afstammeling caretino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

afstammeling caretino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 21:34

hoii,

wij hebben sinds anderhalve maand een nieuw paard, een holsteiner van de Hengst Caretino. nou was ik benieuwd of er hier meer mensen op bokt zijn met deze hengst als vader van hun paardje,

ik ben benieuwd *LOL*

groetjes

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 20:56

niemand??

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:54

Cacharel van Rockey is ook een Caretino. Die zag ik zondag nog in Berlicum rondhuppelen.
Niet echt een opvallend paard, totdat ze in beweging komt Knipoog Haha!
Kan wel lopen dat dier!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:04

Ik heb ook een paard gekend van de hengst Caretino. Die was van Folkert Kelderman, hij noemde hem Hightower(omdat het zo'n reus was..Knipoog) maar eigenlijk heette hij JSelly86. :S Het was een enorm goed springpaard en is verkocht naar Japan geloof ik haha, ik zie hem al rondhuppelen met van die kleine japanners op hem! Haha! Het was een donkerbruin/zwart paard, volgens mij geen aftekeningen en met een heel lief karakter. Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:35

ja ik heb dus ook een caretino merrie Lachen voor meer informatie kijk maar in mijn profiel Lachen



Missouri, je had wel even mogen roepen, en ik keek nogal chaggie ja, maar waren beetje aan de late kant Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:32

ow iemand die ik ken heeft trouwens nog een caretino merrie, kon super springen, en is nu ingezet als fokmerrie...

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:49

Ik heb twee Caretino's gereden, echt hele fijne paarden waren dat, wel wat aan de kleine kant, maar ze sprongen als een grote. de een is sportmerrie geworden en wordt als fokmerrie gebruikt, en de andere loopt ergens in een apenland en springt daar 1.30.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:23

Die van mij heeft als opa Caretino, telt ook wel een beetje, toch? Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:26

SigridB schreef:
Die van mij heeft als opa Caretino, telt ook wel een beetje, toch? Knipoog


Die van mij ook Knipoog. Velvet is van Cheenook (= Caretino).

Pas 2,5 jaar, foto's in mijn onderschrift en profiel.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:57

Die van mij is van Careful v. Caretino Lachen

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 16:40

Haha! jeej er zijn er dus nog meer..voornamelijk springpaarden he? die van ons is ook een springer hij heeft Z gelopen met Pieter Kersten en wij hebben hem van Pieter gekocht. hij heeft een onwijs goed karakter en ja...hij is gewoon onwijs lief. klopt het dat caretino's bijna geen aftekeningen hebben? die van ons heeft alleen maar 1 wit voetje

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:26

k ken ook een caretino. Echt een onwijs paard liep met gemak nationaal en alle toppers wilde haar hebben. Eigenaars wilde echter niet verkopen en hebben haar nu laten dekken door namelus r. Ik heb nog nooit zo'n goed en gemakkelijk springend paard gezien. Ze is niet echt super rond boven de sprong en heeft ook geen super voorbeen gebruik maar wat een power heeft dat paard. deze merrie is overigens 185m schoft hoogte dus een caretino hoeft niet perse klein te zijn.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:47

Die van mij is dus van Careful v. Caretino en heeft inderdaad helemaal geen aftekeningen. Hij is helemaal (rood)bruin zwarte manen en staart en zwarte benen tot een knie/sprong.
Het is wel een ontzettend lief, aanhankelijk en attent paard. Die van mij is alleen ook niet zo groot, denk 1.62m. Ik vind het zelf ook een erg mooi paard (maar smaken verschillen).
Spring helemaal niet met 'm (ben niet zo'n held), dus geen idee of dat goed zou gaan.
Met dressuur gaat het wel erg goed, Vorig jaar oktober zijn we in de B begonnen.
Op dit moment zijn we 3x L2 gestart en 3x 1e met een dikke winstpunt.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:31

De mijne is geen directe Caretino maar heeft wel wat wit: 4 witte voetjes en een kol + sneb. Cheenook (v. Caretino) heeft zelf overigens een grote witte bles (te zien in mijn profiel). Benen weet ik zo even niet.

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:10

Kijk eens naar Caresino, die superhengst die bij Eurocommerce staat, springen als een gek en ook een heel leuk en eigenwijs karakter

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 20:20

Replay schreef:
Kijk eens naar Caresino, die superhengst die bij Eurocommerce staat, springen als een gek en ook een heel leuk en eigenwijs karakter


is dat ook een afstammeling van een caretino dan???

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:42

een rasechte!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:48

die van mij heeft alleen een kolletje, en een snebje, en achter een wit voetje, en voor wat wit.. meer niet

voor foto's in mijn profiel

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:08

Sorry voor late reactie, er zijn 2 carentino's die het heel goed hebben gedaan op de Hengstencompititie
maar moet toch even kwijt dat die van Maudje (rockey) een zeer fijn dier is, had in eerste instantie nog niet in de gaten dat het een carentino was. Heel fijn in de bewegingen, krachtig en souplesse.
En dit voor een springpaard.

Op mijn vorige stal stond ook een carentino een heel fijn dier, zeer braaf, maar niet apart springen.

Trouwens
Nogmaals mijn excuses voor de late reactie, maar beter laat dan nooit Knipoog

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:34

Sjappoo is ook een Carentino volgens mij. Heeft gewonnen in het M-springen in Hengelo tijdens de hengstencompetitie
www.watermolen.net

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 00:02

geeft niet voor de late reacties..wel vet dat er 2 hengsten zijn die gwoon half broertjes zijn van mijn paard die het zo goed doen op de keuring!!