Welke van de volgende hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke van de volgende hengsten?

Mistral
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5


Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Welke van de volgende hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 22:12

hoihoi,

Welke van de volgende hengsten zou bij een Concorde X Marinier merrie passen?

Padinus: Heartbreaker X Grannus. De moeder Ladina springt onder Wil Schellekens Internationaal.

Weet iemand waar Mistral ter dekking staat?

Groetjes
Denise

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 00:25

Volgens mij staat Mistral nu ter dekking bij vd Boogaard in Aarle Rixtel (weet het niet helemaal zeker, hij kreeg kennelijk bij Piet Kuijpers te weinig dekkingen) Anders zoek even contact met zijn eigenaresse. Ze heet Manda Sleegers en woont in Nederwetten!

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 08:18

Bedankt!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:10

Mando Mistral staat niet bekend om een cooperatief karakter hoor! hij is een donkerbruine hengst, best mooie verschijning. Ik ken de eigenaars, Sleegers uit Nederwetten. VOlgens mij heeft ook Piet Kuipers deze hengst ter dekking gehad (heeft ook Osmium en No Limit). Misschien zijn deze hengsten ook een optie? Tenslotte kan No limit goed springen, en Osmium kan allebei. Hij heeft eigenlijk papieren die van hem een springpaard zouden moeten maken, Ferro is immers van Ulft, Le Mexico. en zijn moeder is van Calypso.

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:55

Het gaat NIET om de Hengst
Maar het gaat om wat hij fokt !!!!

Daarom kijk naar de afstammelingen rapporten van een hengst.
En niet naar de kleur omdat hij ZWART is of i.d..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:24

Heb 1 afstammeling van hem gezien, een enorme merrie, met overigens wel een fijn karakter maar die kwam ook uit een hele goede moeder. Maar er wordt bar weinig met hem gefokt, hoewel hij hier in de buurt staat. Is dat niet een teken aan de wand?

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 16:41

Toch zit ik heel hard aan Mistral te denken omdat hij zo cool in zijn hoofd is en een goede sporthengst is.
Verder vind ik Padinus ook heel leuk. Hij is een zoon van Ladina. Ladina word weer gereden door mijn trainer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 17:06

En No limit, is dat niets?

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 18:00

No limit spreekt mij niet echt aan. Ik vind hem niet echt het juiste type voor onze merrie.

desiree: Weet jij of Mistral nog bij Kuypers staat?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:11

Ik Ken Manda ook, je zou haar gewoon even kunnen bellen hoor.
Heb anders ook wel het teleoonnummer voor je.
Zou zo even niet weten waar Mistral staat.
Ik heb toen ik bij Manda was, video`s en foto`s bekeken van Mistral.
Vind het wel een mooi kereltje hoor.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:13

Pleasure, Mistral dekt NIET meer bij Kuijpers, staat daar sowieso niet, want hij wordt door Eric (Willemsz Geeroms) in de sport uitgebracht! Daar staat ie dus volgens mij op stal en gaat regelmatig naar het dekstation van vd Boogaard om te dekken (geloof ik)
Manda is inderdaad heel aardig, je kunt haar zo bellen voor info, vindt ze volgens mij ook heel leuk! Persoonlijk ben ik niet zo weg van Mistral, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik meer voor dressuurhengsten val (op enkelen na...) Mistral is overigens wel een vechter ja, ook tijdens zijn werk wil hij graag de baas zijn, maar Eric kan daar goed mee omgaan. Zo in de omgang is ie wel heel lief hoor.

Desiree, dit moet jij toch ook weten!!! Jij staat immers altijd overal met je snufferd voorop, hahahaha

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:25

geen van allen

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 08:43

Ik heb Manda gebeld. Ik heb meer dan 20 minuten met haar aan de telefoon gehangen. Zij heeft ook nakommelingen van hem.
Verder vertelde zij mij dat Mistral zo tussen de merries op de vrachtwagen staat.
En zelf weet ik dat hij ontzettend makkelijk op het voorterrein is en zich nieta ls een hengst gedraagt. Ik heb hem namelijk los zien springen tijdens de Nationale in Asten. Ik heb hem niet in het parcours gezien omdat ik die dag groom van Wil Schellekens was en dus ook bezig was. Ik heb hem wel in Weert zien gaan in het parcours en ik vond het een leuk beestje. Volgens Manda is Mistral juist wel heel gemakkelijk. En hij gaat altijd af voor een sprong.
Verder zou hij zijn koppie en zijn achterbeen door vererven.
Gezien wij een niet al te makkelijke Concorde merrie hebben, denk ik juist dat Mistral heel geschikt is. En zijn sperma zijn heel goed te zijn. Merries die niet drachtig zijn te krijgen worden bij hem wel drachtig. Ik ga zeker naar de nakommelingen van Mistral kijken. De nakommelingen die dan bij Manda staan.
Verder vind ik het leuk om te horen dat de eigenaresse volledig achter haar eigen hengst staat en dat is een goed teken.
MAnda kwam heel spontaan over aan de telefoon en hebben wij dus een lang gesprek gehad. Ik krijg een foldertje van Mistral toegestuurd.
En hij staat ter dekking bij van den boogaard in Aarle Rixtel.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:29

Ja, Manda is heel aardig.
Leuk dat je daar gaat kijken.
Succes met het zoek naar een geschikte hengst voor je merrie.