Is dit wel goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Is dit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 07:16

Het veulentje is dus in de nacht van vrijdag op zaterdag geboren en was meteen al heel actief. Hij stond al vrij recht op zijn beentjes, zakte ook niet zo ver door zijn koten enzo. Maar vandaag, dag 2, is ie nog steeds een beetje zwak met zijn linkerachterbeen. Hij loopt als het ware een beetje met x benen. Een fokker zei dat dat had te maken met de positie waarin ie opgevouwen in de baarmoeder heeft gelegen Verward en dat het vanzelf overgaat als ie sterker wordt. Het ziet er dus uit als een paard dat koehakkig is, maar dan heeft hij het alleen met zijn linkerachterbeen ipv beide achterbenen. Als ie gewoon stilstaat zet ie het been er wel recht onder. Moet ik me nu zorgen maken?

O en nog iets, de wormkuren zijn een beetje laat binnengekomen dus ik heb de merrie niet meer kunnen ontwormen voor de bevalling. Kan ik haar nu gewoon een wormkuur geven en dan van het merk Equest? (of is het nou Quest, daar kom ik nou nooit uit he *LOL* )



Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 16:27

Pff bedankt, jullie hebben me een stuk gerustgesteld! Ik heb toch maar de veearts gebeld, gewoon even voor de zekerheid. Kan ie meteen een algemene check doen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 17:54

Okee, veearts is geweest en ik hoef me geen zorgen te maken! Hij zei dat dit idd te maken kon hebben met de manier waarop Kai opgevouwen in de baarmoeder heeft gelegen, maar dat je dit ook wel meer ziet met langbenige paarden (en nou zijn alle veulens natuurlijk langbenig, maar Kai`s beide ouders staan ook hoog op de benen, vooral de vader). Hij zei dat het in 80% van de gevallen vanzelf rechtrekt en zo niet dan kan het verholpen worden met een miniscule ingreep wanneer het veulen rond de 2 a 3 maanden is (hij had het over groeiplaten ofzo Verward ). Het is dus gelukkig geen conformatie fout, maar gewoon nog zwakte! Verder vond de veearts hem er heel goed uitzien en hij adviseerde om pas met 3 maanden te ontwormen en te enten en tot die tijd gewoon helemaal niets extra`s te doen. Wel komt ie hem over twee weken nog even checken. Pff grote opluchting!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers