kiezen tussen deze twee afstammingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

kiezen tussen deze twee afstammingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 16:20

Als jullie alleen op afstamming afgaan welke zouden julie dan kiezen als jullie een paard kochten??? (spring gericht)

Afbeelding

[Edit] titel [/edit]

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:27

ik vind geen van beide een succes...
maar doe me dan de krack maar...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:30

Op papier is nummer 1 evenwichtiger tussen de oren dan nummer 2.
Mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Troef op 11-04-02 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:56

Ik ben gek op Elcaro, dussss......

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:59

NR1111111 ALS JE HET ECHT SPRING GERICHT DOET.
ben ook niet weg van krack c maar beaujolais is swerelds Kwijl Party!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:20

Nr 1, heb je geen foto's?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:23

Als je wilt springen nr 1,
ook als je zelf nog niet al te veel ervaring hebt zou ik voor 1 gaan, Krack x Elcaro is echt niet makkelijk op papier!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 17:33

heb wel foto's maar de ene foto is heel vaag, door bewerking vd computer dus dan zou je op foto voor de krack kiezen omdat die foto niet zo vaag is.
Maar ff over de karakters, de paardjes zijn, naar zeggen van de eigenaren, beide hele koele paardjes tussen de oren.
De 1e is nog niet beleerdmaar de 2e wel en dat schijnt tot nu toe nog zonder strubbelingen zijn verlopen...
Maar ja op karakter kun je pas kiezen als je ze irl hebt gezien...

ps, ik wil later ook fokken... dus daar moet ik ook nog rekening mee houden

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:50

Tja, ik ga natuurlijk niet zeggen dat het een brutaal kreng is als ik mijn paard wil verkopen Haha!

En vaak komt het wat moeilijkere pas naar boven als ze redelijk ingereden zijn, met zadelmak maken zijn ze vaak nog wat overbluft.

Wil natuurlijk niet zeggen dat alle Kracks moeilijke paarden zijn, maar ze zijn vaak overijverig en dat moet je wel in goede banen weten te lijden.
Verder zit er achter Elcaro Zeoliet, en die geeft vaak wat brutalere paarden.
Als je ze eenmaal aan het lopen hebt zijn ze ook wel heel apart, maar je moet wel stevig in je schoenen staan, temeer omdat het nog een jong dier is wat zometeeen zijn puber tijd ingaat.
Hou je dan maar vast! Extreme duivel
Letterlijk en figuurlijk!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:50

Ik vind het papier van nummer 2 commercieel interessanter, maar ik ben een liefhebber van dressuurbloed, dus ik weet niet of dat ook voor jouw interesswanter is. Wel, de nummer 2 heeft bekendere namen in het papier, wat fokken met een merrie met zo'n papier interessanter maakt commercieel gezien dan fokken met nummer 1. ik verwacht op grond van papier bij nummer twee een paard dat meer dressuurtypisch is dan nummer 1. ik verwacht op grond van papier dat nummer 1 de betere springen zal zijn. Krack C en Elcaro staan niet bepaald te boek als echte springverervers...

Maar ja, laat het paard de einduitslag beoordelen...het kan best zijnd at de ene helemaal niet bij je past en de andere echt wel. en de numemr 1 kan ook best beter kunnen lopen dan nummer 2, en mischien kan de numemr 2 veel makkelijker springen dan nummer 1. Op eht papier kan je immers niet rijden Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:28

Ik zie dat je ook wilt fokken,
dan zou ik ook kijken naar de predikaten bij de moeders!

Een veulen uit een lijn met veel predikaten is altijd weer interessanter!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:32

Alleen op papier...wrs nmr 1 maar om er ook mee te fokken (veulen door verkoop) zou ik persoonlijk eerder geneigd zijn naar nmr 2,
aangezien er meerdere dressuur'typisch' gefokte paarden rondlopen die springen zou ik eerst kijken en dan beoordelen.

Ik ken zowel een Krack C merrietje met een geweldig karakter (van jaarling tot 2 jarige mee gemaakt, wel een flinke merrie was als jaarling al tegen de 1.65, maar voor hetzelfde geldt is ze straks onder het zadel wel helemaal niet zo makkelijk) Haha! , heb een Elcaro x Uniform merrie een aantal wk in bezit gehad en qua karakter ook prima paard ware het dat ze niet van tutten en poetsen hield, geen 'tijds verspilling voor haar Knipoog ', ik zelf hou dus wel van tutten etc.
Ze bleek op de keuring, hoefkraakbeenverbening te hebben en ondergeschoven verzenen en een vernauwing in de sprong (neigend naar spat) ook klinisch klopte het niet... of dat vaker voorkomt in die bloedlijnen weet ik niet, paardje was 8 jaar.

Ga geheel met Dees mee eigenlijk Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:02

Ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld omdat ik paard nummer twee vorige week nog in levende lijve heb zien lopen en zelfs op de video heb staan (toevallig, we gingen naar mijn oude paardje kijken Haha! ) en ze liep erg netjes. Persoonlijk vind ik dat een heel leuk paardje. Zelf heb ik een Elcaro x Bernstein en Elcaro's kunnen ook best goed springen. De halfbroer van deze Krack C merrie kan ook erg goed springen en de KWPN-ggh Redford heeft Krack C als vader en kan ook een aardig sprongetje maken ( een 7 voor springen).

Wat paard 1 betreft, die heb ik niet in het echt gezien, maar de afstamming is idd meer springgericht. Als je alleen op het papier afgaat zou ik idd voor nr. 1 gaan. Echter je kunt ze idd beter in het echt zien, want een paard met een goede springafstamming hoeft nog niet super te springen en een wat allrounder/dressuurgefokt paard kan de sterren van de hemel springen.

Qua fokken kun je met paard 2 denk ik ook meerdere kanten op, als ze het leuk doet op de sprong kun je haar zowel combineren met een dressuur als met een springhengst.

Veel succes met je keuze.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 09:59

allebei de papieren zijn wel leuk. Maar nu moet je echt naar het paard kijken, het individu achter de papieren. Dat zal veel meer zeggen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 10:30

Nou zondag ga ik dus bij nr 1 kijken, dus dan zullen we zien of ze nou echt zo lief en makkelijk is, en ik hoop dat we binnenkort ook naar nummer 2 gaan.
Nou ja ik ga me eerst maar eens verheugen op zondag! Haha!
En dan horen jullie wel hoe ze was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:07

springgericht??? absoluut nummer 1
vanda's schreef:
ik vind geen van beide een succes...
maar doe me dan de krack maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:09

Als ik moest kiezen ging ik voor de Ladykiller. Waarom? Omdat er Ladykiller in zit. Bij dat paard zit ook Le Val Blanc en daar is een kanttekening over, namelijk dat hij zijn angstige karakter soms doorgeeft. Le Val Blanc's zijn niet de heldhaftigsten, maar het is maar de vraag of dat bij dit paard ook naar voren komt.

Paard 2 zou ik niet voor kiezen, maar dat is persoonlijk.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:15

ik heb net een Landwind II gekocht dusse... Knipoog
Als je wil springen Zou ik daarvoor gaan, als je commercieel wilt fokken dan de Krack..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:34

springgericht nr 1, maar dat lijkt me logisch

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 16:11

nou, ik ben gister (zondag ) bij nr 1 wezen kijken en ben helemaal weg van haar! Haha!
Dus nummer 1 is vanaf zondag van mij.. (keuringen gaan goed... dat móet gewoon.. Haha! )
maar voor de mensen die persoonlijk niet voor nummer 1 kiezen, waarom niet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:18

Gewoon lekker doen hoor meid!!!
Dit paard is best goed gefokt, en zuidhorn, en aram zijn goede hengsten,
Ook landwind heeft genoeg goede paarden gefokt.
En als ie je aanspreekt dan moet je het doen, ben erg fan van goede hengsten, maar hij is het!!! of niet, en ook eentje met minder papier kan een goed gebruikspaard zijn.

Daarbij fokt Krack zijn bewegingen wel door, maar qua exterieur zijn er genoeg op een aanmerkingen op te maken, + dat krack een Flemmingh is, en daar komen goede paarden vanaf, alleen 1 probleem, 50% daarvan worden rontgenologisch niet goedgekeurd!!!
Heel veel succes bij de keuring, en veel plezier met je paard!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:44

zou leuk zijn alst doorgaat, hebben we halfbroertje/zusje Haha!
Ik heb die van mij nu 1 dag op stal (vanochtend gehaald) paardje is dus 3, had wel es op de trailer gestaan maar niet op de grote weg. Zijn 3,5 uur onderweg geweest en hij was zo ontzettend braaf! Kortom, ik ben wel Landwin fan geloof ik Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:05

Pipo schreef:
Daarbij fokt Krack zijn bewegingen wel door, maar qua exterieur zijn er genoeg op een aanmerkingen op te maken, + dat krack een Flemmingh is, en daar komen goede paarden vanaf, alleen 1 probleem, 50% daarvan worden rontgenologisch niet goedgekeurd!!!
Heel veel succes bij de keuring, en veel plezier met je paard!



Is dat waar?
Dat Flemmingh het zo slecht doet?

Hij dekt al jaren 250 merries per jaar,waarom laten ze hem dan zoveel dekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:47

Nou Troef, Flemmingh dekt zoveel merries omdat iedereen denkt met zijn merrie wel een nieuwe Krack te kunnen fokken. Nogal overmoedige gedachte, maar ik denk wel dat het zo is. Van de Flemminghs die ik ken, is er niet 1 die ook maar een beetje op Krack lijkt.

Behalve dat er fokkers zijn die een risicovolle hengst op hun merrie zetten, zijn er ook fokkers die fokken met een merrie die iets mankeert wat erfelijk kan zijn, waarom doen die dat?

[edit]klein typfoutje weggewerkt, opgemerkt door Dees (dank je wel) [/edit]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-02 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 00:06

orri schreef:
aangezien er meerdere dressuur'typisch' gefokte paarden rondlopen die springen zou ik eerst kijken en dan beoordelen.


Volgens mij is het net andersom! Vroeger fokte men in Nederland alleen springpaarden en uit die stammen komen nu ook dressuurpaarden. (eventueel met behulp van buitenlandse hengsten)


Ik zou in ieder geval voor nummer 1 gaan, ik heb het niet zo op dressuurhengsten... Haha!