veulenveiling ermelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

veulenveiling ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 13:22

vanochtend heb ik de presentatie gezien van de prinsjesdag veulenveiling.
Heb vooral op de hengstveulentjes gelet

nr. 27 (Sir SinclairxJet Set) en 30 Zowiezo (San Remox Capriomond) en 44 Zeno (Don SchufroxJazz) lieten bij mij hun sporen na, maar toen nr. 61 (Painted BlackxGoodtimes) in de baan kwam waren die sporen aardig gewist. Jee zeg, wat een bewegingswonder, dat had ik niet achter PB gezocht..... of zou de GoodtimesxBurggraaf grote invloed hebben gehad op dit hengstje? ..

Wie is ook geweest?



Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 17:45

Citaat:
De Painted Black is verkocht voor 96000 Euro!


djeeeezus, dat meen je niet!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 07:13

Citaat:
Tjee, wat een geld voor een veulen


tja, het is maar wat een gek er voor geeft niet? Dit zijn wel de top of de top veulens. Streng geselecteerd.

Ben ook zeer benieuwd wie de eigenaar wordt van de veilingtopper.

Gisteren sprak ik de eigenaar van nr. 19. Hij deed voor 't eerst mee. In Belgie had je 2 selectie ringen. De besten uit ring 1 mochten door naar Ermelo en de niet gelecteerde mochten naar ring 2 om geselecteerd te kunnen worden naar Deurne.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 07:26

Citaat:
Kwaliteit wordt duur betaald.


Ja, dat is gewoon zo. Het "gewone"materiaal brengt het dekgeld nog niet op, maar heb je een goeie... Knipoog

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 12:12

he is toch echt wel waar dat voor 96.000 eurootjes het veulen is verkocht.

De fokker is een dierenarts, die natuurlijk ook nooit vermoedde dat dit veulen zoveel geld op zou brengen.

Een veiling kan in het voordeel maar ook in het nadeel werken.
De nieuwe eigenaar is gewoon stinkend rijk.

Leuk toch, ik hoop dat ie ook eens bij mij aan komt. Sommigen spenderen geld in de Formule 1 races. Klisman doet het in de paarden.

En al met al: het IS ook een fantastisch bewegend veulen en hij was ABSOLUUT de beste van de hele reeks. Toegegeven: op stal haal je hem er zo niet uit.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 12:53

Citaat:
Denk jij dat dat van de buitenkant te zien is, interessant



ja, als je goed oplet is dat te zien. Vaak 2 of 3 mensen die bij elkaar horen en de prijs opjagen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:33

Citaat:
Als je geen beroepsmatige fokker bent hoef je niets op te geven aan belasting


dat klopt. Als je de onkosten van het paardenfokken in prive neemt, dan is ook de opbrengst in prive, dus niet belastbaar. Maar de rente is fiscaal wel belastbaar als je die 96.000 op de bank zou zetten.

Ik denk wel dat als deze fokker vaker zulke woekerwinsten maakt, de inspecteur wel een maas in de wet probeert te vinden, om alsnog belasting te heffen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 08:38

Citaat:
In Maren-Kessel stond men met beide benen op de grond.
_________________


ook om het interessantste veulen maar afwezig te laten zijn?

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 08:52

Bucephalus schreef in topic vv Maren Kessel:

Ik vond de getoonde kwaliteit minder dan in Oirschot. Er liepen nogal wat veulens rond die ik niet correct vond in de bouw (voor zover je dat natuurlijk van een veulentje kunt zeggen). Koehakkige veulens, verdraaide beentjes, vreemde bovenlijnen in de achterhand (lendenen en croupe). Ook nogal vaak een wat teer fundament en ondiepe borstjes met een korte schouder. Veel vlakke gangen.


Dat is dus absoluut geen vergelijk met de veulenveiling in Ermelo. Er liepen daar veel kampioensveulens en dat was duidelijk te zien.De kwaliteit van de veulens in Ermelo vond ik vrij hoog.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 14:37

Citaat:
Is dat dan een berg rotzooi wat niet genomen is voor een veiling?


voor kwaliteit wordt veel geld gegeven. Dat is nu al met een veulen zo -en dat vind ik met de jaren erger worden- maar ook paarden die al gepresteerd hebben.

Het is toch ook niet normaal dat voor GP paarden 1 tot 1,5 miljoen euro betaald wordt?
Wat de "overige" veulens betreft: de fokker mag blij zijn als hij het dekgeld terug vangt. Als dit de fokker geregeld overkomt, zou die toch moeten gaan nadenken.

Dekgeld is inderdaad absurd hoog. Maar aan de andere kant, zouden er niet nog meer fokkers bij komen als het dekgeld heel laag zou zijn? Dan is het paardenbestand in Nederland helemaal niet meer bij te benen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers