Het volbloed fokwezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Het volbloed fokwezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 22:54

Ik weet niet of het hier mag Bloos maar ik heb een boek te koop dat heet het volbloed fokwezen de uitleg en foto's staan bij alles te koop voor ruiters en overige Lachen misschien heeft iemand er wat aan

gr bo

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:01

Klinkt interessant, had al eens eerder iets gehoord over dat boek. Stuur me maar een PB met meer info als je wilt.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:08

Kopen dat boek van een Engelse Volbloedkenner bij uitstek de heer F.J. Frohwein. Vooral goed lezen wat deze Volbloedkenner op pag. 270 schrijft over de inzet van het Engelse Volbloed in de halfbloedfokkerij.
Zijn waarschuwing: 'bezint voordat ge begint" is nagenoeg aan de kant gezet door de fokleiders die het veel beter wisten dan wat de echte kenners van dit ras zelf als nadelen ervaren.
"Misschien was de Arabische Volbloed te verkiezen geweest, gezien zijn betere karakter, constitutie, soberheid en grotere hardheid".
"Indien men nu over sportpaarden spreekt komt automatisch het onderwerp "verrichtingsproeven" naar voren. Men heeft geexperimenteerd met hordenrennen voor halfbloeds, een naar onze mening technisch onjuiste benadering van het probleem. Halfbloeds zijn van nature begiftigd met springvermogen en in staat langere afstanden af te leggen in een tempo van een jacht achter de meute, maar zij zijn minder geschikt om voor werk in hoog tempo; het gaat boven hun vermogen en heeft nervositeit en .... beengebreken tot gevolg.
Wie o roepen toch maar steeds dat we voor een sportpaard en de huidige parcoursen sensibele paarden moeten hebben.