Ramano altijd modern

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woef
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Nederland

Ramano altijd modern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 12:24

De merrie Eldine (Ramano x Nepal) werd op 18 jarige leeftijd
"Best in Show"" in D en E maat bij het EASP 2004.
Zij werd ook 1e in de zadelrubriek. Deze merrie beantwoord helemaal aan het type m.b.t. het fokdoel , wat het EASP voor ogen heeft

Afbeelding

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:51

Jeetje wat een beste merrie en dat voor 18 jaar. Ik heb me laten vertellen dat de merrie ook nog drachtig is. Ze is in eigendom van een opfokbedrijf in Friesland. Deze mensen hebben haar van de dood gered want ze zou naar de slager gebracht worden ik ben blij dat er nog goeie mensen zijn, en het EASP heeft een super merrie er bij.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:45

Hee, wat leuk! Een zusje van ons paard. Als er nog meer foto's zijn dan hou ik me aanbevolen.
De naam van Ramano valt mij overigens steeds vaker positief op, vooral in de 2de en 3de generatie.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:13

Er zijn nog veel meer foto's. Van deze merrie maar ook van andere met vader Ramano

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:28

Nu zie je een moderne merrie uit Ramano gefokt daar probeert iemand een topic voor te openen en dan reageren de kenners niet. Wat is jullie mening over Ramano? of zijn jullie nu niet zo kundig genoeg?

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:22

Ik ben behoorlijk weg van Ramano! Heeft goede paarden gegeven.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:46

Ramano is toch behoorlijk afgekraakt. Men vindt dat hij ouderwets fokt, alleen is het omgekeerde waar. Ramano fokt een goed skelet door en ja dat kun je ouderwets vinden. maar nogmaals waar blijven de reactie's van de kenners

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:16

Nou ja ... kenners, noem het eerder critici. Tong uitsteken

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:53

mayrom schreef:
Ramano is toch behoorlijk afgekraakt. Men vindt dat hij ouderwets fokt, alleen is het omgekeerde waar.


Wie is men?

Nl. Er zijn zoveel fokrichtingen in de paarden en ponyfokkerij

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:41

?????? Leg me uit: wie zijn de "ze" die dat zeggen, wat is precies "ouderwets" en wat zou er in hemelsnaam "ouderwets" zijn dan aan deze bloedlijn? Kan dit allemaal niet volgen, veel te vaag allemaal!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:56

Tja, wat kan ik zeggen. Wij hebben ondertussen zo'n 24 jaar een Ramano met een behoorlijk karakter maar ik heb er niks anders dan lof over. Eerlijk gezegd hoor ik weinig mensen die deze hengst afkraken.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:13

Bij een bepaald stamboek met arabisch bloed wat al langer bestaat heeft de toenmalige foktechnisch adviseur de hengst Ramano veelvuldig bij fokkers onderuit gehaald. Ramano was juist een hengst voor meerdere fokrichtingen inzetbaar, het was een hengst waar een stamboek mee kon bouwen, Ik vind het dan raar dat er zo met die hengst is omgesprongen door dat stamboek. Ik vind het dan leuk dan zo'n merrie als Eldine op 18 jarige leeftijd alles er dan uitloopt. Geeft toch ook de hardheid van het arabische bloed aan.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:08

Fokkers moeten naar resultaten kijken en hun eigen richting volgen en zich niet laten leiden door aversies van anderen. Als je zelf een paard aansprekend vindt, laat iedereen dan verder maar lekker zwetsen. Dat is mijn mening, er wordt veel teveel geluisterd naar gezwets i.p.v. dat mensen zelf oordelen wat "goed" en wat niet goed is. En dit geldt ook in het geval van een foktechnisch adviseur, want die zijn ook maar mensen met hun eigen voorkeuren en aversies. De Ramano's hebben zich toch wel bewezen, dus wat wil je dan nog meer? En waarom keuren ze zo'n hengst dan goed??

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 06:40

Die zelfde foktechnisch adviseur had hem liever afgekeurd maar ja dan had hij wel erg veel problemen gehad.