kwpn of nrps of beide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

kwpn of nrps of beide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 13:57

Ik heb een wpn merrie ik heb haar laten dekken door een avs hengst. Het veulen schrijf ik sowieso in het nrps stamboek in, maar zou het ook bij het wpn kunnen?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:42

waarom wil je in hemel dat veulen inschrijven bij het NRPS?!!?
Ik zou eerst maar bellen of het bij het kwpn kan en als dat kan zou ik hem niet inschrijven bij het nrps, das dan dikke onzin...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:11

Wat is er mis met het NRPS?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:14

NRPS is ook gewoon een geregistreerd stamboek, dus ook goed, prima paarden enz. Alleen jammer van die ruzie met Karel de Lange en dat Brutus van de MEijershoeve bij de Schans was afgekeurd en nu hij in eigendom is van een keurmeester van het NRPS is ie weer goedgekeurd.
Ze hebben momenteel een redelijk fokbeleid, dus ongeveer net zo als bij het KWPN

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

kan het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 12:58

ik weet nog steeds niets alleen jullie mening.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:36

Als de AVShensgt niet KWPN goedgekeurd is, dan kun je er bij het KWPN niets mee. Dus dan het NRPS, maar ook dan moet de AVS-hengst NRPS goedgekeurd zijn. Anders kun je er alleen een hulpboekpapier bijkrijgen en dat is vast niet de bedoeling
NRPS is makkelijker dan KWPN, maar je moet gewoon even informeren bij eht stamboek.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 23:46

Citaat:
Als de AVShensgt niet KWPN goedgekeurd is, dan kun je er bij het KWPN niets mee.


Dit klopt niet, Als de merrie KWPN papieren heeft en gedekt wordt door een door het KWPN goedbevonden stamboek, krijgt het veulen gewoon papier, is de hengst echter van een stamboek dat niet door het KWPN is goedbevonden, dan kan je altijd nog registerpapier bij het veulen krijgenAls de AVShensgt niet KWPN goedgekeurd is, dan kun je er bij het KWPN niets mee.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 10:44

germie schreef:
Als de AVShensgt niet KWPN goedgekeurd is, dan kun je er bij het KWPN niets mee. Dus dan het NRPS, maar ook dan moet de AVS-hengst NRPS goedgekeurd zijn. Anders kun je er alleen een hulpboekpapier bijkrijgen en dat is vast niet de bedoeling
NRPS is makkelijker dan KWPN, maar je moet gewoon even informeren bij eht stamboek.


da's niet waar mijn vorige veulen heeft een gewoon papier van het nrps en is door een avs hengst gedekt die niet goedgekeurd is voor het nrps. daarom vroeg ik me af of dat ook bij het kwpn kan. de moeder is wel kwpn.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:35

DAt bedoel ik Donja!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:36

Gewoon navragen bij de beide stamboeken, zij kunnen je daar het meest duidelijke antwoord op geven. Telefoonnummers en e-mailadressen vind je op hun site.

KWPN: www.kwpn.nl
NRPS: www.nrps.nl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 15:53

Karin schreef:
Gewoon navragen bij de beide stamboeken, zij kunnen je daar het meest duidelijke antwoord op geven. Telefoonnummers en e-mailadressen vind je op hun site.

KWPN: www.kwpn.nl
NRPS: www.nrps.nl


Bedankt.