Wie kan me helpen met bepaalde stambomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 23:55

Ik ben op zoek naar de stambomen van de volgende hengsten. Wie kan me daarbij helpen? Al is het maar een beetje... (het zijn allemaal NRPS'ers en/of Arabieren)

* Mufaq ox (preferent)
* Prins Alfred
* Joost (preferent)
* Scapino ox
* Nima v.d. Steegeind

Ook is informatie over de merrie Amie-ra van Trudie's hoeve (vader = Mufaq ox) welkom. Alvast bedankt.

Greetzzz Sandra

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 00:56

Ik had info over Prins Alfred, uit het foldertje van het dekstation waar hij staat. Maar helaas ben ik dat kwijtgeraakt (of het ligt bij mijn ouders).

Ik heb wel het NRPS Hengstenboek 2001 en nog een oude, uit 1993.

Prins Alfred is een halfbroer van onze Ameretto, dus van vaders kant is de stamboom als volgt:

v. Prins Abdullah Nomar v/h Oosterveld ox A 3107
vv. Abdullah ox A 944
vm. Nomari ox A 710
vvv. Patron ox A 586
vvm. Psikhea ox A 408
vmv. Noran ox A 148
vmm. Maid Marion ox A 224

Prins Alfred heeft overigens 66.79% Arabisch bloed en is Z-dressuur en M-springen. Noran ox is tevens de vader van Branco ox, ook een voor het NRPS goedgekeurde hengst, en dat is weer de vader van Bram (van Ymke).

Mufaq ox heeft veel nakomelingen voortgebracht die het goed doen in de sport, o.a. Celebrated W/V onder Judith Vetker (EK-team springen pony's). Celebrated heeft nog onder de naam Mubar bij onze club gelopen. Mufaq ox A 1201 pref (inderdaad preferent!) heeft als vader Mubark ox. Hij is definitief erkend door het NRPS vanwege zijn leeftijd en het predikaat. Mufaq ox heeft ook een goedgekeurde zoon, Melvin (97.65% Arabisch bloed).

Joost kan ik in deze beide hengstenboeken niet vinden. Of hij is niet ingeschreven bij het NRPS, of hij heeft tussen 1993 en 2001 gedekt en is nu gecastreerd of overleden.

Scapino BB ox A 5999 heeft als vader Gomel ox. Over zijn verdere afstamming weet ik niets, behalve dat Gomel weer Peleng ox als vader heeft.

Nima van de Steegeind kan ik ook niet vinden in de hengstenboeken. Misschien is hij een hengst die nog is nagekomen na de definitieve keuring? Volgens mij is dit de Nima waar Maaike het vorige week ook al over had, bij haar op stal zijn er ook merries door gedekt. Maar in mijn boeken komt hij dus helaas niet voor.

Trouwens, nog bedankt voor je PB'tje over die NRPS-jes bij jou op stal! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 08:26

Volgens mij is Joost 'gewoon' een KWPN'er. Misschien kun je dat bij het KWPN navragen. Voor de rest ben ik niet erg thuis in het NRPS/AVS stamboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 14:15

hoi ga hier eens naartoe

http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/

en als ie dan opgestart is typ je boven in beeld bij horse joost neer.
en ga dan links onder in die scrol balk kijken en hier staan dan vermeldingen over alle hengsten met de naam joost. hier is er dat toevallig maar 1.en je krijgt de stamboom van joost

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-01 18:19

Ik ben vandaag even bij een paar fokkers langs geweest en heb ondertussen alle informatie die ik zocht. Of ik moet de stambomen nog verder gaan uitpluizen. Maar dan moet ik wel heeeeeel ver in de tijd terug. Heel erg bedankt voor alle informatie!

Liefs, Sandra

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 19:21

de goedgekeurde zoon van Mufaq, Melvin, is dus de papa van Minoes (veulen uit '99), en van Mieke en Moby (uit 2000) en ook de paps van de veulens van dit jaar!! Hij geeft hele leuke veulens, niet allemaal even lief karakter maar goed. die van afgelopen jaren hadden bij ons trouwens ook allemaal een onregelmatige bles, was wel opvallend!!

Nog even over Nima, hij is dus inmiddels geen hengst meer. weet niet hoe lang al niet meer, in 1998 hebben we nog een veulen van m gehad (Nikash). Nina is een dochter van Nima.

Nina: [img]../upload/36/Nina.jpg[/img]
Mieke: [img]../upload/36/miekepiek.jpg[/img]
en Moby: [img]../upload/36/moby.jpg[/img]

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:09

Moby is lief!!!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:22

Yep, Joost is KWPN, volgens mij leeft ie niet meer Verward . Zijn vader is Consul, dacht ik Verward

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:28

Joost is een van de voorvaders van Muzefee. Ik zal eens even in haar paspoort kijken.
Hmmm... daar staat twee keer Joost in...
Hij is in elk geval volgens mij een KWPN'er.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:30

Als je de KWPN'er Joost bedoelt heb ik een e-mailadres van iemand die je graag helpt! Stuur maar een PB'tje als je geïnteresseerd bent!