springbloed combineren met dressuurlijnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:28

Zannekin schreef:
Ik zie dat net andersom. Waar zie jij dat? Kijk naar de uitslagen van 4-5 jarigen in Duitsland, kijk naar het WK Verden, kijk nu naar de veilingtopprs in Hannover.
Er is duidelijk een evolutie naar paarden die de kracht hebben om langdurig de achterhand zwaar te belasten , dit in tegenstelling tot de explosieve kracht die nodig is voor een springpaard. Een sprinter is ook geen afstandsloper, ook niet na training "in het andere vak".

Akkoord! Ik denk dat vooral in Belgie dergelijke praktijken voorkomen,
ook omdat een hengst die zuiver dressuur gefokt is al geen kans meer maakt om gekeurd te worden binnen het BWP.


alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:30

BarGee schreef:
Ik ben er zelf van overtuigd dat springruiters geen dressuurbloed willen zien. Mijn persoonlijke vraag gaat echter de omgekeerde weg volgen. Het gaat hem om een merrie met duidelijk springbloed in de moederlijnen (jus de pomme) en duitse dressuurhengst in de vaderlijn.

Een leuk paardje dat goed beweegt. Op het exterieur en de beweging zou ik het paardje onmiddellijk aanraden. Alleen de papieren geven een wat warrige indruk door de combinatie van springbloed en dressuurbloed.

Dikwijls worden deze combinaties gemaakt door hobby-fokkers die een bepaalde hengst graag zien en hun merrie laten dekken ongeacht de bloedlijn van de merrie. Ik ben hier niet tegen, mits het hoofdzakelijk voor eigen gebruik is. Voor de handel of fokkerij is het niet echt een verbetering in mijn ogen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: catharin en 9 bezoekers