Met 2 jaar paard laten dekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:08

Zoek eens met de zoekfunctie, hier zijn al veel topics over geweest met veel meningen.
Mijn mening, niet doen, is nooit goed voor de merrie en gezien de veulenprijzen wordt je er zelf ook niet rijker van.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)



sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:48

Neonlight schreef:
Er is uitgebreid onderzoek naar gedaan of het nadelig was (ik meende op die "onderzoeksboerderij" voor paarden fokken, als jullie dan snappen wat ik bedoel) en er is uit gebleken dat het absoluut niet uitmaakt of een paard op 2-jarige leeftijd al werd gedekt of later pas.


Nee ik snap niet wat je bedoelt en zou dat rapport graag willen zien. Kan je een link geven.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:42

Annechien schreef:
shetlanders worden ook met 2 jaar gedekt en het belemmert hun groei en ontwikkeling niet. Dus ik zie het probleem niet.


Ik heb het rare idee dat er tijdens de groei van een paard naar, neem een gemiddelde maat van 1.68, en een Shet toch iets van verschil zit Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:32

Ik weet wel wat de Waiboerhoeve is maar heb bij mijn weten nooit over een onderzoek gehoord van merries op 2 jarige leeftijd laten dekken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:34

Kitten schreef:
En ze zullen er ongetwijfelt goed bij staan, maar............ ik ben toch heel benieuwd hoe hoe o.a. de bot qualiteit van deze diertjes er over een paar jaar uitziet, als ze echt in het werk komen.

Ik hoop voor jouw dat je het goed gedaan hebt, maar mijn keuze zou het beslist niet zijn, zeker niet met dieren die zo jong al zo groot zijn


Ik ben het met je eens zeker als zulke dieren dan ook nog op 2 jarige leeftijd zadelmak gemaakt worden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 90 bezoekers