Navarone

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Navarone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 17:30

Wie kan me iets meer vertellen over de hengst NAVARONE?

Alvast bedankt.

Groeten,
Kim

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:05

Navarone: Jus de Pommes - Armstrong - Apertif - More Magic xx.

- Jus de Pommes (zijn vader) is de enige hengst, die twee maal Goud op de Olympische Spelen won.
- Navarone zijn eigen prestaties zien er goed uit, hij werd o.a. 1e in de hengstencompetitie en plaatste zich meerdere malen hoog in Z-springen rubriek.
- Twee van zijn dochters waren finalist voor het vrijspringen tijdens het NK voor 3-jarige merries.
- Navarone staat op het moment in de VS
- Springindex 123.

Hoop dat je er wat aan hebt!!!
Groetjes

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:10

Navarone 95.5893 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 19-05-1995
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 21.5 cm

Verrichting 1998
Stap 7
Draf 6.5
Galop 7.5
Aanleg dres. 6.5
Dressuur 27.5, 7e
Afdruk 6.5
Techniek 7.5
Vermogen 7.5
Aanleg spr. 7.5
Springen 29.0, 6e

Totaal 56.5 punten
Plaatsing: 6e van 13 (9)

Fokker: H.H.M. de Boer, Uden

Jus de Pomme x Goedele keur v. Armstrong x Valmamater keur pref v. Aperitif x Montesi v. More Magic xx x Schutzprinzess v. Schutzflügel

1998 (07-02) HK Den Bosch, aangewezen

Navarone staat goed in het rechthoeksmodel, heeft een mooie schouderpartij en een goed gevormde croupe. Het fundament is correct.

Moederrapport 1998
Goedele is een rijtypische, goed ontwikkelde merrie die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte. De hals is lang, goed van vorm en bespiering. De schoft is goed ontwikkeld en ruim voldoende van lengte. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug en lendenen zijn goed van lengte en bespiering. De croupe is hellend, sterk bespierd en voldoende van lengte. De broekspier zou langer door mogen lopen. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is recht. De voeten zijn smal. Het beenwerk heeft kwaliteit, maar zou forser mogen. De stap is matig van ruimte en iets wijd achter. De draf heeft voldoende ruimte, maar de souplesse en buiging mochten groter.
Stokmaat: 1.68 m

Verrichting Ermelo 1998
Eerlijke, betrouwbare en flegmatieke hengst. Heeft voldoende bereidheid tot werken en laat zich voldoende bewerken. De stap is ruim en voldoende krachtig. In draf toont hij voldoende ruimte en souplesse. Hij gaat op de voorhand en het achterbeen zou meer gebogen moeten worden. In galop is sprake van voldoende ruimte en balans, maar hij houdt het kruis wat hoog.
Als dressuurpaard voldoende aanleg. Geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Hij springt voldoende naar boven, maar zou iets sneller van de vloer mogen springen. Hij basculeert goed en maakt de sprong achter goed af. Hij toont over ruim voldoende tot veel vermoge te beschikken. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg. Hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Bij begin onderzoek heeft hij te kampen gehad met spierstijfheid. Middels medicatie en gerichte beweging zijn de klachten verdwenen. Tegelijkertijd was een lymfbaanontsteking op de rechter schouder aanwezig. Ook deze klacht is verdwenen.

Afstammelingen 1999(veulens)
Voldoende uniforme collectie. De ontwikkeling varieerde van voldoende tot goed. Ze zouden soms wat meer rek moeten hebben en meer bloed moeten tonen. Ze staan voldoende in het rijpaardtype. Het hoofd is goed gevormd. De nek heeft ruim voldoende lengte. De hals is goed van lengte en bespiering, al is de hals soms wat zwaar aangezet. De hals staat er doorgaans goed op. De schoft heeft voldoende lengte, maar is wat plat. De lengte van de schouder is ruim voldoende, de ligging zou schuiner moeten zijn. De voldoende bespierde rug is meermalen wat gezonken. De lendenen zijn sterk bespierd en liggen goed aangesloten. De croupe zou meer lengte moeten hebben, de vorm van de croupe varieert van hellend tot plat. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld. De stand van het achterbeen is iets steil. Het fundament is royaal ontwikkeld. De stap is correct en ruim, maar zou souplesse moeten hebben. De veulens draven met voldoende ruimte, maar zouden meer souplesse moeten hebben en zouden zich meer moeten dragen. De galop heeft ruimte en voldoende afdruk, maar de veulens komen moeilijk tot dragen. Het voorbeen wordt tamelijk vlak gebruikt.
De moeders waren van wisselende kwaliteit.
Een thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage.
Getoond: 20 (+1) veulens uit 80 dekkingen.

2002 april export USA

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:41

ga naar majesticgaits.com de website van Kathy Hickerson, eigenaar van Navarone...

Veel foto's en info over navarone en zijn nakomelingen...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:09

Ik heb een nakomeling van Navarone, foto's staan in m'n profiel, ook van Navarone Lachen

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 10:14

Ik ben er van plan een te kopen, dus ben erg benieuwd naar de vader ervan. Leuk paard zo op het eerste gezicht. Toch wil ik meer dressuur gericht gaan ridjen. Zou het paard daar ook goed geschikt voor zijn?

Feetje: Ga een kijkje nemen in je profiel. Je hoort nog van me.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:21

Navarone heeft het zelf heel goed gedaan in de dressuur afgelopen jaar in de USA...Kijk maar op de site daar staat wel wat uitslagen van zijn dresssurwedstrijden, die hij heeft gehad,

Ik heb ooit een videoband gezien van een dressuurtraining van Navarone, en ik moet zeggen deze viel mij beslist niet tegen..sterk achterbeen en super gemakklijk draven en galoperen,.....hij kan gemakkelijke lichte tour lopen!!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:25

oja vergeten....

op een papier kun je niet rijden, maar er zijn legio voorbeelden van goede dressuurpaarden die op papier een "spring" afstamming hebben........

als het paard je aanstaat in type en beweging....zou ik hem om afstamming niet laten staan......

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 15:19

Daar heb je absoluut gelijk in. Ik heb wel foto's van de eventuele koop. Het is een 4 jarige. Ik zou ze jullie graag willen laten zien, maar ik zit op het werk en kan hier niks down loaden. Vanavond ga ik filmen en dan zal ik hoogstwaarschijnlijk moeten beslissen wat ik wil.

Groeten
Kim