Hoe zie je dat een pony drachtig is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Hoe zie je dat een pony drachtig is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 07:02

Heb er helemaal geen verstand van daarom vraag ik het maar. Lachen
Maar mijn vriendin zei 1,5 week terug of zo al dat Camilla steeds dikker werd. Vandaag viel me t ook heel erg op dat ze echt een buikje begint te krijgen. Ze komt bijna niet op de wei, en als dat is 1tje met maar 10 grassprietjes ofzo. Dus geen grasbuik.
ook mocht ik aan het begin gewoon poetsen onder haar buik en zelfs aan haar uiers komen, maar ook sinds 2 weken ongeveer mag dat ook niet meer. Met poetsen gaat ze heel hard achteruit en dan weer vooruit lopen met haar oren plat in haar nek, en schoppen als ik dichterbij de uier kom of eraan..
Zou ze..? Verward


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 14:15

Ik heb haar pas 3 maandjes dus zou t echt niet weten. Heb haar gekocht van een handelaar. Maar zou niet weten of ze dus met een hengst gestaan heeft of niet.
Ik plaatste dit berichtje om te kijken wat jullie denken. Misschien zeiden jullie wel dat er geen kans van drachtigheid was, dus dan was het onzin om een VA erbij te halen. Knipoog Ik zal wel even met mijn ouders overleggen. Hoeveel kost t om haar op te laten voelen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 17:35

Ze is inderdaad nog niet hengstig geweest.
Wat gebeurt er met een drachtige merrie als ik haar aan een hengst laat snuffelen?
Er staat een hengst schuintegenover haar. Dus dan kan ik even proberen wat ze doet. Tenminste, als iemand me kan vertellen wat een drachtige merrie doet of juist niet doet.. Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 21:35

Ik heb Camilla bij de hengst zijn stal laten 'snuffelen' enzo.. En ze deed heel chagrijnig, happen, oren naar achter en weglopen enzo.. Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 21:53

Zucht.. Ik heb gewoon een dubbel gevoel!! Ik wil het graag, maar wat nou als er 1 of andere hele grote hengst op gezet is? Is het altijd zeker dat het veulen zich aanpast aan de baarmoeder? Anders word het een hele zware bevalling, en dat voor zon kleutertje? Verward


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 07:48

Haha ja ik hoop t ook. En dan graag nog een grote maat, eentje die uitgroeit tot rond de 1.60 ofzo.. Knipoog Haha! Dan heb ik meteen een paard om mee te starten. Tong uitsteken Schijnheilig *droom maar verder Nathalie..* Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 13:30

Echt chagrijnig reageert ze niet op een hengst, ze geeft er eigenlijk niks om..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 09:32

Euhm.. Het blijkt dat ze bij 2 haflinger hengsten heeft gestaan. Dus ze is waarschijnlijk drachtig van een haflinger.. Scheve mond De dierenarts komt deze week kijken. Maar als het niet is is het wel echt toevallig..
Scheve mond

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 16:43

Dierenarts komt binnen nu en 2 weken. Pff.. wat zal eruit komen? Een camilla met haf kleur? Een haf met camilla kleur? Verward Knipoog Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 17:46

Nouja ik denk er net over na en haffies geven toch wel mooie kruisingen. Haf x Arab zijn super Kwijl Ken een haf x welsh.. ook super..
Ach, en idd, als ie leif is ben ik er toch meteen verliefd op! Maar met camilla als moeder moet ie wel mooi worden.. Knipoog Haha! Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 17:56

Eigenlijk wel! ZOu t echt super vinden! Maar als t niet is dan zou ik t niet erg vinden, wel jammer maar ach.. Lachen
Maarja, het is toch bijna zeker., Ze word zo super dik!! En ik duwde in haar flank, bij t kruintje, en toen duwde er 'iets'terug. Of t camilla was of t veulen weet ik niet.. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers