Veulenveiling Maren Kessel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Veulenveiling Maren Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:07


Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:29

Ik vond de getoonde kwaliteit minder dan in Oirschot. Er liepen nogal wat veulens rond die ik niet correct vond in de bouw (voor zover je dat natuurlijk van een veulentje kunt zeggen). Koehakkige veulens, verdraaide beentjes, vreemde bovenlijnen in de achterhand (lendenen en croupe). Ook nogal vaak een wat teer fundament en ondiepe borstjes met een korte schouder. Veel vlakke gangen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 01:03

Geen hele grote uitschieters qua prijs ook.. 12.000 was hoogste. Veel geld voor een veulen dat wel maar waren bij andere veilingen wel hogere bedragen en hier waren toch meest prijzen onder de 5.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 02:01

Ik ben ook net terug... vond het wel leuk.
Maar idd weinig hele bijzondere veulens, we kwamen zelf voor nr. 27, maar de 4500 waar ze voor wegging hadden we er niet voor over.

Duurste was volgens mij 12.500, oke super springggefokt, maar verder vond ik em niet eens heel bijzonder.

En 1 van de veulens bij de 1e 10 die voorbracht werden, die had zo'n raar achterbeen, dat ze dat uberhaupt laten veilen...

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:18

Ik vind dat de organisatie wel een compliment verdient. Het publiek en de paarden bleef het enorme geschetter van oorverdovende muziek bespaard. Een verademing.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:29

De organisatie is daar ieder jaar weer goed! Ik vond de kwaliteit ook een beetje tegenvallen(tenminste, van alles wat ik gezien heb, en dat was niet zo heel veel..... Schijnheilig )

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:50

Weet natuurlijk NIET hoe dat precies gaat daar in het brabantse, maar jullie vinden allemaal tot op dit moment de kwaliteit van de te veilen veulen WAARDELOOS. Hoe komen die veulens dan op die veiling terrecht ? Waren er geen anderen om te veilen dan ? Verward
Unity ik heb even in de profiel gekeken, mooie paarden ! allemaal van jou ? Lachen en WAT EEN SCHEETJE dat hondje *LOL* *LOL* Is dat nog een puppie ?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:14

Misschien is het wel zo, dat wij kwa kwaliteit te veel verwend zijn hier in het brabantse land! Er zijn hier zoveel paarden dat je selectief word en dus ook kunt zijn.

Pieternel, lekker offtopic Cool Leuke hond he, is inmiddels puppy af, maar geen steek veranderd, nog steeds zon leuk ding om onder je arm te steken.
Ennuh, moet eerlijk bekennen dat niet alle paarden van mij zijn Bloos

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:38

Geen idee of de kwaliteit veulens in Maren-Kessel slecht was.. ben er niet geweest. Tussen de veulens die her en der geveild zijn (en tussen degenen die gewoon ergens in het land rondlopen maar niet geveild zijn) zitten ongetwijfeld wel een aantal paarden die we over een paar jaar ergens op een keuring terug zien.
Ik constateerde alleen dat er qua prijs geen superhoge bedragen zijn betaald (ja 12.000 is best veel maar op andere veilingen al meer).
Maar of dat het niveau van de veulens aangeeft is natuurlijk een tweede. Economisch gaat het slecht dus dat zul je zeker ook in de prijzen van de veulens terug zien.

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:33

@Pieternel: Ik heb slechts gezegd dat ik de kwaliteit minder vond dan in Oirschot. Ik heb niet beweerd dat de veulens in Maren-Kessel waardeloos waren. Dat is jouw interpretatie. Er waren behoorlijk wat veulens die ik wat gewoontjes vond. De door mij gemaakte opmerkingen hadden betrekking op een aantal veulens, zeker niet op alle.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:00

Ik ben ook geweest en vond er een paar hele goede tussen zitten, maar over het algemeen vond ik het ook maar gewoontjes.
De Painted Black nummer 40 geloof ik vond ik echt een super exterieur hebben!

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:14

Het eerst geveilde Painted Blackveulen vond ik van matige kwaliteit. In de gewrichten achter nogal wiebelig. De moeder was koehakkig en het veulen ook. Het laatste veulen was heel rassig, galoppeerde gemakkelijk aan.
De Painted Blacks die ik tot nu toe heb gezien, vielen me, over het algemeen genomen, zeker niet tegen. Veel uitstraling en ras, mooie koppies. Vergeleken met bijv. de nafok van Rousseau en Rhodium, die ik tot nu toe nogal wisselend vind, is die van Painted Black herkenbaarder en van bovengemiddelde kwaliteit.

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:54

Wat vond je dan van de eerste Rhodium x Ubis....

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:43

Ik vond de Rhodium een hoogbenig veulen met een teer fundament. Tijdens het draven draaide het voornamelijk zijn rechterbeentje naar buiten. Dat vind ik niet zo'n mooi gezicht. Ik vond het een iele hals hebben. Het veulen vond ik te fijn gebouwd.

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:46

Mij viel trouwens de combi Krack C x Jazz x Stuyvesant xx alleszins mee. Ik had een fijn gebouwd veulen verwacht, maar dat was niet het geval. Het was een rassig, stevig veulen en vrij koel in de ring. Haha! OK dan! Ik denk dat Garant in de moederlijn voor flink wat tegenwicht heeft gezorgd.
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 27-09-04 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:58

Bucephalus schreef:
@Pieternel: Ik heb slechts gezegd dat ik de kwaliteit minder vond dan in Oirschot. Ik heb niet beweerd dat de veulens in Maren-Kessel waardeloos waren. Dat is jouw interpretatie. Er waren behoorlijk wat veulens die ik wat gewoontjes vond. De door mij gemaakte opmerkingen hadden betrekking op een aantal veulens, zeker niet op alle.


Sorry Bucephalus als ik een verkeerde conclusie getrokken heb, maar er werd in de eerste reacties ZO negatief gereageerd dat het LEEK of er over het algemeen (alleen maar) op DIE veulenveiling, MATIGE veulens ter veiling werden aangeboden. Ik KAN er natuurlijk ook niet over oordelen, omdat ik ze niet in levende lijve heb gezien. Het kan natuurlijk dat er toch ook GOEDE ter veiling aangeboden zijn, waarschijnlijk het veulen wat 12.000 heeft opgebracht dan ?

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:07

@Pieternel. Nee er waren zeer zeker ook goede veulentjes. Bedoel je de Indorado, van 12.500? Dat was wel grappig! De eigenaar stond in de buurt en had voor de veiling al een geïnteresseerde, die er 8000 voor wilde geven. Hij bood gemakshalve tijdens de veiling zelf maar mee, waardoor de prijs omhoog schoot en liet het bieden vervolgens over aan anderen. Een slimme man, die het klappen van de zweep duidelijk kende Knipoog Haha! . Ik ben weer wijzer geworden