namen wel of niet van te voren vertellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

namen wel of niet van te voren vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 17:02

kennen jullie dat, dat het ongeluk zou brengen als je een naam van te voren verteld?
ik vertel het voor de zekerheid maar niet, maar het is zo moeilijk, want ik kan hem zo langzererhand wel schreeuwen. ........

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:10

Dat het ongeluk zou brengen weet ik niet, maar zelf ben ik zo bijgelovig dat ik nog steeds geen naam voor een hengstje heb bedacht omdat ik dan denk dat het net is alsof ik vraag om een hengstje en het er dan ook een wordt...... Bloos Bloos

Merrie naam heb ik al een paar weken.......Nu het veulen nog..... Frusty Haha! Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:18

Ik denk wel dat het ongeluk brengt. Ik heb laatst 's nachts een hele mooie merrienaam bedacht, maar als ik die vertel, zeker met de betekenis erachter, ben ik bang dat het niet uitkomt...

Ook weet ik zeker dat ze toch niet de naam krijgt die ik heb bedacht... Verdrietig

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 08:27

Ik vertel de naam ook niet. Ik heb een naam voor een zwart hengstje, nou maar hopen dat dat het ook wordt. Anders heb ik geen naam........ Haha!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:36

Wij hebben ook al een hele leuke naam voor ons veulen en van te voren vertellen kan geen kwaad volgens mij.
Het wordt V.I.P. (very important paard) !! Leuk he?!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 13:40

Mika schreef:
Dat het ongeluk zou brengen weet ik niet, maar zelf ben ik zo bijgelovig dat ik nog steeds geen naam voor een hengstje heb bedacht omdat ik dan denk dat het net is alsof ik vraag om een hengstje en het er dan ook een wordt...... Bloos Bloos

Merrie naam heb ik al een paar weken.......Nu het veulen nog..... Frusty Haha! Haha!


whoo dat is wel heel erg, maar wanneer ga je dan een naam verzinnen?
je kunt het ook andersom zien

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 13:41

Ludo schreef:
Ik denk wel dat het ongeluk brengt. Ik heb laatst 's nachts een hele mooie merrienaam bedacht, maar als ik die vertel, zeker met de betekenis erachter, ben ik bang dat het niet uitkomt...

Ook weet ik zeker dat ze toch niet de naam krijgt die ik heb bedacht... Verdrietig


waarom niet?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:28

phoenix4ever"]
[quote="Ludo schreef:
Ik denk wel dat het ongeluk brengt. Ik heb laatst 's nachts een hele mooie merrienaam bedacht, maar als ik die vertel, zeker met de betekenis erachter, ben ik bang dat het niet uitkomt...

Ook weet ik zeker dat ze toch niet de naam krijgt die ik heb bedacht... Verdrietig


waarom niet?
[/quote]

Het is niet mijn eigen paard en de eigenaar heeft niet dezelfde smaak qua namen als ik, denk ik...Het is ook wel een heeeel klein beetje een vergezochte betekenis, maar ik vind het zooo'n mooie naam. Stiekum zal ik het veulen dus wel zo noemen... Haha!
Zonder dat andere mensen dat weten dan...hihi.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:51

Hihi, mijn merrie is 16 dagen geleden gedekt, wordt deze week voor het eerst gescant en ik heb al een naam!!!!!!!!!

Voor een merrie: Coral
Voor een hengst: Coral Haha! Haha! }> }>

En in mijn omgeving weet iedereen het al, dussssssssss..........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 23:40

Ik ben ook niet erg geheimzinnig geweest over de naam van mijn veulen, en ik heb ook nog niet eerder gehoord dat het ongeluk brengt als je het van tevoren verklapt.

Het is net hetzelfde verhaal als het veranderen van de naam van een boot of een schip, dat zou ongeluk brengen. Ik ben niet zo'n bijgelovig type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:03

Ik ben er ook niet bijgelovig in, als het een merrie wordt heet ze Volindra, ze komt namelijk uit de Olindra stam (Ilindra-Tolindra- Olindra enz)
Als het een hengst wordt heet hij Vornix (voor niks) omdat ik de dekking (van Parcival) gewonnen heb en hij dus gratis was Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 10:45

Ludo"]
[quote="phoenix4ever"][quote="Ludo schreef:
Ik denk wel dat het ongeluk brengt. Ik heb laatst 's nachts een hele mooie merrienaam bedacht, maar als ik die vertel, zeker met de betekenis erachter, ben ik bang dat het niet uitkomt...

Ook weet ik zeker dat ze toch niet de naam krijgt die ik heb bedacht... Verdrietig


waarom niet?
[/quote]

Het is niet mijn eigen paard en de eigenaar heeft niet dezelfde smaak qua namen als ik, denk ik...Het is ook wel een heeeel klein beetje een vergezochte betekenis, maar ik vind het zooo'n mooie naam. Stiekum zal ik het veulen dus wel zo noemen... Haha!
Zonder dat andere mensen dat weten dan...hihi.
[/quote]

Maar waarom vertel je ze de naam niet dan?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 10:47

jeddah schreef:
Hihi, mijn merrie is 16 dagen geleden gedekt, wordt deze week voor het eerst gescant en ik heb al een naam!!!!!!!!!

Voor een merrie: Coral
Voor een hengst: Coral Haha! Haha! }> }>

En in mijn omgeving weet iedereen het al, dussssssssss..........


tja dat kan ook.
wel een leuke naam trouwens. succes met het scannen dan.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 10:49

Cassidy schreef:
Ik ben ook niet erg geheimzinnig geweest over de naam van mijn veulen, en ik heb ook nog niet eerder gehoord dat het ongeluk brengt als je het van tevoren verklapt.

Het is net hetzelfde verhaal als het veranderen van de naam van een boot of een schip, dat zou ongeluk brengen. Ik ben niet zo'n bijgelovig type.


wat zijn de namen dan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:22

Het probleem met Quarters is dat een naam maar één keer mag voorkomen. Dus als ik de namen hier op het internet zet, en iemand anders de naam gaat gebruiken ben ik mooi mijn naam kwijt, en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus dat ik de naam niet publiekelijk hier neerzet zij mij vergeven. Het heeft niets met bijgeloof te maken, meer met gezond verstand. Stalnaam wordt in ieder geval (maakt niet uit of hengst of merrie: "Glory")

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 12:56

Cassidy schreef:
Het probleem met Quarters is dat een naam maar één keer mag voorkomen. Dus als ik de namen hier op het internet zet, en iemand anders de naam gaat gebruiken ben ik mooi mijn naam kwijt, en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus dat ik de naam niet publiekelijk hier neerzet zij mij vergeven. Het heeft niets met bijgeloof te maken, meer met gezond verstand. Stalnaam wordt in ieder geval (maakt niet uit of hengst of merrie: "Glory")


Zo heet mijn quarter ook.... Haha, dat is toevallig. Maar ik zal je naam niet stelen hoor, ik heb al een mooie naam bedacht. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:03

Ludo"]
[quote="Cassidy schreef:
Het probleem met Quarters is dat een naam maar één keer mag voorkomen. Dus als ik de namen hier op het internet zet, en iemand anders de naam gaat gebruiken ben ik mooi mijn naam kwijt, en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus dat ik de naam niet publiekelijk hier neerzet zij mij vergeven. Het heeft niets met bijgeloof te maken, meer met gezond verstand. Stalnaam wordt in ieder geval (maakt niet uit of hengst of merrie: "Glory")


Zo heet mijn quarter ook.... Haha, dat is toevallig. Maar ik zal je naam niet stelen hoor, ik heb al een mooie naam bedacht. Haha!
[/quote]

"Glory" komt toevallig in de stamboom van mijn merrie voor. Dus dit wordt ook een deel van de officiele naam van het veulen...en meer wordt niet verklapt Lips are sealed .

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:08

Je hebt mijn veulen toch niet alvast gekocht he? Haha!

Bij mijn paardje hebben ze de naam zo uit het niets geplukt volgens mij, er is helemaal geen verband met de namen van ouders/grootouders/overgrootouders.

In de naam die ik leuk vind voor het veulen komt ook geen Glory voor. Nou ja, misschien. Als de andere naam niet kan.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:06

phoenix4ever"]
[quote="jeddah schreef:
Hihi, mijn merrie is 16 dagen geleden gedekt, wordt deze week voor het eerst gescant en ik heb al een naam!!!!!!!!!

Voor een merrie: Coral
Voor een hengst: Coral Haha! Haha! }> }>

En in mijn omgeving weet iedereen het al, dussssssssss..........


tja dat kan ook.
wel een leuke naam trouwens. succes met het scannen dan.
[/quote]

Bedankt! De naam is een combinatie van mijn naam en die van mijn man. Plus voor een hengst moet het toch met een C beginnen, vader Cugant (wordt NRPS geregistreerd).

Ze wordt morgen ochtend gescant!!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:55

Ludo schreef:
Je hebt mijn veulen toch niet alvast gekocht he? Haha!

Bij mijn paardje hebben ze de naam zo uit het niets geplukt volgens mij, er is helemaal geen verband met de namen van ouders/grootouders/overgrootouders.

In de naam die ik leuk vind voor het veulen komt ook geen Glory voor. Nou ja, misschien. Als de andere naam niet kan.


nu het veulen er is, ben ik wel heeele nieuwsgierig
wat was het voor naam die jij in gedachten had en de betekenis natuurlijk
en wat is het geworden??
Haha!

ik verklap mijn naam trouwens niet omdat ik het gewoon een leuke verrassing wil houden
iedereen kijkt nu net zo uit naar de bevalling als ik dat doe
en dat houd het voor iedereen spannend en niet alleen voor mij Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 11:50

My Dominique"]
[quote="Ludo schreef:
Je hebt mijn veulen toch niet alvast gekocht he? Haha!

Bij mijn paardje hebben ze de naam zo uit het niets geplukt volgens mij, er is helemaal geen verband met de namen van ouders/grootouders/overgrootouders.

In de naam die ik leuk vind voor het veulen komt ook geen Glory voor. Nou ja, misschien. Als de andere naam niet kan.


nu het veulen er is, ben ik wel heeele nieuwsgierig
wat was het voor naam die jij in gedachten had en de betekenis natuurlijk
en wat is het geworden??
Haha!

dat maakt het ook wel natuurlijk. al die mensen die vragen heb je al een naam en dan ja zeggen maar niet zeggen wat het is dan zie je ze allemaal heel nieuwschierig kijken.
ik verklap mijn naam trouwens niet omdat ik het gewoon een leuke verrassing wil houden
iedereen kijkt nu net zo uit naar de bevalling als ik dat doe
en dat houd het voor iedereen spannend en niet alleen voor mij Lachen
[/quote]

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 22:57

idd
word dus ook elke dag gevraagd is het er al
ik wil de naam weten Haha!
hihi echt leuk!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 11:12

jij bent net zo erg als ik hihi