goodtimes nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:01

ik vind wel zijn goedgekeurde zoon Timeless niet zo positief.

Timeless is een brutale, wispelturige hengst die veel van zijn ruiter vraagt.

De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is zuiver, met veel afdruk en goed van ruimte.
De draf heeft ruim voldoende ruimte, heeft veel afdruk,balans en tact en heeft een goede houding.
De galop is ruim voldoende van ruimte, heeft ruim voldoende afdruk en een goede houding. In de bovenlijn zou de hengst zich losser moeten laten.
Als dressuurpaard heeft de hengst ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
De hengst springt met veel kracht, maar zou nog meer terug moeten springen.
Het voorbeen wordt voldoende gevouwen, maar de onderarm zou meer naar boven gebracht moeten worden. Het ruggebruik is goed en de hengst opent achter zeer goed.
De hengst lijkt over veel tot zeer veel vermogen te beschikken en lijkt voorzichtig.
Als springpaard heeft de hengst veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.

Op stal en in de omgang is de hengst brutaal.

Vooral de eerste en laatste zin vind ik jammer. Ik heb ook het idee dat het KWPN dit niet zo snel zegt over een hengst, je ziet eigenlijk bij alle hengsten dat ze eerlijk en betrouwbaar zijn.


Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:37

Over de rest hoor je mij ook niet, maar karakter is wel belangrijk. Je paard kan dan nog zo geweldig lopen maar als ie in de omgang erg moeilijk vind ik dat niet het voordeel werken. Dan kun je zeggen dat je er toch alleen zit, maar een klik tussen paard en ruiter is cruciaal voor succes. Gelukkig heeft hij wel veel bereidheid tot werken...

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers

cron