hulp gezocht bij hengstenkeuze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:40

ja Cabochon fokt goede sportpaarden, meestal vossen. Cabochons zijn niet de makkelijksten. Als je voor een Rubinstein gaat zou ik ook Rohdiamant overwegen, echt een superpaard.


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:18

Jazznakomelingen staan idd bekend om hun niet te makkelijke karakter. Maar Jazz is wel een heel mooi paard!
Nog een Rubinstein is Rafurstinels, ook een stuk goedkoper dan Rohdiamant. Rafurstinels stond bij van Olst, nu ergens anders maar waar weet ik niet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:03

Steef schreef:
Rafurstinels is niet ggk bij et KWPN, alleen bij et NRPS, et KWPN wil em niet.


Rafurstinels bruin 1.69m, geb. 1991.

De hengst die wereldberoemd werd na het optreden van zijn zoon Rubels (Rafurstinels x Amethist). Rubels werd afgelopen zomer ongeslagen wereldkampioen in Verden. Verder heeft Rubels alles gewonnen wat er maar te winnen is: de KWPN hengstencompetitie en de Pavo Cup.

De vader van Rafurstinels is de Duitse dressuurvererver Rubinstein. Rafurstinels moeder Erfurstinels werd in Oldenburg kampioen in de ‘Stuten Leistungsprüfung’ en kreeg na import in Nederland 92 punten voor haar IBOP. Ook hebben vorig jaar een drietal dochters van Rafurstinels met hoge scores de merrie test afgelegd. Een goedgekeurde zoon van Rafurstinels is tijdens de veiling in Oldenburg voor een recordbedrag aan Dhr. Kraft van Gestüt Ludwig verkocht. Tevens won een 4 jarige zoon van Rafurstinels de Twente bokaal. De nakomelingen van Rafurstinels kunnen als drie jarige zonder bijkomende voorwaarden in het KWPN stamboek worden ingeschreven.

Dekgeld € 800,-

Rafurstinels is een zoon van de topdressuur vererver “Rubinstein”. Zijn overgrootmoeder Gotik H (v. Gotthard) liep internationaal. Na haar sport carrière bracht zij 7 veulens, 2 staatspremie merries (waaronder grootmoeder “First Gotik” (v. Furioso II)) en 5 goedgekeurde hengsten, te weten: First Gotthard, Furstengold, Rincon Furioso, Furstenstolz en Ingold.
Moeder Efurstinels werd in Oldenburg (Vechta) sept. ‘89 kampioen in de “Stuten leistungs prufung”, en na import in Nederland keur, IBOP 92.
Rafurstinels is Oldenburgs, NRPS en KWPN goedgekeurd en liep in Medingen een “Hengsten leistungs prufung” met 126 punten (Leistungs klasse I). Hij won als 4,5 en 6 jarige alles wat er te winnen viel in de L, M en Z klasse. In de Hengsten competitie ‘97/’98 is hij viermaal gestart, met vier maal winst, waarbij drie keer de hoogste dagscore.
Rafurstinels is niet alleen geweldig getalenteerd, hij heeft ook een enorm leergierig en meewerkend karakter. Inmiddels heeft hij zijn eerste “Grand-Prix” wedstrijden gelopen met fraaie scores. Rafurstinels begint zich ook te bewijzen als fokhengst. Tijdens de HK 98/99 van het NRPS werd zijn jonge zoon “Rubels” gekeurd. Deze viel op door zijn superbewegingen en extra springmanieren en werd uitgenodigd om mee te strijden om het kampioenschap jonge hengsten. Afgelopen jaar was Rubels de verrassing in de “Pavo-Cup” finale. Ook hebben afgelopen jaar een 3 tal dochters Rafurstinels met hoge scores de merrietest afgelegd. Een gekeurde zoon van hem is tijdens de veiling in Oldenburg voor een record bedrag aan dhr. Kraft van gestut Lindwig verkocht. Tevens won een 4 jarige zoon van Rafurstinels de Twente bokaal.
[/b]

uhum Steef Haha! Koe dacht t wel!


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 21:29

Dees schreef:
ehm...Kayla....
je hebt deze tekst waarschijnlijk van een niet-ge-update site af....
Er is wat heisa geweest dat er op de site stond dat de hengst ook KWPN-goedgekeurd is, maar dat is niet zo. gek dat het nog niet verbeterd is.....

Rafurstinels was op de 70-dagen test (ik geloof Rafurstinels deed de 14 dagen test) tegelijk met zoon Rubels. Maar Rubels is aangenomen, Rafurstinels niet.
Neemt niet weg dat het nog steeds een mooie hengst is, maar wel een NRPS....


lijkt me raar, ik heb het op verschillende sites gevonden. Oa op die van waar hij ter dekking staat (Brinkman). Daar staat hij pas (stond eerst bij van Olst), dus ik neem aan dat zij geupdate info hebben. Kan me ook niet voorstellen dat zij op hun site zetten dat een van hun hengsten KWPN goedgekeurd is, terwijl hij dat niet is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 bezoekers