Tussenbeoordeling verr. onderzoek KWPN 6 oktober

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:59

Ja ik ben geweest, maar zit nu op mijn werk dus geen lang verslag Knipoog .

Eruit zijn: Cabochon x Zeoliet, Gribaldi x Goodtimes, Oscar x Rossini, Acorado x Exorbitant xx, Heartbreaker x Oula Owl xx, Orame x Nimmerdor en de Quick Star x Landgraf I.

Enkele positieve opvallers: Olivi x Zuidhorn, Jacomar x Calvados, Camerino x Colino en de rest moet ik even opzoeken.
De Kennedy x Ubis zag er goed uit.

Bepaalde hengsten vielen mij niet mee, maar het blijft natuurlijk een momentopname dus er valt weinig over te zeggen(dit was pas de eerste keer dat ik ze onder het zadel zag).


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:39

horselover23 schreef:
Met de hengsten die konden vertrekken was ik het wel eens, nog een aantal mogen van mij vertrekken als ze niet verbeteren. De Chellano schimmel had wat mij betreft ook direct weg gemogen.

De Kennedy was in het begin erg fris, maar liet zich nog goed bewerken.
de schimmel heartbreaker zag er ook nog aardig uit, hopelijk verbetert hij zich nog.

De obelisk vond ik ook wel een leuk dier. De Jazz x Ramiro zat redelijk wat spanning in waardoor hij minder tot zijn recht kwam.


Ja die Chellano schimmel toonde zich niet zo werkwillig!! Ik vond de andere Chellano een stuk beter.

De Heartbreaker x Burggraaf sprong heel fijn door het lijntje, maar qua exterieur-beweging is het maar een eenvoudig beestje.
De Polansky x Doruto viel mij positief op.

De Kennedy x Ubis is een interessante hengst, er zaten hele aansprekende stukken tussen. Vooral bij wat meer lengte in de hals.

De beste springer van vandaag vond ik de Camerino x Colino. Die bleef constant zeer goed in de manieren springen. OK dan!

Een tegenvaller vandaag vond ik de kampioen van de springhengsten, de Libero H x Nimmerdor. Wellicht waardeert hij zich enorm op bij het springen, dat werd vandaag niet getoond wegens medische redenen.

Ik ben van plan om over 2 weken weer te gaan kijken, ben benieuwd naar de vorderingen van de hengsten!


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:49

supersambo schreef:
ik hoorde dat de orame ook naar huis mocht...
iemand die gezien ?


Ja, die vond ik helemaal niet zo verkeerd! Jammer dat er geen toelichting werd gegeven.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:41

hobbyfokker schreef:
De Obelisk: veruit het minste dressuurpaard en die mag blijven ....
Waarom zijn de andere dressuurpaarden wel naar huis gestuurd ???


Wat vond je van de Cabochon x Zeoliet dan? Ik vond de Oscar x Rossini achter niet zo fijn en hij bleef steeds wat lang (vooral onder de "gewone" ruiter). Verder wel een aansprekend type.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:19

Anna42 schreef:
Volgens Rosie lopen alle KWPN paarden op de voorhand. Dankzij de training heeft het KWPN het versneld geplaatst achterbeen uitgevonden en dan landt het achterbeen voor het voorbeen!!!

Het rijkunstig versnelde ei van Columbus is kennelijk bij dit paard niet geslaagd. Misschien dat Rosie wel aan kan geven wat de ruiters moeten doen om de bovenstaande formule effectief in de praktijk om te zetten.


Gaaaap

In dit topic graag de meningen en feiten over de individuele paarden die momenteel in het najaarsonderzoek zitten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:49

Ik ben vandaag weer geweest en heb weer een aantal hengsten gezien die mij kunnen bekoren. De hengsten werden alleen dressuurmatig voorgesteld, volgende week gaan ze weer springen (ik kan niet wachten Pling ). Een van mijn favorieten op dit moment is de Camerino x Colino, die liet zich tijdens de tussenbeoordeling ook heel goed zien bij het springen. De Heartbreaker x Burggraaf kan goed galopperen met een actief achterbeen. Ik vind de Ronaldo x Pion nog behoorlijk jeugdig en weinig hengst, maar hij liet zich wel goed zien. De Heartbreaker x Pilot was wat ondeugend vandaag en had moeite om het bit te accepteren. Ik heb helaas de Jacomar x Calvados niet gezien, maar hij schijnt zich wederom goed te hebben laten zien. Evenals de Olivi x Zuidhorn. De Kennedy x Ubis vond ik persoonlijk wat minder overtuigend dan tijdens de tussenbeoordeling, maar het blijft wel een interessante hengst. De Jazz Ramiro werd flink aan de tand gevoeld door gastruiter Gert vd Hoorn, maar mij heeft hij nog steeds niet echt overtuigd. Hij mist de lange lijnen, maar lijkt wel over een werkwillig karakter te beschikken en kan fijn draven. De Obelisk Flamingo vind ik qua galop beter. De Stakato x Literat blijft een wat eenvoudige hengst (mist wat ras/uitstraling) maar liet zich wel goed zien en toonde oa. braaf diverse changementen.
Ik ga volgende week weer kijken, ben benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 172 bezoekers