Rapportage afstamelingen Florencio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:21

Het zijn maar foto's natuurlijk maar daarop vind ik het mooist om te zien de 6 FlorencioxCabochon 11 FlorencioxHavidoff en als nummer 1 de 8 FlorencioxMontecristo. Degenen die er geweest zijn kunnen misschien vertellen wie er qua beweging het beste uit kwamen of wie er op de foto wat minder tonen maar in het echt wel.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*



toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:50

Ooh kunnen we verzoekjes opgeven? Als je toevallig nog een foto van FlorencioXMontecristo hebt waarop het veulen beter van de zijkant zichtbaar is *LOL*

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:13

Dank u voor de service

Dat "lomp" zie ik er zo op de foto niet aan af.. beetje korte hals lijkt 't.
Tsja Montecristo stamt van El Corona af dus dat er in deze generatie nog wat overeenkomsten ziten zou best kunnen. Over het algemeen vind ik Montecristo's een vrij chique uiterlijk hebben.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:42

Hmm.. stuk duidelijker zonder die zwarte schoensmeer
Wel mooi idd dus ben benieuwd naar ons veulen volgend jaar van TimelessXMontecristo.. Timeless is een zoon van GoodtimesXWalzmann dus we wachten nieuwsgierig af. Nagelbijten / Gniffelen

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:07

CGJ12 schreef:
...........Als dat maar geen lomperd wordt..... Nagelbijten / Gniffelen


Lomp? Mwa als op onze merrie lijkt niet hoor.. maak ik me niet zo'n zorgen over. De merrie is zowel qua uiterlijk als qua beweging niet lomp dan moet Timeless dat er echt inbrengen...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:39

Tsja Montecristo zelf ontwikkeld zich prima in de dressuur met Kirsten Beckers en z'n KWPN goedgekeurde zoon Rolex gaat hem al aardig achteraan. Bovendien hebben ze allebei een goed karakter en zijn ze werkwillig. Wat Montecristo betreft heb ik dat van Kirsten Beckers zelf (niet dat ik haar heel goed ken maar keer een praatje mee gemaakt en dat ging uiteraard over paarden) en wat ik van Rolex hoor is de appel niet ver van de boom gevallen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:03

Kan die White Star niet echt mooi vinden met dat hoofd zo wit.. net of ie een masker op heeft.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:57

Ja dat hebben ze genetisch aardig "nagetekend" inclusief het vlekje op z'n snuitje.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:09

Excuseme schreef:
Florencio wordt zo'n typische marketinghengst waar mensen in zeer grote getale naar toe gaan. Van die 250 dekkingen per jaar zullen er over een jaar of 5 best een aantal boven het gemiddelde presteren en zie daar: Florencio is een topvererver. Zie ook Lupicor.


Snap de insteek wel hoor.. bij een hengst waarmee 250 dekkingen per jaar worden gedaan is de kans groter dat er een keer een goedgekeurde hengst uit rolt of een fantastisch sportpaard dan wanneer een hengst er 50 in het jaar dekt. Dat heeft niet met kwaliteit te maken maar met meer inzet, meer kansen. Nou zeg ik natuurlijk niet dat de ene hengst natuurlijk niet voor niks meer dekt dan de ander.. schijnbaar heeft een veel dekkende hengst toch minstens 1 van de volgende punten:
1 veel kwaliteit
2 vertrouwen bij fokkers door afstamming
3 goede marketing

De eerste 2 (zijn nog wel meeer punten te bedenken trouwens) heb ik niet zo'n probleem mee. De 3e.. als het een slecht paard was was ie niet goedgekeurd als hengst dus hij zal bepaalde kwaliteiten hebben maar sommige hengsten worden zo gepromote dat wel het idee heb dat veel "ik wil eens een veulen" fokkers meer naar de naam van een hengst kijken dan naar zijn specifieke kwaliteiten en of die overeenkomen met wat bij hun merrie past.

Zo word ik strontziek van Tenerife. Vast een goed paard maar het lijkt wel een virus om daarmee te dekken. Heb er hier in ieder geval al heel wat over gehoord. Ben nog niet besmet...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: koend en 53 bezoekers