Wat vinden jullie van deze springtechniek??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:49

In Athene wint volgens mij het paard wat het meeste hout boven laat met een ruiter/amazone (?) met stalen zenuwen.

Geef ons eens een tip welke paarden we speciaal in de gaten moeten houden Anna42.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:52

Anna42 schreef:
Hoe moet een paard zijn rug bollen? Die zitten immers vast aan zijn ribbenkast. Bovendien zou indien dit al mogelijk zou zijn een bolle rug zeer beroerd zitten voor een ruiter.
Ga eens op je buik liggen en probeer eens met een 'bolle' rug je benen en armen te heffen. Probeer het ook eens met een 'holle' rug en vertel ons eens wat je het beste lukt.


Veel paarden bollen hun rug jah, als ze springen. En waarom zou dat beroerd 'zitten' voor een ruiter? IMO staat een ruiter altijd in verlichte zit, tijdens de sprong.. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor Clown ( Scheve mond )

En sorry hoor, maar dat je zelf wilt nabootsen wat een paard voelt, lijkt me erg moeilijk, aangezien een paard een hele andere bouw heeft dan de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:04

Anna42, welke paarden moeten we op letten in Athene??

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:09

Precies , want achteraf kan iedereen het vertellen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:12

Ik wil de voorspelling wel doen Haha! ( over twee weken : Knipoog )

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:49

Ik kon het niet laten en moest even reageren Haha! : Om even om te switchen naar de dressuur; daar trainen we juist op de zogenaamde 'bolle rug'. Wanneer een paard loopt met een holle rug, drukt hij zijn rug weg, achterbenen weg en probeer dan nog maar eens je proef netjes te rijden. Jeetje mensen, waar gaat dit nou nog over?

Ontopic; Mooi paard en naar mijn idee ziet het springen er niet verkeerd uit.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:00

Zowel Milton als Ratina sprongen met name op karakter en dat heb ik zowel van mensen die heel erg dicht bij die twee paarden stonden gehoord en van topmensen....

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:09

Paard lijkt mij meer als voorzichtig genoeg met een zeer goede techniek in het voorbeen maar de rest vind ik op deze foto moeilijk te beoordelen.
Springt het dier genoeg over de rug, want daar durf ik aan twijfelen als ik de foto zie en houdt het dier zich dat ook achteraan niet vast.
Het lijkt in elk geval super voorzichtig en het kan ook daardoor komen dat het nog niet af lijkt.
Veel succes in elk geval en let op dat je het dier niet verbrand aan het hout.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:10

Pipo schreef:
Ik wil de voorspelling wel doen Haha!


Kom maar op Haha!

NU

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:32

Anna42 schreef:
Dat wil ik nu graag van jou horen.


Ik gaf je mijn idee, dan kan hij zn rug bollen, en zn achterbenen beter invouwen/wegvouwen.

Over je oefening "voor" Lovely.

In de eerste plaats in het midden.

En echt met een bolle rug. Met een holle rug, gaan je handen naar voren en je knieen naar achteren. Kortom, je drukt ook een soort van je rug weg. En plaatst hem erniet onder.

Anna, ga jij eens zo over een bezemstel springen met iemand op je rug.
Eerst met een holle en dan met een bolle rug Knipoog

Ben benieuwd wat fijner is, en beter voor je gestel...
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 20-08-04 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:35

Anna42 schreef:
Athene volgen en kijken welke volgens het boekje springen en welke springen als Milton en Ratina. Dat worden de medaillewinnaars.


Ik ga met de andere uitspraken mee...

De ruiter, een dosis geluk en de vorm van de dag...
Een goede bouw is geen garantie voor een medaille

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:53

Anna42 schreef:
Athene volgen en kijken welke volgens het boekje springen en welke springen als Milton en Ratina. Dat worden de medaillewinnaars.


Goh en dan maar hopen dat het niet als 4 jaar geleden weer een KWPNner wordt Tong uitsteken

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:54

Ik vrees dat er een franse bloedkikker er met het goud van door gaat..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:31

Het gaat niet meer over de springtechniek van de hengst op de eerste pagina.
Ik geloof niet dat deze op Athene uitkomt, dus. Ik geloof dat TS ook al een antwoord heeft, dus hier komt een slotje op.