Monsterveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Monsterveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 06:48

Kelvins broertje "Balthazar" is een monsterveulen! Met 3 dagen oud joeg ie achter de katten aan en sprong hij als een geit op de houten voerkrib. Met een week oud nam ik ze mee voor een wandelingetje. (Ik zat op de merrie en Balthazar liep mee). Toen we langs de auto van een vriend van m`n broer kwamen stopte ie en ging eraan knagen (met z`n half doorgekomen tandjes Haha! ) Dus mijn broer duwt hem voorzichtig weg. Wat doet ie? Geeft m`n broer een trap, rent terug naar de auto en gaat er weer aan knagen! Verder "drinkt" ie bij iedere merrie die ZIJN pad kruist (de hele wereld is nl van HEM Cool ). Laatst stond ie te lurken bij de moeder van Kelvin. Toen de merrie hem wegduwde was ie beledigd en probeerde het gewoon weer. Hij is van niets en niemand bang. Vreemde mensen daar komt ie gewoon op af rennen. Vandaag was ik waterbakken aan het vullen en hij stond met het water te klooien. Dus ik zet de waterslang op z`n kop. Wat denk je, hij verzet geen stap! Stond me echt zo aan te kijken van: "Dacht je dat ik daar van onder de indruk was?" Cool Ook rent ie constant heel hard weg van z`n moeder. Moeder helemaal in paniek en tegen de tijd dat ze hem weer ingehaald heeft, keert ie om en rent keihard de andere kant op. Verder vreet ie van de staart van zijn moeder en drinkt zo ruig dat die arme merrie regelmatig met een achterbeen in de lucht bengelt (als een hondje dat moet piesen Haha! ) Hij gaat echt te keer als zo`n uit de kluiten geschoten lam!

Hij is dus minstens 10 cm. kleiner dan Kelvin, maar hij is de baas over Kelvin. Ook als Balthazar naar me toe loopt dan kijkt ie zo omhoog met z`n kleine apekoppie recht in m`n ogen! Hij is nl. zo klein dat ie echt omhoog moet kijken *LOL*

Als ik met superlieve, beleefde en timide veulen Kelvin zit te knuffelen, krijg ik soms twee hoeven in m`n nek. Dat is dan Balthazar die vind dat Kelvin genoeg aandacht heeft gehad.

Verder gaat ie dwars door alle modderplassen heen en als ie geen zin heeft in natte voetjes dan springt ie er met een enorme boog overheen (deed ie met 2 dagen al!) Hij kan enorm goed bewegen, super gebalanseerd al en een super veerkrachtig drafje! Om over zijn kwijlgalop nog maar te zwijgen Kwijl En hij is ontzettend snel! Ik ben echt met stomheid geslagen, wie had zo`n uitkomst uit een Quarter horse merrie nou verwacht!

(Balthazar is op dit moment trouwens een cursus "hoe gedraag ik me in deze grote wereld die niet alleen van mij is" aan het volgen. Want nu ben ik tenminste nog sterker dan hem Vork )

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 06:52

btw, Balthazar is pas 9 dagen oud.... Bloos

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 07:38

hihi...dit klinkt alsof ik negen jaar terug in tijd ben gegaan..Lethal was (en is) ook zo'n brutaal monster. Zal ff een leuk verhaaltje over hem vertellen:
Hij ging met 31/2 maand mee naar de veulenkeuring. Daar moeten ze los naast hun moeder in de ring lopen. Normaal doen veulens dat ook wel , zo in een vreemde omgeveing helemaal. Lethal dus niet, die was zich aan het vermaken tussen het publiek! Toen Heldin (zijn mama) weer uit de ring moest, dacht lethal: Hé nu ga ik ff de ring in, want daar is nu niemand.. Daar was echter alweer de volgende merrie met veulen de ring ingekomen. En wat doet Lethal...hij jaagt het andere veulen bij zijn moeder weg en springt achterop de merrie...
Was dus ook zo'n lekker ding...maar is allemaal redelijk goedgekomen..heeft ookk die cursus gehad, werkt best goed. Het vervolg op die cursus heb ik lethal ook laten volgen. Dat heet: "hoe kan ik mijn oren optimaal gebruiken, met name voor het luisteren naar mijn baas, deel 1, 2 en 3". Succes ermee!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 08:48

Haha Pril leuk verhaal daar krijg je je handen wel aan vol Knipoog Sundancer Ready to Fly was precies zo, altijd haantje de voorste maar nooit meppen ofzo hij had wel een best karakter. Wilde hij alle merries in de stal bekijken dan ging hij weer even bovenop zijn moeder staan.Als we bezoek kregen en hij zag het dan was hij er als de kippen bij en wilde de bezoekers wel even naar de deur brengen Haha! Met 3 maanden hebben we hem maar van zijn moeder afgehaald want dat ging echt niet meer Huilen Tja wat is er van geworden van die hengst; Verrichtingskampioen in Duitsland over alle rassen en drie jaar later Siegerhengst vanwege zijn fokprestaties. Ieder jaar moet hij zich weer tonen, dat doet ie dan maar alleen, voorbrenger niet nodig, dit alles op de muziek van Simply the best en op het einde van de muziek staat ie stil, middenin de ring en neemt zijn applaus in ontvangst. Zo zie je maar het kan ook nog goed komen. Maar Pril zet er nog eventjes foto's van hem op want ik vond dat laatste veulen wel een hele knappert Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:02

Leuk zulke verhalen Haha! Monster Vince is niet zo gek, maar at wel met 2 dagen hooi met zijn mama mee. En gisteren probeerde hij grassprietjes af te bijten (hij is 8 dagen oud).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Monsterveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:47

Pril schreef:
En hij is ontzettend snel! Ik ben echt met stomheid geslagen, wie had zo`n uitkomst uit een Quarter horse merrie nou verwacht!


Ik denk dat die snelheid van de Quartermerrie komt. Het Quarterhorse is oorspronkelijk gefokt voor hoge snelheid op een kwart mijl. Zit er veel Engels volbloed in de stamboom van de merrie?

En het lijkt me inderdaad een heel zelfstandig veulen. Daar kun je ver mee komen. Willen jullie hem houden?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:15

Een beestje met karakter, daar houd ik wel van Haha!

Al ben ik stiekem blij met een lief merrietje, die nu ook al erg bijdehand is...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 19:31

Prakkie: ik lig helemaal dubbel van dat verhaal van jou over Lethal *LOL* Wat een lefhebber!

Greetje: Ik zal binnenkort even nieuwe foto`s neerzetten! (Ik ga zo wel ff met de camera naar de paddocks!)

Cassidy: de merrie gaat terug naar Doc Bar, uit een cutting moeder.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 19:33

*LOL* hahaha wat een bijdehand beestje!!!hahaha *LOL*

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:06

haha geweldige verhalen! echt!!
hoop trouwens niet dat er zoiets uit mag komt! *LOL* heb ik me handen vol Haha!
hoe gaat het nu met kelvin ( toch? )
en ik wil wel een foto van monster veulie zien hoor!