Welke hengst op deze hafmerrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Welke hengst op deze hafmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:05

Een vraag voor fokkers of hengstenkenners:

Welke hengst kan ik op deze merrie zetten, zodat ze een nakomeling krijgt die wat langer en sjieker wordt, goede voeten heeft, en veel beweging heeft?

Het hoeft geen haflingerhengst te zijn, ben wel in voor een apparte kruising. Kom maar op met de ideeen?

Ik ben niet echt thuis in de hengsten, maar Willem van Steenbergen is al een paar keer genoemd voor deze merrie.
Ik ben helemaal voor Sturm maar die schijnt kleine/slechte voeten door te fokken.

Afstammeling van deze merrie is: Simson X Widar
Afbeelding

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:11

mijn lieve tinkerhensgt Haha! ik heb en hele mooie hengst van 165 ! en een hengst van 150 . Kik ff in me profiel anders..
Is het voro dit jaar nog? of voor volgend jaar?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:16

Mss meer iets voor FA

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:22

Van VMR naar FA Lachen

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:20

ik zou gaan voor alcantara, hij geeft hele goede nakomelingen en hij heeft de zelfde kleur bijna, en dat si omdat ik zelf niet zo hou van heel erg licht of heel donker bij een haffie. ik heb zelf een dochter van hem

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:36


Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:09

fsoudan schreef:
Strizi v/d Heksenketel... weet niet of die nog aktief is Verward Maar das een mooie hengst *LOL*



Ja hoor Staat bij de holm in Zevenhuizen. Alcantara is daar trouwens ook 'verkrijgbaar', via SWS.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:05

Star: veel beweging, langgelijnd en goede voeten.
Krijg je alleen geen strijkplank mee, maar dat zou ik dan op de koop toe nemen.

Strizzi is een afstammeling van hem, ook een superhengst! OK dan!

Btw, aparte kruising? Wat wil je met het veulen doen?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 07:56

Het veulen is dan voor volgend jaar de planning, maar ik denk er nog elke dag over, want wil haar ook graag op hoger dressuur niveau krijgen.
Het is natuurlijk het 1 of het ander.
Het veulen wil ik zelf houden tot zijn 4e en dan verkopen.
Wat vinden jullie van een haflinger x arabier? een haflo dus?

Savannah
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: oOsTerbEeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:33

waarom kijk je niet voor een arabier, je krijgt dan vaak gave lichte dieren met mooie lange benen en karakter
ik heb er een voor iemand gereden en verkocht, dat was echt een super pony, braaf maar toch karakter, kon super bewegen maar is door manen exceem verkocht naar noordwijk aan zee, is nu geloof ik manege pony

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:58

Strum zou ik niet zo gauw doen, jouw paard heeft al een wat langere rug, dat geeft Sturm ook door!

Wallenstein geeft mooie type door, ook beweging en benen.

Naro is misschien ook wel wat, krijg je wat grote afstammeling, ook goed qua beenwerk en beweging.

Misschien heb je tijd om a.s. vrijdag 20/8 naar de Brabanthallen te rijden, daar worden diverse hengsten getoond!

krissie1985

Berichten: 3455
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Overijssel nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:09

Ik zou eens kijken, wat mijn vriendin op haar haflinger merrie heeft gehad, vorige jaar is daar een heel mooi veulen uit gekomen!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:27

En wat versta je onder hoger dressuurniveau? M? Z?
Daar heb je niet perse een luxer type nodig, maar als je echt hogerop wil zou ik me afvragen of ik uberhaupt wel een haflinger(kruising) wilde Verward

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:35

Waro v/d haflingerhoeve?? Hij is wel super kick!!
haha nee sorry...verder ik heb er echt geen verstand van Bloos!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 18:36

Feetje schreef:
En wat versta je onder hoger dressuurniveau? M? Z?
Daar heb je niet perse een luxer type nodig, maar als je echt hogerop wil zou ik me afvragen of ik uberhaupt wel een haflinger(kruising) wilde Verward



Ja idd M/Z niveau wil ik graag bereiken met mijn haflinger.
Ik weet dat dat heel erg moeilijk is, maar tot nu toe ben ik op het goede pad. Er zijn veel mensen die het uit me hoofd praten, maar dat is niet mogelijk! Ik ga door tot ik er ben, en ik doe het niet voor deze haflinger hoor, heb ook een kwpn-er met de nodige ingredienten, maar dit dier heeft een super karakter, verzameling en een de wil voor een lange weg.
Dus daar gaan we voor.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:02

ehm wat dacht je van abel?? Die heeft zichzelf al wel bewezen in de sport (Zdressuur) en hij fokt luxe en hoogte en goeie gangen!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:34

Abel; dat zou ik ook doen, als ik niet inmiddels was gestopt met de haflingerfokkerij. Topper, zeker bij deze merrie op de foto.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 18:12

iemand een foto of informatie van Abel?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:51

loveshaffies schreef:
ik zou gaan voor alcantara, hij geeft hele goede nakomelingen en hij heeft de zelfde kleur bijna, en dat si omdat ik zelf niet zo hou van heel erg licht of heel donker bij een haffie. ik heb zelf een dochter van hem


Ik beleer de haflinger van een goede vriend van mij, Amber. Zij is ook een dochter van Alcantara, ze behaalde afgelopen keuring een eerste premie!
Enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet is het een luxe gebouwde Haflinger, met een erg fijn hoofdje!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:24

mooie haf, heeft iemand foto's van adel??
of een foto van een mooie arabische hengst?

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:46

Hoi, Alcantara nakomelingen deden het dit jaar erg goed op de keuring in Hoofddorp. 1e en 3e plaats om het jeugdkampioenschap waren 2 volle zussen uit Alcantara. Mooie moderne hafs met uitstekende bewegingen

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:35

Ik zou gewoon naar de hengstenkeuring gaan in januari, en daarna naar wat hengstenshows, en dan kijken wat je zelf aanspreekt. Kruisingen ben ik niet zo voor, dan moet je echt voor jezelf fokken, want anders raak je ze moeilijk kwijt.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:23

Miran schreef:
Ik zou gewoon naar de hengstenkeuring gaan in januari, en daarna naar wat hengstenshows, en dan kijken wat je zelf aanspreekt. Kruisingen ben ik niet zo voor, dan moet je echt voor jezelf fokken, want anders raak je ze moeilijk kwijt.


Ja daar heb je gelijk in, maar ik zou er graag een kinder-sportpony van maken. Een haflinger fokken is makkelijker kwijt te raken, je hebt er meer mogelijkheden mee inderdaad.
Ik kijk nog even verder, heb gelukkig nog een jaar de tijd, en wie weet gaat het dan zo lekker met wedstrijden dat ik zeg: laat maar zitten dat veulen. En mijn andere paard krijg ook een kleine, dus daar wacht ik al met spanning op.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:24

Miran schreef:
Ik zou gewoon naar de hengstenkeuring gaan in januari, en daarna naar wat hengstenshows, en dan kijken wat je zelf aanspreekt. Kruisingen ben ik niet zo voor, dan moet je echt voor jezelf fokken, want anders raak je ze moeilijk kwijt.


heb ik al gedaan, het probleem is, ik vind alle hengsten aanspreken, en alle hebben iets waar ze goed in zijn, gangwerk, karakter enz.
Maar ik weet niet welke zonen/dochters er goed in de sport presteren.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:31

Yvonnelind schreef:
Abel; dat zou ik ook doen, als ik niet inmiddels was gestopt met de haflingerfokkerij. Topper, zeker bij deze merrie op de foto.


Absoluut niet, wat een sjagarijn, zeg! Geeft ie ook door!