Doruto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Doruto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 14:32

Hoihoi
iedereen heeft wel eens van doruto gehoord, hij is dan ook de beste dressuurvererver. maar ik heb nog nooit een foto of info etc van de hengst gezien. Nu zag ik een leuke havidoff merrie x zandigo x doruto en nu hoop ik dat jullie wat meer over doruto en zandigo kunnen vertellen. dit lijkt me namelijk wel mooi bloed om mee te fokken!
groetjes jeannette

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:07

Doruto heeft hier ergens in het zuiden gestaan, hij was een trakehner. Hij vererfde wel moeilijke karakters. Een bekende nakomeling van hem is Barbria van Bartels. Ik vond hem niet mooi van type, maar hij vererft inderdaad goede dressuurkwaliteiten, stond jarenlang om nr1 van de dressuurindex.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:45

Mmmm,
ik hoorde een vaag gerucht dat deze merrie al verkocht is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:40


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 09:20

ja ik weet het sjuimpje~~
maar dat maakt niet uit!! want weet nog meer merries met doruto in de lijn! bovendien is het super interessant niet waar!
groetjes jeannette

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:56

Citaat:
Een bekende nakomeling van hem is Barbria van Bartels.


nog een bekende nakomeling: OO seven. Voor informatie over OO Seven: kijk op www.ooseven.nl

xxx Pneekz

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:20

Afbeelding
Doruto

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:03

Doruto is inderdaad de vader van Gelbria, de moeder van OOSeven.
verder staat er nog wat info over hem in de BIT. zo maakte hij zijn merrieĀ“s slecht drachtig. daarom heeft zijn eigenaar toendertijd, Cees Nell, stiekum af en toe Zafrikaner gebruikt om te dekken. later is dit dekgeld wel terug betaald. oeps....Zafrikaner is trouwens door de KWPN afgekeurd hoogstwaarschijnlijk mede dankzij dit akkefietje.
de afstamming van Doruto is KometxPindar (zegt mij persoonlijk weinig). verder is hij dressuurgericht gefokt.
beide bekende dochters Barbria en Gelbria kwamen uit een Amor-merrie.
Gelbria is inmiddels overleden. Barbria startte vele malen onder de beide dames Bartels. op dit moment wordt Barbria moeder via emrbyotransplantatie (de vrucht zit dus in een andere merrie) van haar stalgenoot Jazz van Cocktail.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 19:56

Is doruto erg goed bloed om mee te fokken?

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Doruto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:25

Ook mijn merrie is een afstammeling van Doruto Boos! Dat is nl de vader van de oma aan moederszijde.
Maar ook een Jasper, is vader van moeder.
De vader is Furore, die is van Ahorm En de vader van de moeder is dan weer Lucky Boy.

Extreme duivel Extreme duivel Ja heell wat duiveltjes bij elkaar, omdat ze nog niet zo lang onder het zadel is weet je niet precies hoe moeilijk ze is, maar dat ze niet gemakkelijk is weet je nu al, toch een verschrikkelijk lief paard in omgang
Schijnheilig

Zijn er nog meer met dit soort afstamming.

Oh, nee sorry het gaat hier over Doruto, die van mij kan wel van nature schitterend in balans lopen ik longeer ze met een rugverlenger en dubbele longe en dat is prachtig om te zien, dat moet toch bij doruto weg komen, verder is het meer springbloed

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Hoi helga

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:32