Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:57

Je zult echt naar het paard zelf moeten gaan en het paard op proef nemen. Als je maar goed met de paarden om kunt gaan, is het geen enkel probleem! Het proberen is het zeker waard! Vanaf het 'papier' valt moeilijk te zeggen hoe het paard in werkelijkheid is.


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:12

sarabande schreef:
Paard op proef meegeven zou ik als verkoper nooit doen, wie zegt wat er elders gebeurt, het is kopen of niet.
Dan maar een paar keer komen proberen.


Op proef onder voorwaarden? Er valt genoeg op papier te zetten....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:15

pajidin schreef:
Nou succes! en vergeet je cap niet he!
Heb vandaag een Jazz gezien waar ze al 2 maand mee bezig zijn zadelmak te maken...ze zijn nu zover dat ze longeren met een elastiekje...wat een gek is t! hij steigerd alleen maar en heeft zich wel 7x op de grond laten vallen
Maar ach mischien valt t idd reuze mee!!!!


Meestal ligt dit niet aan het paard.

Nogmaals ga zelf heen! Ik heb een ontzettende lieve Jazz Haha! Ben super blij met haar en ze geeft zich 200% voor mij en andersom natuurlijk ook!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:28

sarabande schreef:
Je zal iig over een behoorlijke portie rijkunst en ervaring moeten beschikken voor deze bloedcombinatie.


Ik denk zelf eerder geduld en liefde.

Zelf ben ik ook geen ster in het rijden, eerlijk waar als er nog een niveau zat onder beginnend dan kon je me daarin plaatsen. Maar door veel geduld heel veel liefde en eerlijkheid kan ik wel op m'n paardje rondrijden. En ze was geen gemakkelijke, heb mensen genoeg om het te bevestigen. Maar nogmaals ze WAS geen gemakkelijke, het is nu het rustigste paard en de grootste knuffelbeer die er bij ons rond loopt! Niet door mijn rijkunst, zeker niet. Maar doordat ik haar in haar waarde liet en het vertrouwen gaf dat wat ik deed goed was en dat ze daar niet bang voor hoefde te zijn.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:58

Het zijn echt allemaal vooroordelen. Zelf ken ik een ontzettend brave Balzflug x Rossini!

Dus eerst kijken naar het paard en dan naar de papieren.....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:08

Kitten schreef:
Een atoombom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Degene die deze afstamming verzonnen heeft, moet levensmoe geweest zijn.


Houd eens op met die vooroordelen *zucht*....

Ik zou zeker gaan kijken en uitproberen! Helaas dat wij al een overcompleet hebben, anders was dit zeker het bekijken waard geweest!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:28

sarabande schreef:
Ik raad je aan om over een paar maanden een stel Jazzen bij de eerste bezichteging te gaan bekijken, en die hoeven niet eens deze voorouders te hebben.


Als ze met wat meer rust met deze paarden bezig gaan is er zeker nog wel wat van te maken. Ik heb er ervaring mee.... hier was er ook eentje, het heeft even geduurd, maar het is de allermakste merrie van stal geworden. En ze was vreselijk....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:33

youngster schreef:
Jij hebt dat zo opgelost, dus jij kon dat, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Je zegt al ze was vreselijk, dus het zit er wel in, bij de verkeerde persoon word dat alleen maar erger.. Knipoog


Maar dat wil niet zeggen dat het paard fout is

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:51

youngster schreef:
Echt foute paarden zijn er haast niet, maar er zit wel een karaktertrekje in wat voor een heleboel mensen niet te handelen is..Dat is wel iets om over na te denken..


Klopt en een fout karakter bij mensen + een Jazz gaat niet dus het paard is verkeerd en is lastig OMDAT het een Jazz is.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:12

youngster schreef:
Waarom voel jij je zo aangevallen?? Het staat nou eenmaal vast dat Jazz een karakter meegeeft wat voor veel mensen niet te handelen is.


Ik voel me aangevallen omdat mensen de schuld geven aan Jazz..... Terwijl de nakomelingen niet verkeerd zijn. Als ik niet met Tosca was bezig geweest, had ik voor haar het ergste gevreesd. Niet omdat ik zo goed ben, nee helemaal niet, juist niet...... Maar ik heb haar in haar waarde gelaten en ben positief met haar om gegaan. Het is nu twee jaar geleden, ik was in principe toen echt nog een klein ponymeisje.....

Maar om Jazz dan de schuld te geven Het zijn de mensen die ermee omgaan die de schuld moeten hebben.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:26

Missouri schreef:
LuvdaTossa, dat JIJ nu een superbrave Jazz op stal hebt wil niet zeggen dat dit regel is...


Maar gelukkig heb ik er meer van dit soort paarden mogen inrijden En ik moet zeggen, ben helemaal weg van die knollen. Met pijn in m'n hart vertrokken ze weer......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Jara, Mediatoolkitbot en 171 bezoekers