Flemmingh nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Flemmingh nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 06:41

Wie rijdt er hier allemaal een Flemmingh en hoe zijn die onder het zadel? Mijne is nl. ontzettend heet onder zadel. Maar tegelijker tijd blijft ie wel heel lossig en hij is heel licht in de hand. Dus op zich werkt het zijn temperament in mijn voordeel. Alleen de stap (die van nature bij hem erg goed is) wordt wat moeilijk. Vooral als je teveel gaat klooien met keertwendingen enzo. Is dit iets wat van Flemmingh komt? Zomaar nieuwsgierig.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 09:22

Wij hebben dus een Flemmingh, ook heet en erg licht (soms te) in zijn aanleuning. Je moet een fijne lijn zoeken tussen actief en te heet, en dat is een hele uitdaging. Overigens stapt Pablo de keertwendingen helemaal vanzelf, de eerste keer dat ik die moest rijden, stond mijn instructeurm met zijn mond open. Er was niets op aan te merken en ik kon er zo een proef mee in. Of dat typerend is voor Flemmingh weet ik niet, fijn is het wel Haha! Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:11

Flemmingh geeft zeer werwillige paarden, ze leren snel, en zijn goed bij de les, maar letten ook op de omgeving.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:47

Ik heb een poosje een Flemmingh ruin gereden. Hij was juist vrij zwaar in de mond en behoorlijk lui. Als je hem baas was liep hij nog redelijk goed, maar bij mensen, die wat minder ervaring hadden, ging hij in een hoek staan staken en als ze hem voorwaarts wilden rijden, begon hij te bokken.

Het was wel een mooi paard met veel beweging.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:36

Een vrouwtje bij mij in de clubles heeft ook een Flemmingh.
Hij is idd fijn te rijden, licht in de hand en heel werkwillig. Ze heeft hem binnen 2 jaar naar de Z1 gereden.
Sommige momenten kan ie zich idd wel heel heet maken.
Daarna is ie wel weer koel in zn koppie. Dus hij stoomt niet door zeg maar.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 00:11

Ha wat grappig Lielle! Mijn Flemmingh lijkt volgens mij in karakter heel veel op die van jouw!

Perry is dus ook heet en licht en in het verleden had ik problemen dat ie te licht werd (en bijna achter de teugel kroop). Met Perry is het precies hetzelfde, wat jij zegt, je moet een fijne lijn zoeken tussen actief en te heet. En het geloof het of niet keertwendingen zijn Perry`s specialiteit! Die zaten er zo in, maar dat is eigenlijk met alles bij hem. Zodra ie het begrijpt levert het je ook nooit meer problemen op. Alleen door z`n hete karakter onder zadel gaat ie als ik bv keertwendingen hebben geoefend al voor je uit denken. Als je bv. een wending in stap rijdt en een klein beetje je achterbeen er bij legt dan maakt ie onmiddelijk een keertwending. Je moet doodstil zitten in stap want iedere beweging die jij maakt daar verzindt iets op *LOL* Dus bv in stap verplaats ik m`n binnenbeen iets, huppakee meteen schouderbinnenwaarts. Maar zodra ik hem laat strekken stapt ie zo 4 (als het er nket meer zijn, hij kan enorm overstappen) hoeven over en is ie helemaal relax.

En wat jij zegt Carlijn83, klopt ook bij Perry. Hij kan zich enorm heet maken maar draait niet door ofzo. En in de omgan is het een watje joh, niemand die hem aan zijn touwtje ziet staan kan geloven dat ie onder het zadel zo heet is! Maar hij is heel werkwillig, het heeft even wat tijd gekost om de juiste knopjes te vinden maar ik vind het wel een ideaal temperament (mischien een beetje te heet soms)

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:09

ik rijd ook een flemmingh (x pion) die is heel licht, en idd erg lossig en héél leergierig, hij is niet echt groot nogal klein gebleven heel speels en sociaal, als je aan het rijden ben en je stapt een rondje ff rustig opademkomen dan is hij daarna moeilijker te rijden.... dan vind tie het goed je moet hem in dat stuk stap wel goed aan het werkhuoden anders laat tie alles verslofffen voor de rest van het rijden!

maar ik ben gek op hem! ABsoluut!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:48

a.