze is. Ik kan nu redelijk goed op haar vertrouwen, ze is niet meer zo snel overstuur. Ze is wel eenkennig, want als er een vriendin van mij op rijdt en ik zit langs de bak, houdt ze me altijd nauwlettend in de gaten... Ook iets minder ervaren ruiters kunnen in de bak veilig op haar rijden, echte beginners niet overigens; ze is niet geschikt als manegepaard, daarvoor is ze toch weer te heet.
Grappig detail: met brokjes kan je haar niet motiveren iets te doen wat ze niet ziet zitten, met een wortel mischien, maar met wat liefde doet ze alles...schattig he?!

Ik ben helemaal weg van haar werklust en haar wil om mij te plezieren...ze heeft een makkelijke manier van lopen, reuze leuk sportpaard waar ik ook gewoon buitenritten mee kan maken.

Paar jaar geleden heb ik op een balzflug vosruin gereden, die nu bij een kennisje van mij woont. Groot paard, lang slap gebleven. Bijzonder lief en aanhankelijk paard, maar alleen voor zijn baas. Vrij dominant naar andere paarden toe (dat is [naam verwijderd] ook). Erg gevoelig in de mond, net als [naam verwijderd] niet met zweep te rijden. Heerlijk sportpaard om te hebben, beest loopt nu M1 dressuur, M1 springen en L samengesteld.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:10


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:18

daar kom ik weer....
Balzflug is de vader van de vader van Joy
Bonaparte is haar vader.
Wat dees zegt vind ik ook een beetje terug in mijn paard, ze is nogal eenkennig en hengtbehoorlijk aan me.
Ook is ze snel heet en over de zeik, maar verder wel braaf
voor foto's in mijn profiel

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:19

Wij hebben een Balzflug hengst op stal. Fel, sensibel, druk en als hengst vindt ik tamelijk ongehoorzaam. Hij is heel erg fel op andere paarden op stal, wel braaf in onbekende omgeving. Gevoelig en fel dus.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 10:34

Suzanne F. heeft zelf een balzflug merrie en een balzflug hengst gereden. Zij kan je er veel meer over vertellen.

Groetjes Merilyn

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:34

Ik heb in eigendom een zesjarige ruin Balzfug x chronos x lt generaal suzanne F. zolas merilyn hierboven al schreef heeft er veel gereden en ook deze rijd ze voor mij, ik heb hem zelf ongeveer ook een jaar gereden kwa bouw en lopen is het een echte balzflug afstammeling!!! maar ja die kleur en dat wit he?? *LOL* maar in zijn karakter lijkt ie vind ik weinig op een balflug afstammeling super mak in de omgang schrikt nooit kijkt nergens naar niet heet eerder een beetje traag af en toe!! naar andere paarden ook super heb zelfs pas de deux gereden met een leipe hengstige merrie niets aan het handje!!! hier even een fotootje van hem!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door amagun op 04-06-02 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:41

Radonja is een Balzflug uit een Akteur merrie. Super karakter, heel dankbaar paard en sterk op eigenaar gericht. En ze leerde supersnel. Weinig paarden waarmee het wel zo super geklikt heeft als met deze merrie.