help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 00:18

ik heb dus geen idee waardoor mijn paardje gedekt is
zij zelf is een kwpn ( meer richting volbloed) dus best iel,
lijkt me niet gezond als ze door bv een shire gedekt is ofzow of een tinker ( nix tegen tinkers maar wel tegen deze combi Haha! )
kan je dit op een scan zien?
het is dus een " ongelukje" geweest bij de vorige eigenaren.
door wat weet ik dus niet..
we weten dus ook niet hoe ver ze is
maar kan je op een scan zien of het een groot stevig veulen is of niet?
en wat zijn de gevaren?
waar moet ik op letten ( tekenen )
heeft iemand dit ooit mee gemaakt ( zit er eigenlijk wel mee...)
help!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:35

Volgens mij heb je niets aan een scan. Vanaf de buitenkant kan je niet scannen en dan zou je toch maar een heel klein deel kunnen zien op een scan.

Ik zou me maar niet te druk maken over het veulen. Een veulen past zich aan aan de grote van de baarmoeder en daar gaat zelden iets bij mis.
Als je ziet dat kleine welsh B merrie's gedekt worden door een engels volbloed om daar een sektie K mee te fokken. Dat gaat ook goed.

Alleen bij minipaardjes heb je nog wel eens dat het veulen te groot is. Maar dat komt meer door de bouw van de merrie dan doordat het veulen te groot is.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:12

Geen zorgen hoor over de combi, je hebt ook best kans dat ze bijv. door een jaarling gedekt is. Probeer anders de vorige eigenaar nog eens te bellen, die weet vast meer !

Zorg verder dat je merrie genoeg eten krijgt en dat ze sterk en fit is voor de geboorte, ze eet tenslotte voor 2 dus mag best wat extra hebben. Vooral omdat je zei dat ze best mager is.