Rapportage afstamelingen Florencio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Rapportage afstamelingen Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 08:52

De afstammelingen bezichtiging van Florencio volgens de ogen van CGJ12.
Kijk en oordeel zelf.

Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



1. Florencio x Vincent
Geen foto
Is een zeer rassig veulen met een extra draf.



Afbeelding
2. Florencio x Heartbreaker


Afbeelding
3. Florencio x Havidoff


4. Florencio x Michellino
Geen foto
Veulen beweegt met voldoende ruimte, maar heeft een vlak voorbeengebruik welke afwijkt van de andere veulens.


Afbeelding
5. Florencio x Nooitgedacht


Afbeelding
6 Florencio x Cabochon


Afbeelding
7. Florencio x Maykel


Afbeelding
8. Florencio x Montecristo


Afbeelding
9. Florencio x Amulet


Afbeelding
10. Florencio x El Corona


Afbeelding
11. Florencio x Havidoff


Afbeelding
12. Florencio x Goodtimes


13. Florencio x Burggraaf
Niet aanwezig.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:05

Verdere toelichting en officiële CGJ12-rapportage heb ik ook wel, maar ik wil graag eerst reacties van anderen die er ook (of juist niet) geweest zijn.... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:10

Fotogeniek zijn ze in ieder geval........... nog twee maal

6. Florencio x Cabochon
Afbeelding

Afbeelding

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:12

In GÉÉN geval beknopte modelletjes........
Dat woord wil ik hier niet horen. >;)

Stuk voor stuk "best ontwikkeld"

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:30

Ik zal even kijken of ik daar betere foto's van heb.
Neem het de fotograaf mar kwalijk dat hij de foto's 7/100e seconde te laat nam...... Tong uitsteken
De veulens draven namelijk nagenoeg allemaal juist met een zeer overtuigend mooi opnemend voorbeen.
Alleen het veulen uit de Michellino moeder had een vlakker voorbeengebruik.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:45

Even een paar foto's van een "eerder" bewegingsmoment:


Afbeelding
2. Florencio x Heartbreaker


Afbeelding
11. Florencio x Havidoff
(Deze had veruit de "knapste moeder"...... )

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:57

supersambo schreef:
Ik vind het mooie goed ontwikkelde veulens.....mooi front.alleen de florencio x amulet lijkt me iets meer hals te mogen hebben.


Afbeelding
9b. Florencio x Amulet

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:04

toscana schreef:
Ooh kunnen we verzoekjes opgeven? Als je toevallig nog een foto van FlorencioXMontecristo hebt waarop het veulen beter van de zijkant zichtbaar is *LOL*

Nou, vooruit dan........... (al was dit exemplaar nr.8 uit de Montecristo samen met nr. 10 uit de El Corona iets aan de "lompe" kant.......
Zal wel door de moeders komen.



Afbeelding
8b. Florencio x Montecristo

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:09

Uit foto's blijkt het niet echt, maar de nr 12 uit de Goodtimes moeder was nog beter dan de rest.
De hierboven al aangehaalde Florencio x Maykel was daarbij vergeleken maar een stumper (en die bracht 12.500 euro op in Drachten....)

Uit het publiek klonken gelijk al geluiden om die maar meteen "goed te keuren"
Echt een werelddier! (en ik poch niet zo gauw)
Zelfs met 1/250 kon ik hem niet goed vatten..... Haha!
Afbeelding

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:27

Omdat die nr 12 zo mooi was.......... heb ik even een wat "te donkere" plaatjes bijgepoetst.
Wat wil je ook: Een zwart veulen in september om 8 uur 's avonds....


12c/d Florencio x Goodtimes

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 10-09-04 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:47

toscana schreef:
Hmm.. stuk duidelijker zonder die zwarte schoensmeer
Wel mooi idd dus ben benieuwd naar ons veulen volgend jaar van TimelessXMontecristo.. Timeless is een zoon van GoodtimesXWalzmann dus we wachten nieuwsgierig af. Nagelbijten / Gniffelen

...........Als dat maar geen lomperd wordt..... Nagelbijten / Gniffelen

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:53

Ja, dat is hem !
Heeft ze meteen weer de beste.......... Tong uitsteken

Maar hij lijkt een bijzonder kleurtje te hebben.
Lijkt op Zilverappel-zwart.
(Goodtimes vererft dat zilver-appel volgens mij vaker........)


Het viel trouwens op dat Florencio best veel wit vererft.
Ook bij relatief weinig getekende moeders.
Drukt die Weltmeyer dat dus door.

Zal ik ook (als alles goed gaat) wel weer een vosbles met 4 wite benen krijgen.
Ik had eigenlijk liever een donkerbruine met een mini-kol in de collectie gekregen. >;)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:59

MissHIS schreef:
Die Havidoff merrie was vooral jaar kampioen van Overijssel, hele fijne merrie (Trofee van Wittenstein).


Ik vond die ander Havidoff (moeder van nr 11) eigenlijk nog mooier.

Afbeelding
Moeder van nr. 11..... LUNDI T, KEUR SPORT(DR)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 11:05

Sjuimpje"]
Dat voorbeen gebruik valt mij ook iets tegen, van de plaatjes die ik tot nog toe had gezien had ik verwacht dat Florencio veel schoudervrijheid en wat knie mee zou geven.
[/quote]

Verkijk je niet op die foto's.
De veulens hebben een prachtig voorbeengebruik. Nemen veel op met ruim voldoende knie-actie. Die doen niet onder voor (mijn) Jazzjes..........

[quote="Sjuimpje schreef:
Vooral bij die uit de
Montecristo
en de El Corona had ik dat verwacht aangezien El Corona over het algemeen juist dat knietje er in heeft.

Deze veulens draafden ook boven gemiddeld maar zijn gewoon veel te goed ontwikkeld. Bij vet af.
Beetje plat/bol op de rug/lendenen en missen de ras waar je juist Floris om gebruikt.
Bij de andere 10 veulens was dit geen probleem.
Ik denk dat deze beide veulens getoond zijn om te laten zien dat Floris meer dan voldoende ontwikkeling doorgeeft.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 11:08

Sjuimpje schreef:
Ik hoorde trouwens dat hij dit jaar 600 merries heeft bediend, klopt dat?
Voor exclusiviteit hoef je dan dus niet naar Florencio Tong uitsteken

Nee, dat klopt niet.
Op de kop af 500 ......

Even een lezersvraag.........
Het dekgeld was vorig jaar 650 euro Ex, dit jaar 850 euro EX........... wat is het volgend jaar ????
Gezien het enorm aantal dekkingen zal de prijs erg hoog gaan liggen om de hengst nog enigszins te sparen denk ik.

(Sandro Hit deed toch ook al gauw 2500 Ex na zijn wereldkampioenschapstitel.....)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:28

Maar die Montecristo.........
Da's een "best" dressuurpaard zoals ik dat noem............... , maar dat is wel een tank hoor (al viel ie me afgelopen winter in positieve zin op).
Dat kon ie best wel eens terug gaan fokken, al is de merrie zelf niet zo zwaar.
Maar misschien valt het allemaal best mee en krijg je een topper(tje) !

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:41

Rolex is ook niet echt een "rasje" anders.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:57

Het gaat mij niet zozeer om het KWPN-stempeltje, maar meer om het röntgenologische KWPN-stempeltje..........
De rest kan ik ZELF wel beoordelen aan de buitenkant.

Als ie afgelopen winter nog niet aan die eis had voldaan had ik er nooit mee gedekt, zelfs niet als ie allemaal tienen had gekregen in Verden.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:01

Dees schreef:
Ik ben er van overtuigd dat voor het gros van die 500 veulenhouders geldt dat ze ook heel blij met hun veulen zijn als er geen kwpn-papier bij zou mogen komen te zitten.

Ik weet de verdeling niet, maar het meerendeel is Oldenburgs, Westfaals, en een paar Zweden.
Dan nog een flink aantal Nederlandse NRPS mensen die zo-ie-zo al teleurgesteld zijn in het KWPN en juist géén KWPN-papier willen.

Het aantal KWPN merries dat ie gedekt heeft ligt vast onder de 100.
En die groep fokkers wil maar al te graag een KWPN-papiertje.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:08

Weet iemand trouwens wat de "vervolgprocedure" is ????
De veulen beoordeling is door Nijhof in een zeer vroeg stadium aangevraagd.
Volgens de regels moet de hengst worden aageboden in Ermelo en kan ie aangewezen worden voor de competitie. Daarna volgt dan evt aanwijzing voor de verkorte test in Ermelo.

Ik kan me echter voorstellen dat er nu een andere procedure wordt gevolgd, maar ik ken de mogelijkheden niet volledig.
Kan de hengst vrijstelling krijgen van de de HC of de verkorte test.
Hij is namelijk al aangekeurd bij andere grote stamboeken en het KWPN kan hem volgens mij dan ook gelijk erkennen.
(vergelijk Donnerhall, Briar, Silvano.......... die doorliepen die procedure ook niet)

Ik heb namelijk in April al gedekt bij Floris en Nijhof heeft nog steeds niks van zich laten horen wat betreft de bijbehorende papierwinkel en nota.
Visschedijk stuurde al lang de nota en hengstenhouders zijn over het algemeen ook niet zo traag met hun crediteurenafhandeling.........
Misschien doen ze nog wel een poging om de dekkingen van 2004 gelijk onder de KWPN vlag te brengen.
Kan de kassa in Zeist ook gelijk weer draaien en hoeven ze later de boel niet alsnog te veranderen.
Maar dat zal wel te voorbarig zijn en weer allerlei protesten / rechtzaken uitlokken.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 15:02

Suzan1 schreef:
in de regel sturen ze na het dekseizoen pas de nota en andere bewijzen. Dat is al jaren zo Knipoog

Dan zal de cash-flow bij Nijhof wel iets florissanter zijn dan die van de andere hengsten-exploitanten waar ik eerder de nota's van kreeg.
Eentje presteerde het om al gelijk na de 1e inseminatie met de nota op de proppen te komen......... het ei was geloof ik nog niet weg.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 15:30

ach ja........... en die 3 maanden rente-verlies stelt bij de huidige rente-stand ook niks voor.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 12:02

Anna42 schreef:
Met een wel heel teer voorbeen en het evenbeeld van de moeder.

Je weet ze wel uit te zoeken hè?
Die nummer 9 is inderdaad een groot, maar erg armbespierd veulen. In elk opzicht.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 12:19

Anna42 schreef:
Arm bespierd valt wel mee.

Dat viel niet mee.......... bij nr 9.
Echt niet. Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers