Junior STV, waar o waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Junior STV, waar o waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 16:01

Haha! Waar is hij op dit moment, en wat doet hij etc.?
Tsja, ik ben echt weg van deze hengst, maar weet eigenlijk erg weinig over hem, heb hem ook nooit in het echt bewondert.

Waar staat hij nu precies? En is hij te bewonderen op hengstenshows?
Graag zo veel mogelijk info Knipoog want ik wil toch wel zoveel mogelijk weten over Pompidou haar pappie!!

Ik weet dat Anky hem niet meer rijdt, maar wie dan wel? En gaat dat net zo goed? *LOL*

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:10

Hij wordt nu gereden door Anne van Olst.
Ik heb hem 3 weken geleden nog op een hengstenshow gezien.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:10

hij staat ter dekking bijd e drieshoeve en bij de olen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 17:24

En waar kan ik opzoeken welke hengstenshows hij loopt?
Ik wil hem namelijk graag een keer in levende lijve zien!

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:57

junior staat nu ter dekking bij gert jan van olst.
Je kan hem ook belijken bij van olst.

groetjes claudia

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:19

Junior word nou inderdaad door anne van olst gereden.
Volgens mij staat ie daar ook op stal.
Ik weet dat ie bij van Olen ter dekking staat en die hebben pas al een hengstenshow gehad.
Maar daar hadden ze hem alleen maar aan de hand voorgestelt.
Verder weet ik niet of ie met nog meer hengstenshows meeloopt.
Zou hem ook graag weer een keer onder het zadel willen zien.
Heb zelf ook twee paarden van junior.
eentje lijkt er heel erg op vind ik.
Kan ik weer een keer vergelijken.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 15:23

ik hen geinformeerd bij van olst en junior loopt helaas Huilen geen shows meer. hun zeiden dat ze wel een foto op de website hadden staan en dat ik daar maar naar moest kijken ik belde ivm mn oude instructricedie met hem wil dekken en dan wordt je zo afgewimpeld Verward

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

junior stv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 12:50

hallo,

ja hij wordt gereden door anne van olst, maar anky helpt haar er wel mee met junior.
ik heb hem vorige maand nog gezien op de hengstenshow in de ijselhallen in zwolle met anne van olst.

--------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
"Internationale dressuurcrack, gefokt uit de beste dressuurlijnen"
Junior STV was als 4- en 5-jarige Pavo Cup winnaar, ook won hij de hengstencompetitie 1996. De imponerende schimmelzoon van Uniform boekte vervolgens een reeks successen op het hoogste niveau met Anky van Grunsven. Vanaf 2002 wordt Junior getraind door de Olympische amazone Anne van Olst.

Junior STV heeft een fantastische afstamming. In zijn pedigree zien we een combinatie van de drie meest succesvolle sportmerries van Stoeterij ’t Vierspan; Liris, Lilium en Monic. Allen waren nationale begrippen in de landelijke dressuursport. Liris (Eros), de moeder van Uniform (Wathamin xx) schonk naast haar sportcarrière het leven aan niet minder dan 19 nakomelingen! Uniform wordt geroemd om zijn grote aantallen nakomelingen die presteren in de internationale dressuursport. Het Olympiadepaard Metalic van Robert Dover is hiervan ongetwijfeld het meeste bekende voorbeeld. Moedersvader Variant (Afrikaner xx) is een zoon van de eerder genoemde Lilium (Eros). Variant, is zelf op hoog niveau is uitgebracht in de dressuursport.

Junior STV is door Stoeterij ’t Vierspan gefokt uit de keurmerrie Ennia die zelf werd uitgebracht in de klasse Z-dressuur. Grootmoeder Unia, een keur preferente dochter van Eros. Is drievoudig UTV-merrie. De moederlijn gaat in de derde generatie terug op de bekende keur preferente prestatie en UTV-merrie Monic (Galopin).

Junior STV liet in 1996 een goed ontwikkelde collectie veulens zien die voldoende langgelijnd waren. De veulens draven goed van de vloer moet een mooie zelfhouding. Daarnaast bewegen de veulens met veel souplesse en wordt het achterbeen goed gebruikt.

stokmaat: 1.67m.
kleur:schimmel
geboren: 1991
KWPN

--------------------------------------------------------------------------------------

Uniform Wathamin I Say xx
Miss Rhona xx
Liris Eros
Hoera
Ennia STV Variant Afrikaner xx
Lilium
Unia Eros
Monic


--------------------------------------------------------------------------------------
hij staat ter dekking bij o.a hengstenhouderij gert-jan van olst in den hout.
hier de adres gegevens:
hengsten houderij gertjan van olst
terheijdensspoor 9
4911 bw
den hout NL
tel. (31)(0)162-429360
fax. (31)(0)162-427788
mob.(31)(0)6-53161926
email: vanolst@worldonline.nl
[img][/img]

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 13:01

Oh geweldig bedankt voor je informatie zeg!!

En wat gaaf om te lezen wat voor nakomelingen hij doorfokt. Dat ze goed van de grond draven, goede houding en een goed achterbeengebruik hebben!
Dat wordt echt veel over Pompidoutje gezegd!

Die foto had ik nog niet gezien, ( andere wel) maar wat is hij mooi! Kwijl

ida
Berichten: 31
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zuid holland

Re: Junior STV, waar o waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:58

Anneke schreef:
:D Waar is hij op dit moment, en wat doet hij etc.?
Tsja, ik ben echt weg van deze hengst, maar weet eigenlijk erg weinig over hem, heb hem ook nooit in het echt bewondert.

Waar staat hij nu precies? En is hij te bewonderen op hengstenshows?
Graag zo veel mogelijk info Knipoog want ik wil toch wel zoveel mogelijk weten over Pompidou haar pappie!!

Ik weet dat Anky hem niet meer rijdt, maar wie dan wel? En gaat dat net zo goed? *LOL*


Junior is inderdaad een mooie hengst heb hem wel eens gezien jaren geleden toen was hij nog erg donker en dat van zo'n moeder met ramshoofd al is uniform een heeeeeeeeel goed paard.
Ik ben toen op de dalhoeve geweest daar hadden ze ook een heleboel afstmammelingen van hem.

gr.