hoe vind je een jonge Kigali

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

hoe vind je een jonge Kigali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 08:50

Onze jonge Kigali is dood en we waren zo gek met dat beest, 5 jaar kon net alles en dan dit.
Waar kun je nu een lijst vinden met jonge paarden te koop van een bepaalde hengst? Bestaat zoiets wel en hoe kom je anders achter adressen waar je een Kigali kunt kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:24

Je zou op site's als Marktplaats een "gezocht" advertentie kunnen plaatsen of het hengstenstation kunnen bellen waar hij staat, zij weten vaak wel afstammelingen van hun hengsten te koop te staan.

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 09:33

En kigali staat nog steeds ter dekking bij Zoer in Echten? Dan ga ik hun website maar eens opzoeken.
Op marktplaats stond er maar 1 en die was al verkocht voor een bom duiten. Maar hij was ook al 5 en had ook wedstrijdervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:09

Hij staat nog steeds op hun site, dus ik neem aan van wel maar weet het niet zeker.
www.azoer.nl

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:16

Nou ik heb een E mail gestuurd maar idd geen idee of de site up to date is. De reclame voor de hengstenshow met pasen doet anders vermoeden!
Maar alvast bedankt, ik zal binnenkort een adverentie bij gezocht zetten, kan iedereen zijn overbodige Kigali aan ons aanbieden.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:42

Waarom perse een Kigali??? Ik zou me in mijn zoektocht naar een paard niet blind gaan staren op 1 afstamming. En de site van Zoer is niet erg op de hoogte, want er staat dat Coby hem traint, terwijl Wilmer hem nu toch al een tijdje uitbrengt.

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:44

Liefde maakt blind, yvonne. maar met 25 berichten maak ik wel een mooie advertentie in gezocht! Kan iedereen mij( of mijn moeder Haha! ) hun afdankertjes aanbieden.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:48

Kigali's zijn super !!!! Lachen Ik kan me er wel iets bij voorstellen, als je een goede ervaring hebt met een paard van een bepaalde hengst. Ik heb toch al veel jonge Kigali's gezien en moet zeggen, ze zijn geweldig.
Wij verwachten in Febr. 2005 ook een jonge Kigali.

YvonneS de website is wel up to date, want Wilmer laat Kigali wedstrijdervaring opdoen en het waren Coby's eigen woorden dat als ZIJ hem zover heeft in de Prix St. George ZIJ hem gaat starten. Tot die tijd blijft Wilmer met Kigali wedstrijden rjden, voor de ervaring. OK dan!

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:58

Afbeelding

Hier een foto van hun eerste springwedstrijd.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:06

Wil je een echt goede Kigali, die niet alleen mooi is maar ook nog normaal tussen de oren en ook nog eens heel fijn te rijden is?

Zie: [EA-TK] Mooie 4 jarige Kigali te koop

Dier staat er nog omdat de eigenaar een GOEDE baas zoekt voor zijn paard, en niet rucksichtloos aan de eerste de beste die geld op tafel legt, verkoopt. Voor Friese begrippen wel iets hogere prijsklasse, maar dier is elke euro ervan meer dan waard.

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 12:10

Wat een heerlijke saaie kleur, wat is de richtprijs( evt Pb'en)

Rest vragen: wanneer is hij nou aangereden en wat is er deze zomer mee gedaan?
Waar staat hij?
Wat willen ze dat er met dit paard gebeurt( springen dressuur of allebei?)
Laatst bijgewerkt door puppyduck op 12-09-04 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:32

Nou, als je meteen al begint over de 'saaie' kleur, hoef je de eigenaar niet meer te vragen naar de prijs hoor.

*het is ook nooit goed* *alsof dat peerd in je eigen foto zo'n aparte kleur had *

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 12:33

Zilverappelbruin, officieel door de tandarts( of all people) vastgesteld! Maar wat is er mis met een saaie kleur? Sas rijdt nu een niet saaie kleur schimmel en dat is veel lastiger! Maar ik had nog meer vragen toegevoegd

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:46

Tja, als je zo begint; deze saaie bruine kan je met wat fantasie ook wel 'kastanje-goudbruin' noemen....
Deze Kigali Afbeelding is aangereden in het voorjaar van 2004, hij is geboren in juni 2000. Hij laat zich mooi licht voorwaarts neerwaarts rijden en kan al een leuk sprongetje onder het zadel maken. Hij wordt zeer paardvriendelijk opgeleid door een bijzonder geduldige amazone met fijne handen.
Dit is een paard waar je elke dag met veel plezier mee gaat rijden, hij is vriendelijk, optimistisch, bereid om aan het werk te gaan, laat zich prima op de trailer vervoeren, is fatsoenlijk bij de hoefsmid. Is bovendien gewend om bestegen te worden via een opstapkrukje.
Lekker paard voor de sport, alleen te koop voor een eerlijke paardenliefhebber. Dat mag best een basisruiter zijn op L/M niveau, maar de eigenaar ziet dit paard met al de aanwezige kwaliteit liever niet bij B-ruiters terecht komen. En daar is de prijs dan ook naar.

Suhtai
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:57

Ik vind het een waanzinnig mooi paard. Heel veel uitstraling! Wat doet de kleur er dan toe??

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 13:02

Niks! heb ik toch al gezegd: saai kan positief en negatief uitgelegd worden. Geen witte benen om te wassen, geen scheve bles en verbrande neus, heerlijk. Maar helaas boven ons budget! Dat heb je als je wat tegenslagen hebt gehad, anders was ik nu onderweg naar Jubbega.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:41

ik weet een zwarte kigali te koop staan 5 jaar merrie.
Verder weet ik er niets van.

[edit ellende: tel nr verwijderd, graag telefoonnummers van anderen per pb en niet op een openbaar forum plaatsen]

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:12

IK heb je gp't Kiana en dank voor het antwoord. Ik bel in ieder geval even!
Albert Zoer heeft ook teruggebeld en hij zou eens gaan kijken of er een jong beest voor de verkoop was!
Zo'n oproepje werkt dus wel.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:50

moet je wel uitkijken dat het een echte kigali is *LOL*

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 06:40

Nou dat mag ik hopen, maar "jouw" paard klinkt ook leuk! Ze staat alleen wel aan de andere kant van het land!