meinoedske hengstig en geinsemineerd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

meinoedske hengstig en geinsemineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 07:42

nou morgen zou het dan moeten gebeuren, dat zou de dag moeten zijn dat meinoedske geinsemineerd zou moeten worden.
volgens de DA is ze heel mooi hengstig en zit er een mooi ei links.
dinsdag komt hij haar weer opvoelen.
nu maar hopen dat alles goedgaat en dan hebben we begin april een klein fries veulentje Tong uitsteken

UPDATE: nou ze is dus net geinsemineerd, en ze vond het nou niet echt leuk. ze ramde bijna door de deur heen.
maar goed nu maar hopen dat het aanslaat, meer kunnen we ook niet doen denk ik. Haha!

[Edit] lange titel ingekort [/edit]
Laatst bijgewerkt door Horse Pleasure op 05-05-02 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 10:16

ik hoop alleen op een gezond veulen en dan het liefst helemaal zwart Knipoog


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 18:08

ja is hetzelfde paard.
ik zie geen reden waarom ze niet gedekt zou kunnen worden?
ze is allergisch voor vliegenspray (90% zeker)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 10:19

Ods schreef:
Ooo ik dacht dat ze niet meer wilde eten enzo, niet een allergie voor vliegenspray.

Maarrrrrreeeeee hoe is het verlopen met de inseminatie? Ik hoop goed!

oh nee, dat is haar moeder, die is inderdaat zwaar dampig en laat ik niet meer dekken.
foutje haha
nee oedske die heeft een rare allergie voor blijkbaar de vliegenspray, dus ik dacht dat je dat bedoelde haha
met meinke gaat het nu weer wat beter en ze eet weer beter gelukkig.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 10:21

Cassidy schreef:
Degene die zo ziek is (pollenallergie en degene die Prednison krijgt) , is de moeder van Meinoedske, genaamd Meinke. Meinoedske is een dochter van Meinke en Oedske.

En ik ben nu ook heel nieuwsgierig hoe het met de inseminatie gegaan is. Ik had begrepen dat er problemen waren met het versturen van het sperma? Ik dacht dat de hengst natuurlijk dekte?

klopt, dat was meinke, vader van meinoedske is Oeds (niet met ke) Knipoog
we moeten vandaag na 5 uur het sperma ophalen in Oud Gastel, dan naar huis veearts bellen en dan wordt ze geinsemineerd.
Nee Piter dekt alleen KI, ik geloof dat er maar 2 friese hengsten natuurlijk dekken.
op zondag insemineert het station dus niet zelf, vandaar deze romslopm zeg maar en de koerier komt niet naar zeeland, net of dat daar geen mensen wonen haha

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 13:25

ja Meinke das niet veel meer hoewel ze goed op de medicijnen reageerd.

Meinoedske is zondag geinsemineerd en dinsdag is de DA teruggeweest om op te voelen en toen was het ei nog niet weg dus is ze smiddags weer geinsemineerd.
savonds stond ze echter met 39.2 op stal en was ze echt flauw.
gister morgen was het 39.5 dus weer de DA erbij.
nou spuiten gehad en savonds was het 39.0
vanmorgen was het 37.9 en is de DA weer geweest om op te voelen en was het eitje weg.

hij vond het wel jammer dat ze net die koorts had gehad maar dat was volgens mij gewoon vand e stress.
het was de eerste keer dat ze uberhoubt een inwendig nderzoek kreeg zeg maar.
en dan zo vaak achter elkaar dus ze was helemaal gestrest.
ze stond echt zeg maar te hyperventileren.
vanmorgen toen ik haar ging temperaturen sloeg ze zelfs, dat heeft ze nog NOOIT gedaan dus dan weet je het wel Knipoog

nu maar duimen he dat onze merrie's drachtig zijn, van welke hengst is die van jou (hopelijk) drachtig?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 08:23

Nou gistern was haar temperatuur weer nromaal (37.9) en het eitje was dus weg.
vanmorgen helaas was de temperatuur weer 39.2 dus ik zit weer op de veearts te wachten.
dit wordt me een duur maandje denk ik.

goh wat leuk een QH, die vind ik echt gaaf, vooral als ze zo'n appart kleurtje hebben, welke kleur heeft jullie merrie?
wordt ze natuurlijk gedekt?

mijn pony staat al 2 maanden ofzo op een hengstenstation en is nog steeds niet goed hengstig geweest, dus ik krijg me daar ook een behoorlijke rekening van denk ik.
maar goed thuis eet ze ook natuurlijk.
het is inderdaat wel vreemd als er een zo lang weg is he.

nou ik ga wachten op de DA.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 22:14

nou de DA is dus geweest en was weer 39.5
hij heeft alles weer na gekeken en hij hoorde dat ze wat last van haar longen had. ze heeft gisteren een keer een snotneus gehad en vorige week ook zomaar 1 keer zeg maar dus hij denkt dat het een griepje is.
van stress zouden ze geen koorts moeten krijgen, in ieder geval niet zo hoog dan.
nu heeft ze dus een vitaminenstoot gehad, koortsverlagers en medicijnen en ik moet iedere dag temperaturen.
verder is het afwachten maar ze heeft vanavond in ieder geval haar bak weer leeggegeten.

mijn pony komt trouwens vandaag of morgen naar huis.
volgens de DA daar zijn haar eierstokken nog niet volgroeid en moeten we 2 maanden wachten dus ze komt 4 weken naar huis en gaat dan weer terug om ook keurings klaargemaakt te worden.
spannend hoor allemaal:-)

goh wat appart zeg zwart met een aalstreep, heb je een foto van haar?
welke kleur is de hengst?
nou ja bij ons is alles zwart haha, behalve dan mijn pony.
de hengst lijkt ook heel veel op haar, das wel grappig.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 16:42

ja klopt, ze is door Piter geinsemineerd. ik hoop ook dat alles goedgaat en dat het veulen veel van vader weg heeft, hoewel mijn merrie er ook mag wezen.
van wijdewormer vonden ze haar ook heel mooi Tong uitsteken
over een kleine 2 weken weten we hoe het er aan toe gaat (of niet)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, lletam en 84 bezoekers