Nakomlingen Enrico (Fast X)/Kilini

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Nakomlingen Enrico (Fast X)/Kilini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 16:05

Vraagje voor de bokkers.....
Zoals veel weten en wat ook in mijn profiel staat Is onze merrie (Enrico x Norlando) erg moeilijk met rijden. Je kunt eigenlijk gewoon zeggen,je kan er bijna niet op rijden. Dan doet ze erg gevaarlijk, en geeft het niet op
Verder is ze ONTZETTEND lief, stapt zo de trailer in, loopt overal met je mee, het rijden is echt haar probleem.

Nu wil ik liever geen 'redenen' waarom ze zo is (volgens jullie), dit is namelijk mijn vraag helemaal niet. Wij hebben echter veel dingen bij haar uitgesloten, en het is gewoon een Mystery!

MAAR! Met deze topic wil ik dus andere mensen vragen die kennen, of ownen een Enrico merrie/ruin.
En hoe dit precies zijn. De hengst zelf was een springer, en is al overleden.

Verder wou ik vragen of misschien iemand een paard heeft die moeder Kilini (onze merrie) heeft. Ze heeft namelijk 2 veulens gehad, een ervan is overleden door een stal virus. Ik ben erg benieuwed naar haar veulen, hoe die het doet etc. Die zal zowiezo al 7 jaar moeten zijn denk ik. (Onze merrie is 12 jaar)

Dus..iemand??

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:28

Een half zus van mijn paard is van Enrico, heeft Z2 dressuur bij de pony's gelopen, m springen bij de pony's en nu springen ze er mee bij de paarden. Hoe ze kwa karakter is weet ik niet, want ik weet pas sinds kort van deze half zus . Een andere zus(ook van Enrico), is M2 dressuur, haar heb ik nog niet terug gevonden. verder afstamming van deze paarden is Enrico x Roemer.

Als je het stb nummer weet van Kilini kun je een nakomelingenoverzicht aanvragen, dan weet welke veulens ze heeft gekregen en hoe ze heeten en evt. sportprestaties. Zo weet ik ook dat mijn paard nog halfzussen/broer heeft uit dezelfde merrie.

Enrico is in 1999 op wacht gezet.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 18:51

He het duurde lang, sorry maar bedankt voor deze info.
Onze merrie heeft ook enorme gangen, ze zou het zelf ook erg goed doen in de dressuur.

Haar stb nummer weten we idd wel, waar zou deze moeten doorgeven? Ik ben er erg benieuwed naar!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:51

Als je naar het kwpn belt of schrijft en je geeft de naam en het stb nummer door dan krijg je een nakomelingenoverzicht als ze veulens heeftg ehad. Je weet dan de naam,geboortejaar de vader van de nakomeling, evt. predikaten en andere prestaties.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:46

Kwpn@hotmail.com Haha!?
Vast niet..weet jij zo de email adres, dan stuur ik ze ff door!
Ow, nee, heb ze de adressen al gevonden Knipoog
Ow wacht! Probleem!
Haar stb nummer? Staat die op haar papieren? Ik kan alleen haar levensnummer vinden? Is dit hetzelfde?? Naja ik stuur het op, zie wel of ik iets terug krijg.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:03

Ik heb een Enrico nakomeling gehad,een ruin.
Prachtig dier,ontzettend lief en aanhankelijk.
Met rijden behoorlijk heet en hij schrok werkelijk overal van,echt wel een piepkuiken dus.
Volgens mensen die hem nog kenden van de tijd dat hij nog niet van mij was,was hij staatsgevaarlijk.
Dat vond ik dus niet(en ik ben echt geen held),hij was alleen met rijden niet makkelijk.
Helaas heb ik hem maar een goed jaar gehad,hij had een (oud) trauma in zijn rug,waar niets meer aan gedaan kon worden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:06

Skitter schreef:
Haar stb nummer? Staat die op haar papieren? Ik kan alleen haar levensnummer vinden? Is dit hetzelfde??


Ja, en het moet beginnen met het jaar waar in de geboren is. Dus een paard uit 1990 begint het nummer met 90.6745 enz.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 07:47

Pipi schreef:
Ik heb een Enrico nakomeling gehad,een ruin.
Prachtig dier,ontzettend lief en aanhankelijk.
Met rijden behoorlijk heet en hij schrok werkelijk overal van,echt wel een piepkuiken dus.
Volgens mensen die hem nog kenden van de tijd dat hij nog niet van mij was,was hij staatsgevaarlijk.
Dat vond ik dus niet(en ik ben echt geen held),hij was alleen met rijden niet makkelijk.

Helaas heb ik hem maar een goed jaar gehad,hij had een (oud) trauma in zijn rug,waar niets meer aan gedaan kon worden.

Je hebt het precies over ons merrie OK dan!
Mooi, lief, wil alles voor je doen..alleen het rijden gaat niet..Zal Enrico het vereven ofzo..???

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 07:49

Sammie schreef:
Ja, en het moet beginnen met het jaar waar in de geboren is. Dus een paard uit 1990 begint het nummer met 90.6745 enz.

Oke, goed gedaan dan OK dan!
Ik heb een email terug gekregen waarin stond dat ze een hengstveulen heeft gekregen van Democraat (Zo'n Anky dressuur paard OK dan! ) maar die is dood geboren of vlak daarna overleden..En ze is ook weer drachtig geworden maar tijdens de dracht is het veulen overleden..Zou dit wat betekenen als wij haar drachtig willen? Zou ze een of andere dracht probleem hebben??

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:32

Het kán, maar het kán ook gewoon toeval zijn. Wil je het zeker weten dan kun je een swap/slijmmonster laten nemen van de baarmoeder. De laatste zwangerschap kan ook onderbroken zijn vanwege rhino of het veulen was niet goed. Daarvoor zou je de eigenaar van dat moment voor op moeten bellen of emailen hoe er het in de dracht is gebeurd, en ook of dat eerste veulen dood is geboren of aan iets anders. Koliek, een breuk oid. Je had het over een stalvirus, dát kan de laatste zijn (rhino), maar ook de eerste door een een virus.
Ik zou in dit geval zeer goed overleggen met de dierenarts en vertellen over wat je nu weet. Vraag hem/haar om advies.

Laat je even weten wat het wordt? Lachen

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 18:26

Ja zeker doe ik dat hoor Knipoog
We waren al van plan om haar helemaal van binnen te laten onderzoeken, ze zeiden wel toen ze van de zomer gescand werd, dat alles er heel normaal uitzag, en dus was er een goede kans dat alles is orde was..maar goed. Een onderzoekje kan nooit kwaad, he Knipoog

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:59


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:00

Je moet de enrico hebben waarvan de vader Fast is, staat er ook bij.

PaulaC98

Berichten: 631
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:06

Enrico is niet overleden, hij staat bij een vriendin van mij te genieten van zijn oude jaartjes!:)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nakomlingen Enrico (Fast X)/Kilini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:31