Symphony heeft een voedsel opsessie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Symphony heeft een voedsel opsessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 11:24

Op 9 mei werd ze geboren. Mijn kleine eigenwijs. Gisteren ontsnapte ze al twee keer uit de stal.
De eerste dag was ze aan de diarre en wat denk je komt er stro mee naar buiten. Gisteren weer hoor een helelangen sliert want kauwen lukt nog niet goed.
Gisteren at ze ook al haar eerste gras en dat ging zeker niet per sprietje, maar per bos. Ook toen ze gisteren voor de tweede keer de stal uitglipte had ze een grote pluk kuil in haar mond. Eerder deze week heb ik haar uit de buiten bak moeten halen omdat ze zand zat weg te schrokken.

een voedsel opsessie????? Extreme duivel Vork Tong uitsteken Party!! Haha! Boos!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:32

heeft ze niet iets te kort?
of alles proeven haha dat moet ook als je klein bent
Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 11:54

ja ik denk ook dat ze wat te kort heeft. exel heeft maar een uier. ik ben dan ook sinds gisteren bix aan het voeren. gaat nog niet zo snel, maar ze moet er nog aan wenen. verder is ze gewoon ook een erg onder zoekerig typje. hihi Haha! Lovers Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:35

Veulens zijn net babies, die stoppen ook alles in hun mond. Na twee dagen zat Glory ook al aan het hooi van haar moeder, en werkte het zand van de round pen naar binnen. Zat aan steentjes te likken en op planken van de round pen te knagen. Schrikdraad was ook erg interessant, tot er stroom op stond, dat was minder.
Maar de nopen van mijn jas en koordjes van mijn trui zijn ook erg interessant om op te sabbelen. Ik heb haar ook betrapt op mest eten (dit is normaal voor veulens, darmflora op peil brengen)

En ik denk niet dat Glory wat tekort komt.

Vind je het trouwens niet wat vroeg voor veulenbix? Als Exel niet genoeg melk heeft moet je misschien de fles erbij gaan geven?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:21

Nou die van mij is van 30 april en die eet al mee van de eerste week (hooi, stro, korrel, gras.)
Der mest is heel mooi niet plat.
Wat betreft dat de ze tekort zou hebben is dus niet, der moeder is ziek geweest omdat ze voor zichzelf calcium-tekort had (wilt dus zeggen dat al der calcium naar de melk voor ht veulen ging en ze zelfs niets overhield..nu is dat weer helemaal inorde.)
tekort heeft er dus niets mee te maken en de Va zei dat het geen kwaad kon.(aangezien ze het volgens hem niet inslikte, maar dat doet ze dus wel en ze knauwt het ook hele erg goed)
Nu is ze dus 3 weken en ze vreet mee van der moeder en drinkt daarbij ook water (naast de melk)
Volgens is het normaal, trek je er niet teveel van aan die van mij doet het ook en die is 100% (als je ze ziet rennen en bokken Haha! )

ik dacht ook aan een voedselobsessie maar het is gewoon normaal, haal er maar veulenbrok voor dat eet makkelijker en zit gelijk alles in.

Succes met de kleine vreetzak, heb er zo ook 1 Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 00:28

hihi bedankt. Ik ga ook veulen korrel halen, maar ik had nog wat merriebrok en wilde haar eerst gewoon wennen aan bix anders staat het er maar.
Vanaf de eerste dag trek ik geregeld strootjes onverteerd uit haar kontje. Ik dacht eerst dat ze wormen had, maar het was stro. Toen ze nog geen 8 uur oud was. Wie verzind dat nou. Verward