Nog wat info gevr. over Welsh A

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:22

Wel eens ooit van gehoord Knipoog Goldleaf's moeder hebben we kunnen kopen voordat ze reservekampioene werd. De vader ken ik sinds hij 2 was, Goldleaf zelf sinds hij 1 dag oud was. Wij hebben hem zelf ook 1 keer gebruikt.

Crusader ken ik sinds hij jaarling was.

Combinatie klinkt alsof de hengst Bolster xxx heeft. Kan dat? Zonder moederlijn kan dit zo'n beetje van alles zijn. Starlight zou kunnen op deze merrie. Als het een Bolster merrie is, zal ze wel overlopen van ras.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:13

Bolster XXX is een pony met de stalnaam Bolster. Even foutje met dat heeft, had heet moeten zijn.

Raloons is de stalnaam van Raymakers in Oostrum. Dan zal de moeder waarschijnlijk wel Serock Crusader x Varpullan Wieroch x Boskant's Cupido zijn..

Ik kan wel even via PB doorgaan Knipoog

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:50

Ja, en ik ben er vrijwel zeker van dat Raymakers geen website heeft. Volgens het NWPCS is Twan Raymakers nog steeds de eigenaar van Serock Crusader. Dat zou goed kunnen. Serock Crusader is geimporteerd door wijlen Jan Retera (Bolster). Een hengst met een leuke type en vooral een heel mooi hoofd. Crusader werd als jaarling gekocht op de veiling voor 180 Guineas. Daar stond toen Emrys Griffiths bij, die al meteen zei van: leuk hengstje, moet je kopen. Retera had het koopje van de dag. Retera kwam daarna bij mij vragen wat ik van het papier vond Knipoog

Foxhunter Pantheon is ook geimporteerd door Jan Retera. Ik weet nog goed toen hij op Bolster verscheen. Mooie hengst, met name voor die tijd ongekend veel massa voor een kleurenpony. Moeder had het ook heel best gedaan op de keuring. Als ik me niet vergis is Pantheon ook preferent geworden.

Varpullan Wieroch is geboren op een hele emotionele dag, namelijk op de dag dat de vrouw van zijn fokker overleed. Die vrouw heette Varpu, de moeder van Wieroch heette Dyrin Warpu. In het Fins zijn de V en de W dezelfde letter (in het telefoonboek staat Wanhanen voor Virtanen Knipoog ). Varpu is Fins voor Twiggy overigens, Varpullan betekent "van Varpu".

Wieroch is een typisch hengstje, werd op de nakeuring goedgekeurd en hij haalde zijn afstammelingenkeuring ook netjes. Wij hebben er twee mooie merrieveulens van gefokt. Sumrin Tuuli was de eerste. Erg mooi veulen (John Russel van Gartconnel vond het het beste veulen dat hij dat jaar in Nederland had gezien), kon ook best bewegen. Tuuli heeft echter als jaarling in de draad gezeten, werd toen verkocht naar Deventer en daar ben ik haar kwijtgeraakt. Ze is naar Drenthe vertrokken. Erg jammer. Een ander veulen was Sumrin Brenda, dat veulenkampioen was onder Engelse jury. Die weet ik wel te staan en houd ik nog achter de hand voor als ik ooit eens echt ga beginnen.

Varpullan Wieroch is later naar Pierre Raymakers (vader van Twan) gegaan. Hun beste merrie was vroeger van Boskant's Cupido, alhoewel ze ook een mooie merrie hadden van Carolinas Moonshine.

Onder het huidige keuringsbeleid kan ik het me voorstellen dat een merrie met zo'n afstamming het goed kan doen. Hoe beweegt ze eigenlijk?

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Queijo en 78 bezoekers