Dekgeld stijging soms te?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:28

Tja kan aan de ene kant er wel begrip voor opbrengen maar aan de andere kant swingen ze tegenwoordig snel de pan uit als een jonge hengst goed presteert. voor Florencio was het dit jaar al 850 euro (hoog voor een 5 jarige hengst vind ik). Durf niet denken wat het volgend jaar gaat zijn na zijn overwinning op het wereldkampioenschap. Nijhof meldde dat het dekgeld pas in januari 2005 bepaald wordt.

Kijk dat je voor een internationaal goed presterende hengst 1000 euro of meer moet betalen kan ik nog begrijpen. Voor een oude hengst die plots super in trek is door zijn goed presterende of fokkende nakomelingen ook nog maar wat ze tegenwoordig al durven vragen voor jonge hengsten vind ik grenzen aan arrogantie.


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:53

Om van Darco nog maar te spreken Dat ligt ook al boven de 2000 euro heb ik gehoord. Parco is ook al 1500 euro. Florestan ook 1500 euro voor niet stamboek leden en buiten Duitsland. Zo goedkoop zijn ze nu ook niet bepaald in Duitsland en zeker niet bij de privéstations. Staatststoeterijen waaren vroeger heel erg goedkoop maar dat is ook al erg veranderd. Behalve voor stamboekleden.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:35

Ruchet schreef:
Jammer voor mijn buurman. hobbyfokker, maar wel een van de beste stam van Nederland, er zit 3 x prestatie in zijn merrielijn, hij zou best wel met chin chin, quidam de revel, darco willen fokken, maar hij kan het niet betalen. noem je hem dan geen serieuze fokker ? Verward


Kijk dat is dan inderdaad zonde dat zo'n man het dekgeld dan niet kan betalen.


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:51

Hetzelfde met contango nu. De hengstenhouder bepaald of de merrie gedekt wordt.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:10

Het probleem is waar leg je de grens. Chinchin zit al op 3000 euro straks er nog maar lap op geven?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Ubermetrics en 127 bezoekers