Veulen plaatsen bij andere merrie met veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:47

je merrie zal niet zo dom zijn dat ze haar eigen veulen niet zou herkennen...
De kans is klein dat ze het andere veulen toe zal laten.
Als je het gespeende veulen bij je merrie met veulen zet zul je moeten zorgen voor voldoende ruimte zodat het gespeende veulen wel de kans heeft om te vluchten.....
Ik heb vorig jaar een gespeend veulen bij een merrie met veulen gezet probleemloos. Een merrie die op zaterdag bij ons gekomen is kreeg donderdags daarna een veulen en ook dat werd geaccepteerd... en gisteren een net gespeend veulen opgehaald en vandaag laten kennismaken met de rest van de club waaronder ook een merrie met veulen.... vandaag nog wat rommelig gedoe maar ik verwacht eigenlijk morgen weer een "normale" clubje te zien...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:14

2 zogende merries bij elkaar zetten vind ik griezeliger dan een afgespeend veulen bij een zogende merrie....
paar jaar geleden had ik een super brave merrie en dacht probleemloos een andere zogende merrie erbij te kunnen zetten (die al 2 weken naast elkaar op de weide liepen) dat heeft bloed zweet en tranen gekost om beide weer uitelkaar te krijgen.... en toch accepteerden beide even vrolijk een gespeend veulen of andere paard in hun weide....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 bezoekers