Wat vinden jullie van deze springtechniek??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:06

sarabande schreef:
Ga je gang en dan specifiek dat over die melk, croquetten en zo


Dat is de humor achter het kromme indexensysteem dat bij de paarden voor geen meter betere sportpaarden levert.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:08

Anna, sorry hoor ik kan in jouw meningen over andere dan de eigen fokkerij weinig humor ontdekken, dus ik verwacht een beter toelichting dan deze.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:11

Ik vind hem wat onscherp in het achterbeen. Voorbeen is netjes maar met losspringen zie ik ze van voor graag het voorbeen iets meer naar voren brengen en de schoft mag er iets meer uit komen...

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:37

sarabande schreef:
Anna, sorry hoor ik kan in jouw meningen over andere dan de eigen fokkerij weinig humor ontdekken, dus ik verwacht een beter toelichting dan deze.


Dat is dan een kwestie van een rijke of minder rijke geestelijke bagage.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:42

Anna42 schreef:
Dat is dan een kwestie van een rijke of minder rijke geestelijke bagage.


Voor de 2e keer een vraag afdoen met een denigrerende opmerking is niet bepaald een normale vorm van communicatie.

Wat ik bedoel is dat je altijd vanalles neerzet met de meest fantastische vergelijkingen, maar als iemand om uitleg vraagt, dan komt er een ik weet alles en jij niets dus waarom zou ik me druk om jou maken antwoord.

Als je een uitspraak niet kan toelichten of verantwoorden moet je deze niet plaatsen, is mijn mening.

Vandaar dat ik eerder ook vroeg hoe in jouw opinie een paard zonder lendenmechanise, door jou diverse malen zo neergezet, eriut ziet.

Ik kom niet verder dan een paard in een draaimolen op de kermis.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:53

Paarden zonder lendenmechanisme zijn paarden die niet meer kunnen dragen, geen lang zweefmoment meer in de beweging hebben. Slechts wat maaien met de voorbenen en niet meer kunnen springen. De Jazzen en Krack C's bijvoorbeeld. En dat zijn er heel wat meer dan jouw kermispaarden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen nakomelingen van Jazz en Krack C die het wel hebben. Hopelijk hebben ze dan niet het nerveuze en moeilijke karakter van deze hengsten. Ook deze nakomelingen hebben gelukkig een moeder. De merrie tekent (goddank) de nakomeling nog altijd iets meer dan de hengst.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:04

hihi,ik ben dan wel blond,maar niet Blond

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:46

Mijn goedheid!
Mogen we het een béétje vriendelijk houden. Als ik het goed heb is de foto van de hengst géén KWPNer, dus het KWPN is volstrekt offtopic.
Daarnaast gaat het hier over MENINGEN. Dus als iemand een mening heeft nav een foto, fijn toch? Je hoeft 'm niet te delen (lees: het ermee eens te zijn). Als we op elke slak zout gaan leggen...
Graag een ontopic discussie.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:56

anna weet toch altijd alles beter

die heeft het fokken immers uitgevonden
en iedereen is altijd even dankbaar voor haar reacties Knipoog

ontopic
er word gevraagt naar meningen over de springtechniek
DAT STAAT IMMERS IN DE TITEL !!!!

en die meningen worden gegeven

en *zucht* hoe vaak moet ik nog zeggen,techniek komt op de laatste plaats
karakter en wilskracht komen op de eerste plaats
een paard wat niet kan springen, maar wel voor de ruiter door het vuur gaat, zal veel verder komen als een paard met een supertechniek , maar geen wilskracht

er word in dit topic gevraagt naar de mening over de techniek
TS zal begrijpen dat het een momentopname is , dus ik geef commentaar op wat ik op de foto zie
en ik zie geen perfecte techniek en een paard wat laconiek/ traag oogt, vanwege achterbeen en orenspel

maar anna, tis altijd gezellig als je weer eens even langswipt he Knipoog

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:55

Anna heeft het fokken niet uitgevonden doch baseert haar mening op ervaringen en WEL degelijk onderzochte feiten uit het verleden. Dat geldt ook voor het springen. Het zgn. uit het boekje springen is gebaseerd op wat een stelletje moderne fokleiders bijekaar leuteren en mist elke onderbouwing naar functionaliteit en realiteit. Het Jumpexonderzoek onderstreept dat het ideale springen volgens het leuterboekje van de moderne hippologen een conflictsituatie met de praktijk oplevert.

De techniek van Milton en Ratina gaat gepaard met evenwicht in de bouw. Deze techniek van het kunnen dragen, heffen en balanceren, komt op de eerste plaats. Om deze techniek in de praktijk optimaal te kunnen benutten, is karakter, moed en wilskracht nodig. In die volgorde en niet andersom. Een paard met een fantastisch karakter en wilskracht maar zonder bovenstaande technische vaardigheden belandt nergens behoudens midden in de hindernis of neemt alle balken mee en de slimmerikken stoppen voor de hindernis.
Daarom komt Anna even weer gezellig langs.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:37

ik heb op verschillende springstallen gewerkt
en ik heb menig paard in het Z zien springen, met n techniek van 0,0
paarden die onmogelijk waren gebouwt, of zelfs amper konden galoperen
bij deze paarden stond dus wel degelijk karakter ,wilskracht en natuurlijk voorzichtigheid voorop
wel moet ik erbij zeggen dat meeste dus wel degelijk te kampen kregen met rug of beenproblemen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:16

Het geven van een mening onderscheid zich m.i. nog steeds door een toevoeging zoals 'ik vind' en niet door het als een feit te stellen. Graag zie ik dat hierin wat meer onderscheid wordt gemaakt.
Ook zou het heel prettig zijn als het er wat vriendelijker aan toe gaat.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:31

crossmonster schreef:
ik heb op verschillende springstallen gewerkt
en ik heb menig paard in het Z zien springen, met n techniek van 0,0
paarden die onmogelijk waren gebouwt, of zelfs amper konden galoperen
bij deze paarden stond dus wel degelijk karakter ,wilskracht en natuurlijk voorzichtigheid voorop
wel moet ik erbij zeggen dat meeste dus wel degelijk te kampen kregen met rug of beenproblemen


Dus een fokkersprobleem. En deze beestjes worden voor ons plezier cq boterham fysiek bewust naar de knoppen gereden. Als de dierenbescherming en de dierenactivisten dit zouden weten, staan ze morgen bij Anky in de tuin.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:21

Anna42 schreef:
Hij houdt de rug en lendenen vast. Zou je eens kunnen uitleggen als hij de rug en lendenden loslaat wat we dan zouden moeten zien? Hoe moet hij de rug en lendenen lolaten enwat voor voordelen dat heeft?


Dan kan hij zn rug bollen, en dus (beter) basculeren.
Verder zou hij dan zn achterbenen verder en beter kunnen invouwen.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:24

Anna, Cross...

Anna, denk dat jouw verhaal vooral op gaat voor de echte toppers.
In mijn ogen zijn er niet veel goede combi's, goed paard en ruiter die ermee kan omgaan.

Ik denk dat Cross het vooral over de basissport heeft.

Bovendien houdt maar enkele procenten van die ruiters zich maar actief bezig met de fokkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:24

Ruchet schreef:
alleen de oortjes nog naar voren, ik denk dat dit paard denkt dat ie een tikkie krijgt, of achterna wordt gezeten.


Als dit er eentje is van de afgelopen HK, dan zou dat maar zo kunnen. Ik geloof dat ze op vrijdag belabberd sprongen, en op zaterdag na wat nachtelijk werk in eens apart Haha!
Dat stond tenminste in een belgisch tijdschrift Haha!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:22

Miss_Petit schreef:
Dan kan hij zn rug bollen, en dus (beter) basculeren.
Verder zou hij dan zn achterbenen verder en beter kunnen invouwen.



Hoe moet een paard zijn rug bollen? Die zitten immers vast aan zijn ribbenkast. Bovendien zou indien dit al mogelijk zou zijn een bolle rug zeer beroerd zitten voor een ruiter.
Ga eens op je buik liggen en probeer eens met een 'bolle' rug je benen en armen te heffen. Probeer het ook eens met een 'holle' rug en vertel ons eens wat je het beste lukt.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:31

Anna, ik vraag me af of je wel eens op een paard gezeten hebt?
Ik kan niet geweldig goed rijden, maar zelfs ik heb het verschil mogen ervaren tussen een bolle rug (bijv. tijdens het bokken) en een holle rug. De verschillen zijn miniem, maar ze zijn er. Bovendien heb ik ook mee mogen maken wat het is om op een paard die zijn rug wegdrukt danwel vastzet door te zitten. Geen doen, doe mij maar een paard die zijn rug los laat en meeveert.
Bovendien, als mijn paard poept, dan is de rug bol hoor, van schoft tot achterste. Als hij zich achter de oren krabt ook. 't Zou wat worden als we allemaal paarden met stijve en vaste ruggen hadden...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:40

Anna, wij zijn geen paarden en hebben ook een ander gestel, lijkt mij.

Wat zou je volgens jouw dan zien?

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:41

Bedankt voor de vele reacties...
Er zijn dus verschillende meningen over...Maar ja..Dat is normaal, het is een momentopname...
Als je een filmpje wil zien moet je maar eens naar http://www.gestelhof.be gaan en daar eens naar het springfilmpje zien Haha! En dàn kom je nog eens terug en geef je mening dan Knipoog hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:41

Het is vrij makkelijk om te beweren dat alles goed was aan Ratina en Milton, dat is namelijk waar en is een bewering achteraf, wat we ook wel kennen als constatering. Het is interessanter om te vertellen welke paarden er straks in Peking over de balken zwiepen.

Het paard op de foto springt prima, hij komt erover.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:48

Kennelijk heb je nog nooit het skelet van een paard bekeken en zeker niet hoe de rug functioneert. Voor jou de volgende oefening. Ga eens op je handen en knieen staan. Laat nu iemand op je rug plaatsnemen en ga nu je eens verplaatsen met een holle en bolle rug. Laat ons ook even weten wat je het gemakkelijkste afgaat. En laat ons ook nog even weten wat voor jouw het gemakkelijkste beweegt: De persoon voor, midden of achterop je rug.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:49

Miss_Petit schreef:
Anna, wij zijn geen paarden en hebben ook een ander gestel, lijkt mij.

Wat zou je volgens jouw dan zien?


Dat wil ik nu graag van jou horen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:59

Citaat:
Het boekje blijft en de goede paarden gaan eruit.


En al die goede paarden kunnen daarna terug komen, maar ik zie ze niet echt veel verschijnen ?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:27

Athene volgen en kijken welke volgens het boekje springen en welke springen als Milton en Ratina. Dat worden de medaillewinnaars.