Natuurlijk of K.I.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoe is jou merrie gedekt?

Poll eindigt op

pony-natuurlijk
15 (100%)

Totaal aantal stemmen: 15


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:10

Hm, nou mijn merrie is twee keer dmv KI gedekt, en dat heeft twee keer niet gepakt (het hoe en waarom is alleen maar gissen). Ze werd goed gemonitoord dmv opvoelen e.d. dus dat was het probleem niet. Het werd uiteindelijk best wel een dure grap.

De laatste poging (anders werd het te laat in het seizoen) is de hengstenhoudster met de hengst langsgekomen en is ze natuurlijk gedekt, en dat heeft toen gelijk gepakt. Ze heeft er geen schade van overgehouden. (ik denk persoonlijk dat ze het gezelliger vond dan dat kille opvoelhok)

Enne, over dat condooooooooom.. dat wordt, behalve tegen SOA's ook wel gebruikt om NIET zwanger te worden, dus dat lijkt me geen goeie vergelijking met KI Haha!



Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: K.I. of geen K.I......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:38

Jantien schreef:
maar er spreekt toch veel meer VOOR KI.


Mee eens, maar helaas, it didn't work..... De volgende wordt ook een natuurlijke dekking, en dan waarschijnlijk weer KI...

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:07

Troef schreef:
Cer schreef:

De laatste poging (anders werd het te laat in het seizoen) is de hengstenhoudster met de hengst langsgekomen en is ze natuurlijk gedekt, en dat heeft toen gelijk gepakt.


Het kan ook zijn dat de hengst in het einde van het seizoen minder druk was en daardoor meer cellen in zijn sperma had.
Zodat je merrie nog drachtig kon worden?


Oh dat zou misschien ook wel kunnen?? De hengst heeft 3 merries gedekt vorig seizoen, en is van zichzelf nogal een watje (dat heb je soms met die quarters Cool ) Maar ik denk dat dat van die mysteries zijn waar je niet achter komt.... Zelf had ik het idee dat de merrie in de KI-box vreselijk stond te stressen (ze heeft het niet zo op dierenartsen) en heel erg gespannen was tijdens de inseminatie, en met de dekking door de hengst was er geen centje pijn, ze vond em geweldig Haha! Ik meen ooit es gehoord te hebben dat er dan weer bepaalde hormonen vrij komen die de bevruchting bevorderen ?? Als een paard (mensen ook meen ik) te gespannen zijn, wordt het niks met bezwangeren... Maarre, ik ben ZEKER geen expert.... Haha!

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:12

Gail schreef:
Daarbij hebben die merries volgens mij echt niet zo’n lol van zo’n dekking hoor!


Ach, dan heb ik vast een rare merrie... Maar ze is nu WEL drachtig....

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:24

Gail"]
Omdat ze zich voort wil planten ja, maar zie je haar genieten?
[/quote]

Nou, als ik dr nu zo zie puffen en steunen met dr dikke buik, denk ik niet dat ze daar nou zo blij mee is Knipoog
Ik zag haar tijdens de natuurlijke dekking duidelijk anders reageren dan in dat kille KI-hok....

[quote="Gail"]
Of die eenden waar gemiddeld 2 worden op zitten, zich vastbijtend in haar nek?
[/quote]

hmpf.. mn paard is geen eend....

[quote="Gail"]
Yeghie bah.
[/quote]
Nou ja dat wel... ik ben zowieso niet zo van de lichamelijke toestanden brrrr Scheve mond
Maar goed, dat is het nadeel als je een leuke merrie bent he, dan willen mensen daar in combi met een leuke hengst baby-paardjes van... En ik denk als ze zometeen met dr zuigeling in het land staat, dat alles vergeven is Haha!

[quote="Gail schreef:
Zijn wij beter af!


Nou ja, een merrie kan na 6 maanden van dr irritante kleuter af zijn. Wij zitten dr tot minstens 18 jaar mee opgescheept, en met een beetje pech nog langer... dus dat weet ik zo net nog niet Haha!


(oh ja, ik ben dus niet echt een type voor kids, maar dat moge duidelijk zijn... met excuses aan de moeders onder ons Lachen )

bericht aangepast, zag er beetje vreemd uit Haha!
Laatst bijgewerkt door Cer op 22-04-02 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:25

2x hetzelfde.... die pc's ook altijd Frusty
Laatst bijgewerkt door Cer op 22-04-02 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 21:12

sja nou ja, zoals ik eerder al zei, mijn merrie is 4 keer gescand en twee keer geinsemineerd, met goed zaad, maar toch pakte het niet...
De derde keer was een natuurlijke dekking, was in 1 sprong geregeld !

dat ki ding was uiteindelijk een duur grapje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers