Hoe kom ik aan die verbeterpunten van de hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hoe kom ik aan die verbeterpunten van de hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 22:47

Ik hoor steeds maar weer. Kijk wat de merrie tekort heeft en zet een hengst erop die dat verbeterd. Maar hoe kom ik erachter wat welke hengst verbeterd? Waar vind ik die informatie?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 01:21

Je kan de Liniaere scores van het KWPN opvragen. Dat zijn de Fokwaarde Sport- en exterieur.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 10:53

ja dat kan...
maar je kan ook naar de afstammelingen keuringen gaan.
dan zie je moeder van het veulen en het veulen naast elkaar...
zo kun je over de groep genomen goed zien wat de sterkte punten van de veulens zijn en wat ze beter zijn dan de merrie!

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:44

Sport- en exterieurindexen opvragen bij het KWPN lijkt me het makkelijkst. Het gaan kijken naar merries die nakomelingen hebben van betreffende hengst lijkt me behoorlijk tijdrovend (wel leuk hoor!).

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 17:52

hoezo tijdrovend?! als het toch maar om 1 hengst gaat... dan hoef je toch ook maar naar 1 afstammelingenkeuring, of je gaat nu naar de merriekeuring die dicht bij jou in de buurt is en kijkt daar wat voor veulens er lopen... op papier is het maar zo op papier vind ik... (uhmm... ja klinkt logisch he...) als je de veulens echt ziet kun je je eigen mening vormen, en het gaat tenslotte om jouw veulentje dat je wilt fokken!

kuss